Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛  دیدار حساس امشب بین پرسپولیس و سپاهان نه تنها در تعیین سرنوشت قهرمان لیگ موثر است بلکه می‌تواند پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر فوتبال را تغییر بدهد. پرسپولیس با یازده قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ ادوار لیگ است و با قهرمانی در این دوره می‌تواند پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر هم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپاهان با قدرت‌گیری در دهه هشتاد به دوران دوقطبی فوتبال ایران خاتمه داد. این تیم در دهمین دوره لیگ برتر برای دومین بار پیاپی و برای سومین مرتبه قهرمان لیگ برتر شد و عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ را از استقلال گرفت.

سپاهان با قهرمانی در لیگ های یازدهم و چهاردهم مجموعاً به پنج قهرمانی رسید و دست‌نیافتنی‌تر شد. عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر عنوانی است که زردپوشان اصفهانی سالهاست به آن می‌بالند.از اواخر لیگ چهاردهم برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی به فوتبال ایران بازگشت و هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و این تیم را به دوران اوج خود بازگرداند. این تیم که پیش از برانکو دوبار قهرمان لیگ برتر شده بود به همراه او دوبار دیگر قهرمان شد تا تعداد قهرمانی‌های این تیم در لیگ برتر به عدد چهار رسید.

در این دوره لیگ، پنج تیم در کورس قهرمانی دارند و پرسپولیس با پنج امتیاز اختلاف نسبت به تیم دوم صدرنشین جدول و جدی‌ترین مدعی قهرمانی است. سپاهان نیز هم امتیاز با استقلال در رتبه سوم جای دارد و از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردار است. پرسپولیس در صورت هت‌تریک در قهرمانی از نظر تعداد قهرمانی در لیگ برتر با سپاهان برابر خواهد شد و تعداد نایب قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر مشخص می‌کند. پرسپولیس در دوره‌های سیزدهم و پانزدهم نایب قهرمان لیگ شده و دو بار این عنوان را بدست آورده است. این در حالی است که سپاهان تنها یک بار و در لیگ هفتم در پایان فصل در جایگاه دوم قرار گرفته است. در صورت قهرمانی پرسپولیس در این فصل و در شرایطی که سپاهان به نایب قهرمانی دست پیدا نکند پرسپولیس با تعداد قهرمانی برابر با سپاهان و با نایب قهرمانی بیشتر پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر خواهد شد.

در صورتیکه سپاهان پس از پرسپولیس دوم شود شرایط پیچیده‌تر خواهد شد و این دو تیم از نظر تعداد نایب قهرمانی برابر خواهند شد و تعداد عنوان سومی پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات را مشخص خواهد کرد. پرسپولیس در ادوار لیگ برتر دو بار به عنوان سومی دست یافته و سپاهان یک بار این مقام را بدست آورده است با این اوصاف پرسپولیس با قهرمانی در این فصل تحت هر شرایطی پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات خواهد شد.سپاهان  با کسب نتیجه برابر پرسپولیس به قهرمانی در این فصل امیدوار خواهد شد ولی حتی در صورت قهرمان نشدن سپاهان، توقف پرسپولیس، سرخپوشان را از قهرمانی دور خواهند کرد و احتمال باقی ماندن عنوان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر در اختیار سپاهان را بیشتر خواهد کرد.

در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران هیچ مربی‌ای از امیر قلعه‌نویی بیشتر نتوانسته از سد پرسپولیس بگذرد. قلعه نویی که در اولین تقابلش به عنوان سرمربی با پرسپولیس در دربی موفق شده بود در لیگ سوم با نتیجه ۲-۱ برابر شاگردان وینگو بگوویچ به پیروزی برسد، نقش پررنگی در تساوی‌های سریالی دو تیم پرطرفدار پایتخت داشته است. قلعه‌نویی در ۶تساوی یک-یک استقلال و پرسپولیس که از سال‌ ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ رقم خورد، در دو بازی روی نیمکت استقلال حضور داشت. او در ۴تساوی بدون گل استقلال و پرسپولیس در لیگ دوازدهم و سیزدهم هم روی نیمکت استقلال تهران حضور داشت تا در ۶۰ درصد از این ۱۰ تساوی بدست آمده‌ی دو تیم یکی از مربیان حاضر در میدان باشد. 

امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر ۷بار با تیم‌های مختلف مقابل پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ قرار گرفته است. در این ۷تقابل، قلعه‌نویی فقط یک بار موفق شده برانکو را شکست دهد، ۳بار برانکو از سد قلعه‌نویی گذشته و ۳ تقابل این دو سرمربی هم برنده‌ای نداشته است. دو برد از ۳برد برانکو مقابل پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر که در ورزشگاه آزادی بدست آمده، با نتایج پرگل بوده است. در هفته‌ی بیستم لیگ شانزدهم شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم پرسپولیس موفق شدند در ورزشگاه آزادی با ۳گل از سد شاگردان امیر قلعه‌نویی در تیم تراکتورسازی تبریز که جدی‌ترین حریف آن‌ها برای قهرمانی در لیگ برتر بودند، بگذرند. درآن فصل در نهایت پرسپولیس ۳ هفته زودتر از پایان رقابت‌های لیگ برتر اولین قهرمانی خود با برانکو را در فوتبال ایران بدست آورد.

امیر قلعه‌نویی برای لیگ هفدهم به باشگاه ذوب‌آهن اصفهان رفت. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در بازی فصل گذشته‌ خود مقابل این تیم اصفهانی در ورزشگاه آزادی با ۴ گل از سد این تیم گذشتند تا قلعه‌نویی در دو فصل پیاپی دو شکست سنگین را مقابل برانکو متحمل شود. امیر قلعه‌نویی در رقابت‌های لیگ برتر با تیم‌های مختلف ۲۹ بار مقابل پرسپولیس تهران قرار گرفته است که در این ۲۹ بازی ۸برد سهم قلعه‌نویی بوده، ۵ بار پرسپولیسی‌ها به برتری رسیده‌اند و ۱۶ تقابل آن‌ها هم برنده‌ای نداشته است. در این ۲۹ تقابل، تیم‌های امیر قلعه‌نویی ۲۷ گل زده‌اند که به طور میانگین ۰.۹۳ گل زده در هر بازی می‌شود. پرسپولیسی‌ها هم ۲۵ بار موفق شده‌اند به تیم‌های قلعه‌نویی گل بزنند که به طور میانگین ۰.۸۶ گل زده در هر بازی می‌شود.

علی علیپور آقای گل فعلی پرسپولیس می تواند به رکورد مهاجم سال های قبل پرسپولیس و سپاهان در بازی شماره ۷۰ این ۲ تیم نزدیک تر از قبل شود. ادموند بزیک مهاجم سابق پرسپولیس که سابقه بازی برای سپاهان را در کارنامه دارد، با زدن ۶ گل، بهترین گلزن تاریخ این تیم به شمار می رود. بزیک در جدال های مهم بین پرسپولیس و سپاهان به نوعی رکورددار محسوب می شود. شماره ۱۰ سابق پرسپولیس و مهاجم سپاهان، در دوران حضورش در این تیم ها  ۴گل با پیراهن پرسپولیس و ۲گل با پیراهن سپاهان به ثمر رسانده است. این در حالی است که در جمع گلزنان فعلی هم علی علیپور تنها بازیکنی است که با ۴ گل بهترین گلزن ۲ تیم به شمار می رود. با توجه به هجمه هایی که این روزها برای علی علیپور پیش آمده، گلزنی احتمالی این مهاجم در حساس ترین بازی فصل می تواند برای او اتفاق خوشایندی باشد.

پرسپولیس و سپاهان تاکنون ۶۹ بار در رقابت های مختلف (لیگ  منطقه ای، لیگ تخت جمشید، لیگ قدس، لیگ آزادگان، جام حذفی و لیگ برتر) با یکدیگر مصاف داشته اند که حاصل کار، ۲۳ پیروزی برای سرخپوشان و ۱۷ برد برای زرد پوشان بوده است. کورس دو تیم برای کسب قهرمانی، باعث شده بار دیگر هیجان و استرس به تقابل سپاهان و پرسپولیس بازگردد و تقابل امشب می تواند نوید دیدن بازی جذاب و دیدنی را به مشتاقان فوتبال در ال کلاسیکوی وطنی بدهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی ال کلاسیکو برانکو ایوانکوویچ پرسپولیس و سپاهان لیگ هجدهم بوی قهرمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل

طرفداران پرسپولیس به تکرار اتفاق فصل قبل بسیار امیدوار و منتظر قهرمانی تیمشان هستند.

به گزارش مشرق، فصل قبل پرسپولیس سال ۱۴۰۱ را با شکست خانگی مقابل سپاهان به پایان رساند اما با شروع سال ۱۴۰۲ هر هفت بازی باقیمانده خود در لیگ برتر را برد و با استفاده از لغزش سپاهان مقابل ملوان، به عنوان قهرمانی لیگ رسید. حالا دوباره تاریخ تکرار شده و پرسپولیس با یک امتیاز اختلاف نسبت به استقلال در صدر جدول، جدی‌ترین مدعی قهرمانی و رقیب آبی پوشان است. دوباره هفت بازی تا پایان فصل باقی مانده و با توجه به نتایج استقلال در این هفت مسابقه دور رفت، خیلی از طرفداران پرسپولیس امیدوار به تکرار تاریخ هستند.

اما آیا می‌دانید پرسپولیس در ۷ بازی باقی مانده با چه تیم‌هایی روبرو خواهد شد و دور رفت چه نتایجی گرفت؟ می‌دانیم که پرسپولیس در این مقطع از دوره رفت یحیی گل محمدی را روی نیمکت خود داشت و اتفاقاتی که در لیگ قهرمانان آسیا و مصدومیت بازیکنان و اختلاف با مدیران بر سر خریدها رخ داده بود، تاثیر خود را در نتایج این تیم گذاشت...

پرسپولیس این هفته باید در آبادان به مصاف صنعت نفت برود. تیمی که با فراز کمالوند یک برد و یک مساوی دارد و بازی رفت در ورزشگاه آزادی قرمزها را با تساوی ۲-۲ متوقف کرد. همان بازی که دانیال اسماعیلی فر در پنجمین دقیقه وقت‌های تلف شده بازی به اشتباه دروازه خودی را گشود! سپس پرسپولیس باید در ورزشگاه آزادی از سپاهان پذیرایی کند. تیم همیشه رقیب که دور رفت با تک گل رضا اسدی در اصفهان پرسپولیس را شکست داد اما کیست که نداند این سپاهان چه فاصله‌ای با آن سپاهان دارد!

در سومین بازی پرسپولیس باید در قائمشهر به مصاف نساجی برود. بازی رفت قرمزها در خانه با یک گل تیم مهدی رحمتی را شکست دادند اما حالا ساکت الهامی روی نیمکت نساجی نشسته است. بازی بعدی پرسپولیس در تهران مقابل هوادار خواهد بود. دور رفت در ورزشگاه آزادی با گل به خودی صائب محبی پرسپولیس پیروز شد اما حالا با مسعود شجاعی این تیم در ورزشگاه دستگردی رقیبی بسیار خطرناک شده است. پنجمین بازی آینده پرسپولیس در لیگ در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال خوزستان خواهد بود. تیم احیا شده دور برگشت که یقه همه بزرگان را گرفته، دور رفت در خانه خود پرسپولیس را ۲-۲ متوقف کرد، آن هم در شرایطی که هر دو بار از حریف نامدار خود پیش افتاد. بازی ماقبل آخر پرسپولیس در قزوین مقابل شمس آذر خواهد بود. بازی رفت در تهران ۲-۱ با دبل گبلسیانی به سود قرمزها تمام شد اما شمس آذر هم این فصل رقیبی از پیش باخته نیست.

و بالاخره در هفته آخر که پرسپولیس در تهران میزبان مس رفسنجان خواهد بود. تیمی که با محرم نوید کیا تا امروز باخت نداشته و بازی رفت هم پرسپولیس را یک یک متوقف کرد. به عبارت بهتر پرسپولیس دور رفت از این هفت مسابقه سه برد، سه مساوی و یک شکست به دست آورد. ۱۲ امتیاز از ۲۱ امتیاز ممکن که اگر فقط یکی از این لغزش‌ها دوباره تکرار شود، دیگر باید با رویای تکرار قهرمانی خداحافظی کرد!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • خبر بد به گوش اوسمار رسید/عالیشاه بازیهای مهم را از دست داد
  • خبر بد به گوش اوسمار رسید/عالیشاه بازیهای مهم پرسپولیس را از داد
  • خبر بد به گوش اوسمار رسید: عالیشاه بازی های مهم پرسپولیس را از د
  • راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر
  • پیروزی نزدیک تیم‌های صدر جدول/ راه هموار مس برای رسیدن به قهرمانی
  • 10 لحظه برتر ال کلاسیکو در رقابت های لالیگا / فیلم
  • ادموند بزیک: پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است
  • درخشان: هم استقلال شانس قهرمانی دارد، هم پرسپولیس؛ هر تیم به دنبال تخریب دیگری است
  • بررسی بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس تا پایان فصل
  • سپاهان به کورس قهرمانی بازمی‌گردد/شانس قهرمانی استقلال بالاتر است