Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس قوه‌قضاییه از دادستان‌ها و سازمان بازرسی کل کشور خواست خصوصی‌سازی‌ها را قبل از اینکه به بحران اجتماعی و کارگری تبدیل شود، در دست بررسی قرار دهند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۵ اقتصادی اقتصاد ایران بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نشستی با روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور که با حضور مسئولان عالی قوه قضاییه برگزار شد،

با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارگران به مناسبت روز کارگر گفت: موضوعی که رهبر انقلاب در رابطه با فروش کارخانه‌ها بیان کردند پیش از این نیز توسط معظم له در مشهد مقدس بیان شده بود و این نشان از اهمیت موضوع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس قوه قضائیه افزود: کارخانه‌ای را با مبالغی که محل تامین آن جای بحث دارد می‌فروشند؛ زیرا اکثر مبالغ خرید این کارخانه‌ها تسهیلات بانکی و در اصل خریدار آورده‌ای ندارد و در واقع منابع کشور را با ارتباطات و روابط استفاده کرده و کارخانه‌ها را می‌خرند و بعد از مدتی کارخانه تعطیل و زمین‌های آن تبدیل به مجتمع‌های مسکونی و تجاری می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این مورد مخاطب رهبر انقلاب است، افزود: نباید نگاهمان فقط به دولت باشد و اینگونه خصوصی‌سازی‌ها قبل از اینکه به بحران اجتماعی و کارگری تبدیل شود، باید در دست بررسی سازمان بازرسی و دادستان‌ها قرار گیرد.

رئیس قوه قضاییه خطاب به سازمان بازرسی و دادستان‌ها گفت: نگذارید این موارد اتفاق بیفتد و اجازه سوداگری به سوداگران را ندهید.

وی بیان کرد: سهم خصوصی‌سازی یک مسئله درست و بجا است و قانون‌های برنامه نیز از ادوار گذشته تاکنون به آن تاکید شده است. امروز 70 درصد اقتصاد ما دولتی است و نباید اینگونه باشد و همه به این موضوع رسیده‌اند، ولی خصوصی‌سازی باید به درستی انجام شود و روشی که امروز در برخی موارد مطرح است حتما قابل تداوم و استمرار نیست و باید با یک نگاه پیشگیرانه همکاران ما در دستگاه قضایی موضوع را دنبال کنند.

گفتنی است، چندی پیش جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه در خصوص سازمان خصوصی‌سازی نکاتی را مطرح کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید واگذاری‌هایی که تاکنون با نام خصوصی‌سازی رخ داده است، موجب توزیع رانت و تشدید نابرابری و بی‌عدالتی در کشور شده است. نکته قابل تامل در مورد سیر خصوصی‌سازی‌ها این است که علاوه بر تضییع بیت المال، مهمترین کارخانجات و تولیدی‌های کشور در نتیجه واگذاری آنها به افراد نااهل به مرز نابودی کشیده می‌شوند.

همچنین گزارش رئیس دیوان محاسبات در رابطه با تفریغ بودجه سال 96 که در مجلس مطرح شده و همچنین تحقیق و تفحص مجلس از برخی شرکتهای واگذار شده نیز گواه بر این موضوع است. به طور نمونه: در سال گذشته شاهد عواقب این سیاست در شرکت نیشکر هفت تپه بودیم. با بررسی صورت گرفته شاهد بودیم که سایر شرکت های واگذار شده نیز از وضعیت مشابهی برخوردارند؛ لذا انتظار می‌رود جلوی این خطر را قبل از تشدید بیشتر آن گرفته و با ورود قضایی به جزئیات و رسیدگی در اسرع وقت به پرونده‌های گذشته خصوصی‌سازی‌ها، اجازه ندهید تبعات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی ناشی از چنین سیاست‌هایی دامن جمهوری اسلامی ایران را بگیرد.

نامه جنبش عدالت‌خواه به "رئیسی" درباره خصوصی سازینمایندگان مجلس با تاراج بیت المال به اسم خصوصی سازی مخالفندانتقاد از انتصابات سیاسی درخصوص سازمان خصوصی سازیوزارت دادگستری نظارت بیشتری بر خصوصی سازی داشته باشد

انتهای پیام/

R32365/P/S7,77,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سازمان خصوصی سازی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان خصوصی سازی سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فراهانی از تشکیل کارگروه مردمی سازی اقتصاد و شورای مشورتی نخبگان اقتصادی با رویکرد راهبرد اجرایی جهت تحقق شعار سال خبر داد و افزود: ریل گذاری مردمی سازی اقتصاد روستایی به عنوان یکی از پایگاه‌های اصلی در فرایند جهش تولید به دستور فرماندار کرج انجام می‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری کرج اضافه کرد: این امر با تشکیل تشکل‌های خرد اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، صنایع غذایی، صنایع دستی، نساجی و پوشاک و … با مشارکت روستاییان کرج در دستور کار قرار گرفته است.

فراهانی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای ایجاد تشکل‌های مردمی در حوزه تولید از طریق تجمیع ظرفیت‌های احصا شده عنوان کرد: راه اندازی بازارچه‌های فروش تولیدات مردمی در روستاها و شهرها با رویکرد افزایش تولید با مشارکت مردم باید اجرایی شود.

وی گفت: برگزاری رویدادهای کارآفرینی و نمایشگاه‌های فصلی دانش بنیان‌ها با رویکرد معرفی دستاوردهای تولید داخلی نیز پیگیری می‌شود. فعال سازی صنایع راکد از طریق جلسات رفع موانع تولید و تمرکز زدایی در پرداخت تسهیلات بانکی از واحدهای کلان به خرد در راستای جهش تولید و حمایت از صنایع کوچک و تشکل‌های مردمی در دستور کار خواهد بود.

کد خبر 6063972

دیگر خبرها

  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • کیا سید؛ از طراحی تا ساخت در کارخانه اسلواکی (فیلم)
  • مردمی سازی اقتصاد در کرج ریل گذاری می شود
  • برنامه شب‌های قدر حرم امام خمینی(س)؛ رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهوری در شب‌های نوزدهم و بیست یکم سخنرانی می کنند
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • ایمن‌سازی محور آزادراهی در دستور کار شورای ترافیک
  • رئیسی: مشکلات با دستور حل نمی‌شود
  • دستور معاون دادستان کل برای مراکز درمانی: همراهان بیمار فاقد اقامتگاه، اسکان موقت و ایمن داده شوند
  • رسانه پایداری گزینه‌های معاون اولی محسنی اژه‌ای را معرفی کرد
  • گمانه زنی رسانه جبهه پایداری در باره انتصاب معاون اول محسنی اژه ای