Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:35:31 GMT

سرمایه گذاری صنعتی در محلات 50 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۵۴۴

سرمایه گذاری صنعتی در محلات 50 درصد افزایش یافت

خمین - ایرنا - رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: حجم سرمایه گذاری در بخش صنعت این شهرستان در یک سال اخیر 50 درصد افزایش یافت.

«رضا ملکی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته چهار هزار و 86 میلیون ریال در بخش صنعت این شهرستان سرمایه گذاری شد که این میزان سرمایه گذاری در سال قبل از آن، 2 هزار و 160 میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با این میزان سرمایه گذاری صنعتی، زمینه اشتغال 156 نفر در این شهرستان فراهم شده است.
ملکی ادامه داد: پارسال 13 پروانه بهره برداری در این شهرستان صادر شد که نسبت به سال قبل، پنج پروانه افزایش نشان می دهد.
وی عنوان کرد: در یک سال گذشته، 38 جواز تاسیس در این شهرستان صادر شد که برآورد سرمایه گذاری این واحدها بیش از 17 هزار میلیون ریال است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: مهمترین جوازهای صادر شده در زمینه فرآوری سنگ، تولید کاغذ از سنگ و مواد شیمیایی است که بهره برداری از این طرح ها اشتغال 656 نفر را فراهم می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات گفت: یک شهرک صنعتی، یک ناحیه و 2 قطب صنعتی در محلات وجود دارد که 287 واحد صنعتی در آن ها فعالیت می کنند.
ملکی افزود: در این واحدهای صنعتی حدود چهار هزار فرصت شغلی فراهم شده است.
وی گفت: 115 واحد معدنی در محلات وجود دارد که 75 واحد آن فعال است و 62 واحد در حوزه سنگ تراورتن فعالیت می کنند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت محلات افزود: سهم 50 درصدی اقتصاد محلات در زمینه تولید سنگ ‌های خام و تزئینی توانسته رونق اقتصادی مناسبی را برای این شهرستان رقم بزند.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی و در 262 کیلومتری جنوب غربی پایتخت کشور است که 55 هزار نفر جمعیت دارد و شهرت آن در حوزه تولید سنگ تزئینی، گل و گیاه زینتی و تریکو است.
7277/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت معدن و تجارت محلات سرمايه گذاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • احیاء یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته