Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:14:26 GMT

سه هزار تن کود شيميايي در مهاباد توزيع شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۴۲۰

سه هزار تن کود شيميايي در مهاباد توزيع شد

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - رييس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي مهاباد گفت: سه هزار تن کود شيميايي از ابتداي سال زراعي جاري تاکنون بين کشاورزان اين شهرستان توزيع شد.

جعفر عليزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين ميزان کود شيميايي توسط کارگزاري هاي مجاز اين شهرستان در چهار مرحله بين کشاورزان توزيع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: از اين مقدار يکهزار و 500 تن کود شيمايي پاييزي شامل اوره، انواع کود فسفاته و ازته است که همراه با کشت پاييزي سال گذشته توزيع شد و يکهزار و 500 تن نيز کود بهاره است که از ابتداي امسال در بين کشاورزان توزيع گرديد.
«عليزاده» با اشاره به ثابت ماندن قيمت کودهاي شيمايي در يک سال اخير، اضافه کرد: هر کيسه 50 کيلوگرمي کود اوره با نرخ 38 هزار و 500 تومان، سوپر فسفات 55 هزار تومان، دي فسفات آمونيوم 140 هزار تومان، ازته 75 هزار تومان، کلرور پتاسيم 40 هزار تومان، و کيسه 25 کيلوگرمي کود ميکروبي فسفاته نيز 39 هزار و 500 تومان توزيع شد.
وي افزود: کشاورزان مي توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزي، کارگزاران و عاملان مجاز توزيع کود، نسبت به تهيه کودهاي مورد نياز خود اقدام کنند.
عليزاده اضافه کرد: بيش از 10 هزار نفر در مهاباد به عنوان بهره بردار در بخش کشاورزي مشغول به فعاليت هستند که هشت هزار نفر از آنان تاکنون سهميه کود خود را دريافت کرده اند.
وي کاهش حاصلخيزي خاک در اراضي کشاورزي و باغي را از دلايل استفاده از کودهاي شيميايي براي اين اراضي عنوان کرد و افزود: کشاورزان بايد از مصرف کودهاي شيميايي به صورت بي رويه خودداري کرده و سعي کنند مصرف کودها بر اساس آزمون خاک و برگ و با مشاوره کارشناسان کشاورزي انجام شود.
رييس اداره توليدات گياهي جهاد کشاورزي مهاباد از باغداران نيز خواست براي کسب راهنمايي هاي لازم در بخش کشاورزي و تغذيه باغات به کارشناسان پهنه مراکز خدمات جهاد کشاورزي يا مديريت جهاد کشاورزي مهاباد مراجعه کنند.
به گزارش ايرنا، مهاباد داراي بيش از 81 هزار هکتار اراضي کشاورزي و باغي است؛ 62 هزار هکتار از مزارع اين شهرستان به کشت محصولات مختلف اختصاص يافته که 52 هزار هکتار آن به صورت ديم و مابقي به صورت آبي است.
9903/6185/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان  مدیر جهاد کشاورزی بم گفت: فصل گرده افشانی درختان نخل خرما یکی از مهم ترین و حساس‌ترین عملیات های باغی نخلداران است  وتا دو ماه ادامه دارد. 

محمد علی معقول  تاکید کرد: به همه کشاورزان، باغداران و نخلداران از شیوه گرده افشانی مکانیزه و صنعتی استفاده کنند.

 وی با اعلام مزایای گرده افشانی مکانیزه تصریح کرد: در گرده افشانی مکانیزه و صنعتی راندمان بیشتر و هزینه کمتر و از همه مهمتر خطر های احتمالی از جمله سقوط از نخل  نیست ودر این روش عملیات گرده افشانی با دستگاه مکانیزه از روی زمین انجام می‌شود در صورتی که در روش سنتی با چندین مرتبه حتی تا ۵ مرتبه کار گرده افشانی در بالای درخت و در ارتفاع انجام‌می‌شود. 

 مدیر جهاد کشاوری بم درباره استفاده  نکردن کشاورزان و باغداران از روش مکانیزه و صنعتی را اینگونه بیان کرد: گرده افشانی سنتی در منطقه سال‌های سال انجام می‌شده و در سال‌های اخیر گرایش به سمت گرده افشانی صنعتی بیشتر می‌شود و خود کشاورزان باید استقبال کنند.

وی افزود: کشاورزان نیاز به ترویج و آموزش دارند و جهاد کشاورزی هم کمک‌های لازم را برای استفاده از گرده افشانی مکانیزه و صنعتی به کشاورزان ارائه می‌کند.

 حاصل کار گرده افشانی نخلداران شهرستان بم، تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن خرمای معروف جهان (مضافتی بم) است که سالانه به بیش از ۷۰ کشور جهان صادر می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • آغاز گرده افشانی در نخلستان‌های بم
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند