Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@18:43:13 GMT

افزایش دمای هوای کشور از امروز

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۷۱۱

افزایش دمای هوای کشور از امروز

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز (جمعه) هوای اکثر شهرهای ایران روند تدریجی افزایش دما خواهد داشت و این وضعیت تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد یافت.

«امین حسین نقشینه» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در بیشتر نقاط کشور هوا به تدریج گرم می شود و سه شنبه هفته آینده، بعدازظهر نسبتا گرمی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیشینه افزایش دمای امروز شهرهای ارومیه، زاهدان، زنجان و کرج یک درجه و ایلام، بندرعباس، تهران و مشهد 2 درجه خواهد بود.

نقشینه افزود: امروز بعدازظهر در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش به شکل پراکنده خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا هم انتظار داریم همین وضعیت جوی را در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور شاهد باشیم.

وی گفت: روز یکشنبه هفته آینده با عبور جریاناتی از تراز میانی جو در برخی نقاط مانند جنوب غرب و غرب ایران و دامنه های زاگرس مرکزی بارش به صورت باران، گاهی رگبار با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

نقشیه اظهار داشت: امروز در منطقه زابل هم وزش باد شدید تداوم پیدا می کند و سرعت باد 65 کیلومتر بر ساعت به صورت موقتی گزارش شده است.

وی بیان داشت: وزش باد در این منطقه از دیروز آغاز شده و امروز هم تداوم پیدا می کند و الان هم سرعت باد 65 کیلومتر در ساعت، وزش باد لحظه ای است.

نقشینه با اشاره به اینکه جاسک هم امروز صبح غبار آلود است، بیان داشت: امروز و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی به گرمترین و سردترین مراکز استان اشاره کرد و گفت: اهواز با 30 درجه و بندرعباس با 28 درجه گرم ترین مراکز استان در روز گذشته بودند و سردترین مراکز استان امروز اردبیل و زنجان با 4 درجه کمتر از صفر می باشند.

نقشینه به وضعیت جوی تهران اشاره کرد و گفت: امروز بعدازظهر تهران رشد ابر و گاهی وزش باد خواهیم داشت و در ارتفاعات استان تهران مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دمای کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده

اداره کل هواشناسی استان تهران از افزایش نسبی دمای هوا در تهران طی امروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، همچنین طی این مدت با عبور موجی ضعیف در بعضی ساعات (به ویژه ساعات بعدازظهر) در نیمه شمالی استان افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات استان وزش باد شدید مورد انتظار است.

از روز جمعه تا شنبه (۱۰ و ۱۱ فروردین) با استقرار جوی نسبتا پایدار، آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی با وزش باد ملایم پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، امروز افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

طبق این گزارش، آسمان تهران فردا (۸ فروردین ماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۹ فروردین ماه) کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای ۲۰ و کمیته دمای ۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران و ایستگاه توچال با بیشینه ۰ و کمینه ۱۲- سردترین نقطه تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

دیگر خبرها

  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • پیش بینی هوای نسبتا پایدار برای گلستان
  • نمایی از هوای پاک امروز تهران از ارتفاعات + فیلم
  • استقرار هوای پایدار تا شنبه در گیلان
  • جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی هفتگی بارش و دمای هوا/ از ۶ فروردین تا ۱۶ اردیبهشت هوا چطور است؟
  • پیش‌بینی هوای تهران در چند روز آینده
  • پیش‌بینی هوای تهران در روز‌های آینده
  • افزایش دمای هوای صبحگاهی در همدان 
  • افزایش نسبی دمای هوای تهران
  • کرمان، سومین استان گرم کشور