Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - وزير امور خارجه کشورمان به مکاتبه با مقام هاي آمريکايي براي تبادل زندانيان طرفين اشاره کرد و گفت که واشنگتن با پيشنهاد مبادله زندانيان برخورد يکجانبه داشت.

به گزارش روز جمعه ايرنا به نقل از تارنماي خبري المانيتور، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران تائيد کرد که نامه اي از «رابرت اوبرين» نماينده ويژه آمريکا در امور گروگان ها دريافت کرده که خواستار آزاد کردن زندانيان آمريکايي در ايران بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته المانيتور، ظريف يادآور شد که به معاون خود گفته نامه اي به مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا بنويسد که ظاهرا درباره پيشنهاد مبادله زندانيان يا طرح موضوع ايرانياني بوده که به اتهام نقض قوانين تحريمي ايالات متحده دستگير شده اند.
وزير خارجه ايران همچنين گفت که 6 ماه پيش به دولت ترامپ رئيس جمهوري آمريکا پيشنهاد مبادله زندانيان داده اما هيچ پاسخي دريافت نکرده است.
ظريف در پاسخ به پرسش خبرنگار المانيتور که آيا نامه اي از «اوبرين» دريافت کرده، با تائيد اين موضوع محتواي نامه را يکسويه توصيف کرد.
وي که در جمع خبرنگاران در دفتر نمايندگان ايران در سازمان ملل سخن مي گفت، افزود: مي دانيد در نامه چه نوشته بود؟ نوشته بود لطفا آزاد کنيد. محتواي آن پيشنهاد نبود. گرايش فکري واشنگتن اين است که از ما انتظار اقدام يکجانبه داشته باشند.
وي همچنين به وعده انتخاباتي نامزدهاي دمکرات رياست جمهوري سال 2020 اشاره کرد و گفت: نمي توانيم به چيزي که دو سال ديگر اتفاق خواهد افتاد، تکيه کنيم. نمي دانيم که سياست دولت جديد آمريکا چه دمکرات چه جمهوريخواه چگونه خواهد بود.
وزير خارجه ايران هشدار داد که ممکن است جان بولتون مشاور امنيت ملي ترامپ نگذارد وعده او براي پيشگيري از دخالت بزرگ ديگري در خاورميانه محقق شود.
ظريف روز چهارشنبه (4 ارديبهشت 1398) در انجمن آسيايي نيويورک گفت: در آمريکا و در اروپا ايرانياني هستند که در زندان هستند چون آمريکا به آنها اتهام نقض تحريم ها را زده است. اتهام آنها ارسال تجهيزات هواپيماي مسافربري و نه جت بوده است. ما مترجم داريم که در استراليا زنداني است.
ظريف ادامه داد: ما در مورد زاغري صحبت مي کنيم؛ که البته من ناراحتم از شرايط او و به عنوان وزير امور خارجه هر چه از دستم برآمده براي کمک انجام داده ام اما هيچ کسي از زني که در استراليا در زندان است، سخن نمي گويد.
يک مقام وزارت خارجه آمريکا در واکنش به سخنان ظريف در مورد تبادل زندانيان گفت: ايران مي تواند با آزادي اتباع آمريکايي، جديت خود را در زمينه مسائل کنسولي از جمله مسائل مربوط به ايراني هايي که به نقض قوانين تحريمي ايالات متحده محکوم شده يا تحت پيگرد قرار گرفته اند، نشان دهد.
شبد**9416**1379
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین امشب (دوشنبه) ۲۷ فروردین در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه ایران و چین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان همتای چینی خود را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک و اقدام مشروع نیروهای مسلح ایران در قبال گستاخی رژیم اسرائیل و هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: به روشنی به کاخ سفید هشدار داده‌ایم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی ایران قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه گفت: چین به شدت حمله به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را مخالف و ناقض اصول و قواعد بین‌المللی می‌داند.

وانگ یی افزود: ما در شورای امنیت هم از مطالبات عادلانه جمهوری جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده‌ایم، هر چند در این مسیر شاهد مانع‌تراشی‌های دولت آمریکا و اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی عضو شورای امنیت در محکومیت اقدامات اسرائیل بوده‌ایم.

وزیر امور خارجه چین یادآور شد که در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مواضع اصولی طرف ایرانی را به اطلاع وی رسانده است و همواره بر برقراری صلح در منطقه و برقراری آتش بس در غزه تاکید کرده است.

وانگ یی در پایان تاکید کرد: چین و جمهوری اسلامی ایران از شرکای راهبردی هستند و آن کشور در تمامی زمینه‌ها برای مواضع و جایگاه ایران اهمیت بالایی قائل است.

کد خبر 844780 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایران و چین حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • تبادل نظر وزرای امور خارجه ایران و اسلوونی درباره تحولات منطقه
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم
  • دفاع یکجانبه نمایندگان ژاپن، فرانسه و انگلیس از تل آویو
  • ترکیه: میان ایران و آمریکا تبادل پیام انجام دادیم
  • ترکیه: پیام‌هایی میان ایران و آمریکا منتقل کردیم
  • هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است
  • امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است
  • وزیر خارجه آمریکا به جلسه تیم امنیت ملی درباره غرب آسیا می‌پیوندد