Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به تصمیم آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت تحریمی ایران پرداخته و می‌نویسد که این اقدام برای آمریکا هزینه‌هایی در بر خواهد داشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ روزنامه گاردین نوشت: جلوگیری از رسیدن نفت ایران به بازار موجب افزایش قیمت نفت و هزینه‌های تجاری آمریکا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاردین می‎نویسد که گذشت بیش از ۲ سال از دولت آمریکا نشان داده بسیار ساده‌لوحانه است که انتظار داشته باشیم سیاست‌های راهبردی و اقتصادی ترامپ انسجام و یکپارچگی از خود نشان دهند. با این وجود، فقدان تفکر منسجم و مؤثر در اتخاذ تصمیم  پایان دادن به معافیت‌های در نظر گرفته شده برای برخی کشور‌ها در راستای خرید نفت از ایران آسیب‌هایی را در پی خواهد داشت.

 

 

در ادامه این گزارش آمده است: به عنوان یک آغاز، تهدید‌های جلوگیری از رسیدن نفت ایران تأثیراتی بر بازار گذاشت. این اقدام منجر به افزایش هزینه‌های تجارت نفت خام تا نزدیک به ۷۵ دلار به ازای هر بشکه در بازار‌های جهانی شد، بالاترین میزان قیمت نفت در سال ۲۰۱۹.

 

بیشتر بخوانید: بسیار بعید است ایران با دولت آمریکا مذاکره کند

 

گاردین در ادامه می‌افزاید: قیمت بالاتر نفت به افزایش هزینه‌های تجاری و قدرت خرید مشتریان منجر خواهد شد؛ و این به معنای رشد ضعیفتر اقتصادی است و می‌تواند به ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ آسیب برساند.

 

 

در بخش دیگری از این گزارش به ادعای آمریکا مبنی بر جبران کاهش عرضه نفت خام ایران از سوی عربستان و امارات اشاره شده و آمده است: کاخ سفید بر روی عربستان حساب کرده که عرضه نفت خام خود را افزایش می‌دهد، اما بدون شواهد تأیید شده مبنی بر این مطلب که ایران آسیب می‌بیند، هیچ تضمینی وجود ندارد که این اتفاق خواهد افتاد. احتمالا قیمت نفت طی هفته‌های پیش رو به ۸۰ دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

 

 

گاردین در ادامه به موضوع تنگه هرمز اشاره کرده و می‎نویسد: تهران در پاسخ به ترامپ اعلام کرده تنگه هرمز که نفت تمامی عرضه کنندگان عمده خاورمیانه شامل عربستان سعودی، کویت، عراق و امارات از آن می‌گذرد را خواهد بست. در صورتی که این موضوع اتفاق بیفتد قیمت نفت خام در زمانی بسیار کوتاه به بالای ۱۰۰ دلار برای هر بشکه خواهد رسید.

 

 

بیشتر بخوانید: شکست کمپین فشار حداکثری علیه ایران

 

گاردین در پایان می‎نویسد: این واقعیت وجود دارد که ترامپ با این اقدام در واقع به چین (به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام ایران) می‌گوید که تنها با تأیید قبلی واشنگتن می‌تواند با کشور‌های خاصی مراوده داشته باشد و به نوعی در بهترین زمان، طلبیدن دردسر به حساب می‌آید. بسیار احمقانه است در زمانی که ۲ کشور (چین و آمریکا) در تلاش برای جلوگیری از وقوع جنگ تجاری هستند به پکن دستور بدهیم که چه کاری را انجام دهد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ایران نفت خام ایران معافیت تحریمی بازار جهانی نفت آمریکا ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز دوشنبه کاهش یافته است. تمرکز سرمایه‌گذاران به دنبال کاهش خطر تشدید دشمنی‌ها در خاورمیانه دوباره به زیرساخت‌های بازار بازگشته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۷ سنت معادل ۰.۷۷ درصد کاهش به ۸۶ دلار و ۶۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۲ سنت معادل ۰.۲۶ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۹۲ سنت معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند نگرانی‌های اقتصادی دوباره به عامل تاثیرگذار بر بازار نفت خام تبدیل شده است و قیمت نفت تحت فشار افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و سیاست‌های فدرال رزرو قرار گرفته که ارزش دلار را بالا برده است.

رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه جدیدترین سیاستگذار آمریکایی بود که از به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره به خاطر توقف روند پایین آمدن تورم خبر داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام این کشور ۲.۷ میلیون بشکه افزایش یافته است. این رقم تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران برای ۱.۴ میلیون بشکه افزایش بوده است.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته پس از اطلاعیه ایران مبنی بر عدم پاسخ به حمله ادعایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور کاهش قابل توجهی داشتند. قیمت نفت بیش از ۳ دلار در هر بشکه قبل از اعلام این اطلاعیه افزایش یافته بود.

مجلس نمایندگان آمریکا در روز شنبه یک بسته کمکی برای اوکراین و و رژیم صهیونیستی تصویب کرد که باعث می‌شود دولت فدرال این کشور تحریم‌هایی علیه ایران و تولید نفت این کشور وضع کند. اما بازار چندان تحت تاثیر این خبر قرار نگرفته، چون حتی اگر به تصویب نهایی برسد، روند اجرای آن مشخص نیست.

بررسی این لایحه توسط سنا در روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

ایران سومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک است. صادرات نفت ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا به خاطر افزایش تقاضا از سوی چین و شبکه‌های خارج از سیستم مالی آمریکا بالا رفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • چشم انداز قیمت سکه و طلا صعودی نیست
  • گاردین: ایران اسطوره قلعه تسخیرناپذیر اسرائیل را در هم شکست | احمقانه است اگر فرض کنیم این پایان کار است
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • دیپلماسی فعال انرژی ایران، زمینه‌ساز افزایش چشم‌گیر فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد
  • پیامدهای کوتاه مدت پاسخ سخت ایران به رژیم صهیونیستی