Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که در سال ۹۷ حدود ۳۵ درصد واردات رسمی گوشیهای تلفن همراه کاهش یافته، ظاهرا در پایان اردیبهشت ماه امسال ممنوعیت واردات تجاری گوشی‌های مسافری اعمال خواهد شد و احتمالا شاهد افزایش عرضه گوشی رسمی خواهیم بود. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ اقتصادی اقتصاد ایران صنعت و تجارت نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در هفته‌های اخیر برای دومین بار سامانه ثبت گوشیهای مسافری به نوعی از دسترس خارج شد تا گمانه زنی‌های تازه ای در این خصوص انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نسبت بسیار ناهمتراز عرضه گوشیهای مسافری به گوشیهای ترخیص شده از مبادی رسمی منجر به ایجاد اعتراضهای جدی در این حوزه شده است.

بر اساس آمار گمرک ایران در سال 97  حدود 340 میلیون دلار انواع گوشی تلفن همراه از گمرکات به صورت رسمی ترخیص شده است. هر چند ارزش دلاری واردات گوشی حدود 35 درصد کاهش یافه است اما به نظر میرسد حداقل یک میلیون دستگاه  موبایل از طریق گمرکات کشور ترخیص شده باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه هم در این خصوص گفته است، تا پایان اردیبهشت ماه سامانه رجیستری برای واردات و ثبت تلفن همراه مسافری باز است. به گفته این مقام صنفی انتظار است تا با تأمین ارز واردات تلفن همراه برای واردکنندگان رسمی شرایط به گونه‌ای رقم بخورد تا نیاز بازار به طور کامل تأمین شود.

هشدار پلیس به دارندگان موبایل آیفون


بررسیها نشان می‌دهد در حالت عادی روزانه تا 20 هزار گوشی در سامانه مسافری ثبت می‌شود. مشخصا ثبت این تعداد بالا از تلفن همراه باید با اهداف تجاری انجام شده باشد. براوردها حاکی از ان است که حداقل 3 تا 4 برابر واردات رسمی از گمرکات، گوشی مسافری در سامانه مربوطه رجیستر می‌شود. 

گفتنی است، هرچند دولت  از گوشیهای مسافری نیز حقوق و عوارض  را دریافت می‌کند اما با توجه به تخفیفهای در نظر گرفته شده از جمله معافیت 80 دلاری کالای همراه مسافر، تفاوت حقوق ورودی، بحث مالیات ارزش افزوده، همچنین مالیات عملکرد سالیانه عملا شاهد فرار مالیات یا معافیت مالیاتی قابل توجه در این حوزه هستیم که بایستی در این حوزه تدبیر مناسب صورت گیرد.

فرار مالیاتی سنگین با تداوم تزریق موبایلهای مسافری به بازار/آمار ثبت روزانه 20 هزار گوشی مسافری تکذیب نشدروزانه 20 هزار گوشی موبایل در سامانه مسافری ثبت می‌شود/مصرف گوشی در کشور نصف شد

انتهای پیام/

R1389/P1012122/S7,77,78/CT7 واژه های کاربردی مرتبط قیمت موبایل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت موبایل قیمت موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟

اخیراً اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا،اخیراً نگرانی جدیدی در رابطه با اثرات بالقوه استفاده طولانی مدت از گوشی‌های هوشمند پدیدار شده است، زیرا اصطلاح «انگشت آیفون» با اشاره به علامت یا خمشی که ممکن است به دلیل نگه داشتن گوشی به روشی خاص روی انگشت صورتی ظاهر شود، گسترش یافته است. 

این روزها اصطلاح جدیدی  اسم  «انگشت آیفون» رایج شده است. این موضوع نگرانی‌های جدی را ایجاد کرده است، زیرا انگشت آیفون به این تئوری اشاره دارد که استفاده طولانی مدت از تلفن‌های هوشمند، به‌ویژه آیفون‌ها، ممکن است اثری روی انگشت صورتی باقی بگذارد که اغلب برای پشتیبانی از دستگاه در حین کار با یک دست استفاده می‌شود.

تشخیص «انگشت آیفون»
هیچ شکی وجود ندارد که استفاده مداوم از گوشی می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از مشکلات شود، و در حالی که برخی ادعاها در مورد آسیب‌، ممکن است اغراق‌آمیز باشند، برخی دیگر واقعی هستند و آسیب‌های جدی و طولانی‌مدت به همراه دارند.

در میان این موارد چیزی است که به نام «بدشکلی بالینی» شناخته می‌شود، که تغییر شکل انگشت است که باعث خم شدن نوک انگشت کوچک در نزدیکی انگشت حلقه می‌شود.

برای تعیین اینکه آیا کسی «انگشت آیفون» دارد یا خیر، باید هر دو انگشت صورتی را روی دستان خود بکشند و ببینند که آیا یکی از آنها تفاوت محسوسی با دیگری دارد، به ویژه در دست غالب خود که در آن گوشی را گرفته است. ممکن است یک خم یا برآمدگی در مفصل پایینی انگشت کوچک وجود داشته باشد.

نظر پزشکان
بسیاری از جراحان ارتوپد ایده «انگشت آیفون» را به عنوان یک موضوع گسترده رد کرده‌اند و توضیح می‌دهند که اکثر تصاویری که ادعا می‌کنند شکاف‌ها و تغییرات انگشت صورتی را نشان می‌دهند، تنها تغییراتی را در آناتومی طبیعی نشان می‌دهند و شواهدی از بیماری ناشی از گوشی‌های هوشمند نیستند. 

خوشبختانه، پزشکان می‌گویند تلفن‌های همراه آنقدر سنگین نیستند که جریان خون را متوقف کنند یا به اعصاب آسیب بزنند. در حوزه پزشکی به طور کلی، هیچ تشخیص رسمی برای «انگشت آیفون» وجود ندارد.
 

چندین مشکل دیگر
اگرچه مفهوم «انگشت آیفون» هنوز نامشخص است، کارشناسان به کاربران گوشی‌های هوشمند هشدار می‌دهند که اثرات بالقوه استفاده بیش از حد از این دستگاه‌ها را برای سلامتی نادیده نگیرند.

استفاده طولانی مدت از گوشی می‌تواند به بسیاری از مشکلات مفاصل و مشکلات اسکلتی عضلانی منجر شود، در حالی که سندروم آرنج گوشی هوشمند هم هست که از نظر پزشکی به عنوان سندرم تونل کوبیتال شناخته می‌شود، افرادی که معمولاً هنگام ارسال پیام‌ها آرنج خود را برای مدت طولانی تا بیش از ۹۰ درجه خم می‌کنند، تاثیر می گذارد. 

به‌علاوه، چیزی به نام «شست پیامک» یا گردن مخوف هم وجود دارد.

در مورد گردن، پزشکان معتقدند که وزن سر حدود ۴.۵ تا ۵.۵ کیلوگرم است، که هنگام خیره شدن به گوشی هوشمند، وقتی به پایین نگاه می‌کنید، بار روی عضلات گردن خود را افزایش می دهید. این فشار اضافی می‌تواند باعث درد و اسپاسم عضلانی شود.

راه‌های پیشگیری
شاید با خواندن این مقاله، نگران سندرم انگشت آیفون شوید. اما بهتر است بدانید که اوضاع آنچنان هم نگران کننده نیست ولی مهم است که خطرات احتمالی ناشی از استفاده طولانی مدت از تلفن هوشمند را بپذیریم.

انجام اقدامات پیشگیرانه و محدود کردن استفاده از گوشی هوشمند، و همچنین تغییر روش حمل آن، می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به مشکلات اسکلتی عضلانی یا هر بیماری دیگر مانند «انگشت آیفون» کمک کند.

tags # آیفون سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • افراد ۱۴۴ بار در روز تلفن‌های خود را چک می‌کنند!
  • سندرم انگشت آیفون چیست و پزشکان در موردش چه می‌گویند؟
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • افزایش قیمت برخی گوشی‌ها با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • پرفروش‌ ترین گوشی شیائومی+ دانلود لیست قیمت جدیدترین و ارزان‌ترین موبایل امروز(۳ اردیبهشت)
  • جهش قیمتی برخی مدلهای تلفن همراه با وجود تخصیص ارز نیمایی
  • زنان یمنی از ترس، استاد این کار شدند!
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعاتش را پاک کنیم؟
  • اگر گوشی همراه خود را گم کردیم چگونه آن را پیدا یا اطلاعتش را پاک کنیم؟