Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سه نماینده دموکرات در کنگره آمریکا تحقیقاتی را درباره «اخراج‌های بی‌سابقه» در وزارت امنیت داخلی آمریکا آغاز کردند.

بر این اساس، «الیجه کامینگز» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان به همراه دو عضو دیگر این مجلس در نامه‌ای به سرپرست وزارت امنیت داخلی آمریکا خواستار تحقیق درباره کناره‌گیری «کریستین نیلسن» از سمت وزارت امنیت داخلی، «راندولف آلس» از ریاست سازمان مخفی و سایر مقام‌های این وزارتخانه شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نامه قانونگذاران آمریکایی آمده است: «ما عمیقاً نگران هستیم که اخراج و استعفای اجباری این مقام‌ها، امنیت مردم آمریکا را در خطر قرار ‌دهد. از این بابت هم نگرانیم که رئیس‌جمهور ممکن است مقام‌های وزارت امنیت داخلی را به دلیل امتناع آنها از نقض قوانین مهاجرتی و دستورهای قضایی برکنار کرده باشد.»

قانونگذاران آمریکایی در بخش دیگری از نامه خود از تلاش ترامپ برای اعطای برخی اختیارات به «استفان میلر»، یکی از دستیارانش در کاخ سفید برای انجام امور مربوط به مهاجرت و امور مرزی ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین

پس از کش‌وقوس‌های فراوان میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، طرح کلی طرح خود را برای انتقال کمک‌های خارجی مبنی بر چهار لایحه جداگانه کمک به اوکراین، رژیم‌صهیونیستی و تایوان و دیگر اولویت‌های امنیت ملی را ارائه و اعلام کرد که این لوایح جداگانه به رای گذاشته خواهد شد.

پیشنهاد مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها تأخیر در تصمیم‌گیری در مورد موضوعی که حزبش را در تنگنا قرار داده و جایگاه سیاسی او را تهدید می‌کرد، پیشنهاد خود را در یک نشست غیرعلنی کنفرانس حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در کنگره مطرح کرد.

هیل در گزارش خود آورده است: براساس این طرح کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان هر کدام لایحه خودشان را دارند و چهارمین لایحه بر اولویت‌های امنیت ملی تمرکز دارد. بر خلاف قانون کمک‌های خارجی ۹۵ میلیارد دلاری سنا که عناصر مختلف را در یک بسته واحد ترکیب می‌کند. سپس هر پیشنهاد جداگانه به رأی گذاشته می‌شود. به گفته جانسون، چهارمین لایحه مربوط به امنیت ملی شامل پیشنهادی برای پرداخت کمک به اوکراین از طریق توقیف دارایی‌های روسیه است. طرحی برای ارائه بخشی از کمک‌ها در قالب وام؛ و تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حملات اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی.

کمک‌های واشنگتن به کی‌یف به دلیل مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مدتهاست به بن‌بست رسیده، اما چندین رسانه خبری گزارش کرده‌اند که به زودی این کمک‌ها وارد مرحله رای‌گیری خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: «ما می‌دانیم که جهان نظاره‌گر چگونگی واکنش ما است. رهبران روسیه، چین و ایران رصد می‌کنند که آیا آمریکا در کنار متحدانش خواهد ایستاد یا خیر و البته ما این کار را خواهیم کرد.»

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش ۶۱ میلیارد دلار که در ماه اکتبر توسط «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا رونمایی شد، مخالفت کردند. آنها تاکید داشته‌اند که این مبالغ می‌تواند خرج مصارف داخلی کشور شود و مسئله عبور مهاجران غیرقانونی از مرز با مکزیک اولویت بالاتری نسبت به جنگ اوکراین دارد.

اگرچه برخی از اعضای این مجلس از کمک به اوکراین حمایت و پیش‌بینی می‌کنند که در صورت رای‌گیری این بسته کمکی از حمایت ۷۰ درصدی برخوردار خواهد شد، اما حامیان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور با ارسال کمک‌های واشنگتن به کی‌یف مخالف هستند.

دونالد ترامپ اخیرا طی رویدادی در کنار مایک جانسون با اشاره به جنگ اوکراین و کمک‌های واشنگتن به کی‌یف که با ماه‌هاست با بن‌بست مواجه شده است، تاکید کرد: «اگر کمک‌ها به اوکراین در قالب وام باشد، با تصویب کنگره مشکلی نخواهم داشت. هم‌چنین متحدان اروپایی باید با سطح کمک واشنگتن به کی‌یف هماهنگی داشته باشند.»

طبق گزارش تلویزیون سی‌ان‌ان، «مارجوری تیلور گرین» نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا ضمن انتقاد از این اقدام مایک جانسون در صفحه ایکس نوشت: «این مسئله ضدیهودی است که بودجه اسرائیل را وابسته به بودجه نازی‌های اوکراینی در نظر بگیریم. اینها باید لایحه‌های جداگانه باشند.»

این مسئله و دو دستگی میان قانونگذاران آمریکایی شاید به قیمت برکناری مایک جانسون تمام شود البته او خود در این خصوص به سی‌ان‌ان گفت به نگرانی‌ها مبنی بر برکناری‌اش اهمیت نمی‌دهد و می‌خواهد کارش را انجام دهد.

او افزود: «ما در حال گفتگو و رایزنی هستیم که آیا می‌توانیم هر دو کمک را در یک بسته قرار دهیم و به مجلس سنا بفرستیم یا اینکه باید جداگانه تصویب شوند. ترجیح شخصی من جداگانه است، اما اجازه دهیم اعضا تصمیم‌گیری کنند.»

طبق گزارش‌های منتشر شده، جانسون ظاهرا طی نشستی پشت در‌های بسته به جمهوری‌خواهان گفته است ک قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را به رای‌گیری بگذارد و البته طبق آنچه انتظار می‌رود، مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و تایوان را جداگانه به رای بگذارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قانونگذاران آمریکایی در بن‌بست ارائه کمک‌های بیشتر به رژیم صهیونیستی و اوکراین
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • واکنش وزیر امنیت داخلی آمریکا به عملیات «وعده صادق»
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • درخواست بایدن از کنگره آمریکا برای تصویب بسته حمایتی از اسراییل
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • نماینده آمریکا حمله بی سابقه ایران و مقاومت به اسرائیل را محکوم کرد
  • نماینده آمریکا حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل را محکوم کرد
  • قانونگذاران کنگره برای حمایت از رژیم صهیونیستی به تکاپو افتادند