Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@22:07:53 GMT

پلیس خراسان شمالی با تئاتر به جنگ آسیب ها می رود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۲۶۴

پلیس خراسان شمالی با تئاتر به جنگ آسیب ها می رود

بجنورد- ایرنا- معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: با توجه به کارآیی و تاثیرگذاری بالای زبان هنر، پلیس استان از تئاتردرمانی برای کاهش آسیب های اجتماعی کمک می گیرد.

سرهنگ حیدر اقبالی مطلق روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به این منظور
اجرای برنامه های تئاتری در سطح مدارس و مناطق ویژه شهری برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه هنر می تواند در درک درست مردم از آسیب های اجتماعی بسیار تاثیرگذار باشد، افزود: در این راستا اجرای تئاتر درمانی را در سطح مدارس و نقاط حاشیه ای شهرها، جمع اولیا و دیگر اقشار جامعه در برنامه داریم که تاکنون با استقبال خوبی نیز همراه شده است.
وی افزود: این برنامه از چند سال پیش در هفته نیروی انتظامی در حوزه های مختلف اجتماعی برای اقشار مختلف اجرا شده که تاثیرات و بازخورد بسیار مثبتی داشته است و تکرار آن در ایام مختلف سال مورد تقاضای مردم بوده است.
سرهنگ اقبالی در عین حال از کمی اعتبارات این بخش گلایه کرد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم تامین اعتبار لازم، این برنامه های هنری به هفته نیروی انتظامی منحصر شده است.
وی یادآور شد: در هفته نیروی انتظامی سال گذشته افزون بر 14 برنامه تئاتر درمانی در نقاط مختلف شهر بجنورد برگزار شد.

* فعال شدن دوایر اجتماعی در همه شهرستان ها
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی خراسان شمالی اظهار داشت: تا کنون دوایر اجتماعی در کلانتری های 6 شهرستان استان دایر شده و 2 شهرستان جاجرم و رازوجرگلان نیز تا پایان بهار امسال صاحب این دایره خواهند شد.
سرهنگ اقبالی مطلق از ایجاد مرکز خدمات مهر در فرهنگسرای شهروند بجنورد خبر داد و افزود: فرزندان طلاق می توانند در این مرکز در محیطی مناسب با والدین خود ملاقات کنند.
وی با اشاره به فعالیت 25 مشاور و مددکار در نیروی انتظامی استان، اظهار داشت: از این تعداد 12 نفر نیروی کادر با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا و مابقی پلیس های افتخاری هستند.
وی تعداد مراجعان به مراکز مشاوره کلانتری ها در سال 96 را 913نفر و در سال گذشته را 2 هزار و 254 نفر ذکر کرد که افزایش 147 درصدی داشته است.
وی افزود: همچنین 2 هزار و 725 پرونده، پارسال از طریق دستگاه قضا به دوایر اجتماعی ارجاع شد که از 2 هزار و 385 فقره، معادل 87.52 درصد آن به سازش انجامید.
وی یادآور شد: همچنین با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری یک دستگاه اتوبوس برای ارائه خدمات سیار مشاوره ای راه اندازی شده که در مناطق جوادیه، صادقیه و باقرخان که درصد آسیب های اجتماعی بیشتری دارند به ارائه خدمات مشاوره ای می پردازد.
اقبالی مطلق افزود: برای افزایش کیفیت خدمات نیز نشست های ماهانه، فصلی و 6 ماهه برای تبادل تجربه و تجزیه و تحلیل مسائل به صورت علمی و تجربی برگزار می شود.
وی مهمترین مسائل موجود در استان را بر اساس نظرسنجی و مستندسازی های انجام گرفته شامل مسائل حقوقی، خانوادگی و نزاع های فردی دانست که برنامه ریزی برای کاهش این آسیب ها انجام گرفته است.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آسيب اجتماعي تئاتر درماني خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

به گزارش «تابناک»، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی مجدد از مردم قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرای "طرح نور"؛گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

 در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳  اکثر بانوان این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند.

گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

براین اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی ، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر و سپاس از مامورین وظیفه شناس پلیس که با سعه صدر و خویشتنداری توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش میکنند، قدردان شما ملت فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب
  • اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب
  • اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور
  • رقابت ۱۲۰۵ نفر در آزمون استخدامی تامین اجتماعی در خراسان‌شمالی
  • ارائه آموزش‌های مهارتی به بیش از ۳ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی
  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • آمادگی یگان‌های نظامی و انتظامی در خراسان شمالی
  • نقش مردم در همراهی با پلیس در طرح عفاف و حجاب برجسته است
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی