Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:18:44 GMT

گردش نخبگان؛ راز موفقیت والیبال نشسته ایران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۵۴۸

گردش نخبگان؛ راز موفقیت والیبال نشسته ایران

تهران- ایرنا- در حالی که سرمربی تیم ملی والیبال نشسته روسیه از عملکرد بازیکنان و زیرساختهای ایران تمجید کرد مسئولان و دست اندرکاران این رشته باور دارند که ایران با با راهبرد گردش نخبگان والیبال نشسته، چهار دهه بر بام جهان قرار گرفته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، اردوی مشترک تیم ملی والیبال نشسته ایران و روسیه از یکم اردیبهشت آغاز شده و روز گذشته با برگزاری یک دیدار دوستانه دیگر به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دیدار سومین دیدار دوستانه این اردو بود که به مانند دو دیدار دیگر، ایران تیم برتر آن بود.
هر چند که برد ایران در رقابت های والیبال نشسته امری طبیعی و قابل انتظار در سطح جهان به شمار می رود اما تاکید مربیان و دست اندرکاران والیبال نشسته روسیه، بر اهمیت این اردو نشان از آن داشت که ایران نه تنها در بخش قهرمانی، بلکه در حوزه زیرساختی این رشته در سطح جهان حرفی برای گفتن دارد.
در این زمینه «الکساندر اوسیانیکوف» سرمربی والیبال نشسته روسیه از این اردو به عنوان پلی برای قهرمانی تیمش در اروپا و صعود به بازی های پاراالمپیک 2020 توکیو یاد کرد. او با بیان اینکه والیبال نشسته جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان دارد اظهار کرد: تشکیل بیش از صد تیم باشگاهی و ملی در این رشته و امکانات فوق العاده ایران، موجب شده تا این کشور در سه دهه گذشته همواره قدرت اول جهان و پارالمپیک باشد. در کشور روسیه برای تیم ملی والیبال نشسته امکاناتی در این سطح وجود ندارد.
تمجید سرمربی روسیه و رضایت از امکانات والیبال نشسته ایران در حالی بود که رئیس انجمن والیبال نشسته فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، از ایران به عنوان قدرت غیر قابل انکار این رشته در سطح جهان یاد کرد. «علی کشفیا» در حاشیه این اردو به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از دانش مربیان ایرانی و همت ورزشکاران این رشته، موجب شده تا ما بارها از سوی کشورهای مختلف با درخواست اردوی مشترک مواجه شویم؛ برزیل، آلمان و روسیه از جمله این کشورها هستند.
وی تاکید کرد: اگر بگویم موفق ترین رشته ورزشی ایران در سطح جهان و المپیک، والیبال نشسته است شاید اغراق نباشد؛ سه دهه قهرمانی در سطح المپیک، جهان و آسیا خود گواه این واقعیت است.
او در واکنش به اینکه آیا حضور در هر تورنمنتی می تواند برای ایران به معنای قهرمانی باشد، پاسخ داد: بله انتظار است در تمامی تورنمنت ها قهرمان شویم اما نگاهی به رشد والیبال نشسته جهان نشان از آن دارد که تیم های دیگر نیز برنامه های بلند مدت دارند و در پی کسب عناوینی قهرمانی در جهان و المپیک هستند، لذا اگر بدون برنامه گام در رقابت های جهانی بگذاریم بدون شک تکرار عنوان قهرمانی سخت و دست نیافتنی است.
والیبال نشسته ایران در حالی این روزها خود را برای بازی های قهرمانی آسیا در تایلند آماده می کند که سال گذشته و در رقابت های قهرمانی جهان هلند توانست سهیمه پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کند.
قدرت‌نمایی ملی پوشان ایران در این رشته در سطح جهان در حالی وارد دهه چهارم می شود که راهبرد انجمن والیبال نشسته ایران متفاوت از دوره های گذشته است و چیدمان بازیکنان باتجربه و جوان در کنار هم در این تیم می تواند آینده این رشته در ایران را درخشان تر از گذشته کند.
راهبردی که کشفیا از آن به عنوان «گردش نخبگان» با محوریت تکرار عنوان قهرمانی یاد کرد و گفت: اگر متکی بر چند ستاره یا بازیکن اصلی باشیم بدون شک در بلند مدت با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد؛ مشکلاتی که گردش نخبگان این رشته را متوقف می کند.
وی تصریح کرد: بدون شک حضور بازیکنان جوان در کنار ستاره های این رشته می تواند تجربه گرانبهایی به شمار رود تجربه ای که نتیجه آن را می شود پس از پایان بازی های 2020 توکیو مشاهده کرد.
تیم ملی والیبال نشسته ایران که از پارالمپیک 1988 سئول گام در تورنمنت های معتبر گذاشت، در این بازی های پارالمپیک 6 مدال طلا و 2 نقره کسب کرده است. همچنین این تیم با اقتدار به مدال طلای بازی های پاراآسیایی گوانژو، اینچئون و جاکارتا دست یافت.
ورزشی**2052** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش واليبال نشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدعلی زلفی‌گل، دانشگاه را نهاد انسان ساز دانست و افزود: در این زمینه فعالیت فرهنگی را توسعه داده ایم، از دانشجویان برای برگزاری برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنیم، اعتبارات فرهنگی را برای تشکل‌های دانشجویی افزایش می‌دهیم. برای نخستین بار مرکز علوم انسانی را در وزارت علوم تاسیس کردیم و بخشی از ماموریت تحول در علوم انسانی به این مرکز محول شده است. همچنین برگزیدگان جشنواره بین‌المللی حرکت و جشنواره رویش به عنوان برگزیده بنیاد ملی نخبگان شناخته می‌شوند و از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. روند جذب افراد نخبه و مستعد در دولت و دستگاه‌های اجرایی نیز تسهیل شده است.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت جسمی و روحی انسان‌ها گفت: سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود و اگر به این رشته‌ها بی توجهی شود، در راستای سلامت روحی و روانی جامعه به خوبی گام برنداشته‌ایم. باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم. در بسیاری از کشور‌ها نخبگان داخلی به رشته‌های علوم انسانی هدایت می‌شوند و برای رشته‌های علوم پایه از نخبگان خارجی کمک گرفته می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه تولید علم باید برونداد داشته باشد، تولید مقاله، کتاب، اختراع و دستاورد‌های علمی یا هنری یکی از این بروندادهاست و استادان باید برخی از این برونداد‌ها را داشته باشند، اضافه کرد: این موضوع در آیین‌نامه ارتقای جدید استادان و اعضای هیات علمی که در حال تدوین است، قید شده است که استاد می‌تواند به هر شکلی دستاورد علمی خود را نشان دهد و فقط مقاله مد نظر نیست. کاربردی بودن مقالات را نیز در نظر داریم؛ به همین دلیل مقالات بنیادین ۷ امتیاز، مقالاتی که نیازی از جامعه رفع کنند، ۱۴ امتیاز برای ارتقای استادان خواهد داشت.

وی افزود: فردی که رساله‌های بنیادی داشته باشد به اندازه حقوق استاد پایه یک پژوهانه دریافت می‌کند، فردی که رساله‌های کاربردی دارد دو برابر و فردی که رساله فناوری داشته باشد، سه برابر حقوق استاد پایه یک پژوهانه می‌گیرد. استادان ارتباط با صنعت نیز به صورت ویژه تشویق می‌شوند. همچنین از علوم نوظهور و نوپدید مانند هوش مصنوعی در حد توان حمایت مالی می‌کنیم.

وزیر علوم در ادامه خاطرنشان کرد: افزایش پایه‌های تشویقی استادان به ۶۰ پایه، بورسیه رتبه‌های برتر کنکور هر سال و المپیادی‌ها، تعیین کارانه (جهش علمی) بر مبنای عملکرد، اختصاص پژوهانه به استادانی نو استخدام، اختصاص پژوهانه برای دانشمندان یک‌درصد و دودرصد، قید شدن پژوهانه جامع در برنامه توسعه هفتم، تخصیص ۱۵ درصد بودجه کل دانشگاه برای فعالیت‌های پژوهشی و پنج درصد برای فعالیت‌های فرهنگی، راه‌اندازی بورسیه صنعت با همکاری صنایع، حمایت از مجلات تحت نمایه‌های بین‌المللی، تاسیس صندوق عالی عتف از جمله اقدامات انجام شده در راستای تسهیل امور و رشد علمی است.

زلفی‌گل همچنین با تجلیل از اقدامات عالمان و مدیران پیشین وزارت علوم گفت: عملیات وعده صادق دستاورد دانش‌آموخته‌های دانشگاه‌ها بود و شهید طهرانی مقدم‌ها، شهید شهریاری‌ها و شهید احمدی روشن‌ها در همین دانشگاه‌ها آموزش دیده‌اند، باید قدردان وزیران و دانشمندان پیشین باشیم.

دیگر خبرها

  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • قهرمانی نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان کشور
  • لیگ ملت‌ها: لیست قهرمان جهان و رقیب دوم ایران
  • برای رشته ژیمناستیک هنری و ترامپولین برنامه ریزی داریم
  • ما باید به دنبال پرورش نخبگان معمولی باشیم
  • برنامه ویژه برای دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته
  • والیبال ایران و انتخابی برای قهرمانی لیگ و آسیا
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی ايران مقابل آلمان