Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-29@00:20:34 GMT

۵ میوه تابستانی برای کنترل فشارخون

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۱۱۹

۵ میوه تابستانی برای کنترل فشارخون

خبرگزاری ایسنا: به طور معمول به بیماران مبتلا به فشارخون بالا توصیه می‌شود که رژیم غذایی خود را تحت کنترل داشته باشند و سبک زندگی سالم و پرتحرکی را دنبال کنند. این بیماران باید نمک مازاد و غذا‌های چرب را نیز از رژیم غذایی خود حذف کنند.

با نزدیک شدن به فصل تابستان میوه‌هایی در دسترس افراد قرار می‌گیرند که با افزودن آن‌ها به رژیم غذایی می‌توان فشار خون را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گزارش سایت تخصصی "ان‌دی تی‌وی" از جمله این میوه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هندوانه: هندوانه منبع غنی از لیکوپن است که به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. همچنین این میوه سرشار از بتاکاروتن، ویتامین C. و آنتی‌اکسیدان است. همچنین از آنجایی که هندوانه منبع غنی از پتاسیم است به کنترل فشارخون کمک می‌کند.

کیوی: این میوه یکی از سالم‌ترین گزینه‌های غذایی است که می‌توان در رژیم غذایی گنجاند. این میوه منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است و به دلیل وجود فیبر‌های خوراکی در هضم بهتر غذا و کاهش وزن نقش دارد. وجود ویتامین C. سیستم ایمنی بدن و سلامت پوست را تقویت می‌کند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف سه عدد کیوی در طول روز مانع از بالا رفتن فشارخون می‌شود.

موز: این میوه یکی از بهترین خوراکی‌ها برای مبتلایان به فشارخون بالاست. میزان سدیم موجود در موز پایین است. همچنین منبع خوبی از پتاسیم به حساب می‌آید که در کنترل فشارخون موثر است.

توت فرنگی: خواص ضد التهابی و وجود انواع آنتی اکسیدان در این میوه شناخته شده است. توت فرنگی منبع غنی از ویتامین C. و اسید‌های چرب امگا ۳ مناسب برای سلامت قلب است. همچنین وجود پتاسیم موجود در این میوه کمک می‌کند تا سطح فشارخون ثابت بماند.

انبه: صد گرم انبه حاوی ۱۶۸ میلی‌گرم پتاسیم است که به کنترل فشارخون کمک می‌کند، هرچند باید در مصرف این میوه دقت داشت، زیرا زیاده‌روی در مصرف انبه موجب افزایش حرارت بدن می‌شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: میوه تابستانی فشار خون انبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم

تزئین سبزیجات و میوه‌ها برای تحریک اشتها و به نمایش گذاشتن سلیقه و ابتکار شما خانم‌های خانه‌دار تاثیر بسزایی دارد. نمونه‌هایی از میوه ها و سبزیجات تزئین شده است بسیار شیک و زیبا را در این ویدیو می‌بینید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تغذیه صحیح به هنگام سحر و افطار
  • چهار ماده غذایی ارزان و سالم مخصوص سفر
  • هرچه خوردیم دیگر بس است! چند توصیه برای کنترل وزن در تعطیلات
  • ایده‌های جالب برای برش و تزئین میوه‌ها و سبزیجات + فیلم
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • ۵ واحد متخلف بهداشتی در کاشان پلمب شد
  • تشدید نظارت بازرسان بهداشت محیط / انجام بیش از ۶۰۰۰ بازرسی تا ۵ فروردین و پلمب ۵ واحد صنفی
  • این میوه تابستانی ضد باکتری است
  • تغذیه سالم در سفر‌های نوروزی
  • میوه را کی بخوریم؛ با شکم خالی یا پر؟