Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگزار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام از پوشش ۳۰درصدی روستائیان دراین شهرستان خبر داد و گفت: جمعیت روستایی تربت جام با حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت بخش غالب تربت جام را تشکیل می‌دهند که نقش تعیین کننده ای در تامین مایحتاج استان خراسان رضوی دارد و لازم است حمایت بیشتری از این قشر صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی مهدوی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود:  با توجه به اینکه جمعیت غالب شهرستان تربت جام که در روستاها سکونت داشته، انتظار دارند با تامین خواسته ها و رفع مشکلات به ادامه فعالیت بپردازند. در همین رابطه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یکی از در خواست ها و اولویت های آن هاست. هرچند صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ۱۵سال قبل با مصوبه دولت شروع شد اما هنوز نتوانسته است به سرانجام برسد و  کارگزار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام توانسته است حداقل  ۳۰ درصدی جمعیت روستایی در این شهرستان پوشش دهد.
وی گفت: با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت این صندوق در شهرستان تربت جام  که هم اکنون متقاضیان از استقبال خوبی از کارگزار بیمه داشته اند و  ۶ هزار و ۵۹۲ خانوار روستایی و عشایر در این شهرستان تربت جام از خدمات بیمه ای برخوردارند.
کارگزار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام در ادامه افزود:  از سال ۹۰ رویکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نسبت به گذشته خود تغییر کرده است بطوریکه ۲۳۰ شغل زیر مجموعه بیمه عشایر و روستائیان افزوده شده است که برخی از مشاغل شهری پوشش خواهد داد.
وی گفت: ۸کد برای این صندوق بیمه تعریف شده است که می تواند ۶۰۰  شغل صنایع دستی را پوشش دهد و مزایای متنوعی برای متقاضیان فراهم نمایید.
کارگزار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تربت جام عدم استقبال روستائیان از این صندوق را  در آمد ضعیف این اقشار عنوان کرد و افزود: اکنون با راهکار جدید افراد متقاضی می تواند با حداقل واریزی ۲۴۰ هزار تومان در یک سال خود را بیمه کند و میانگین سنی ۴۴ سال می‌باشد.  
به گزارش خبرنگار ما؛ هرچند که این صندوق با قدمت ۱۵سال  از شروع خود با هدف گسترش بیمه خدماتی برای کشاورزان، تقویت بیمه اجتماعی، افزایش کارآیی نیروی انسانی، پیشگیری از مهاجرت، ارائه برنامه‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی کشاورزان از فعالیت های این صندوق تعریف شد. با گذشت چندین سال معلوم شد که این صندوق نتوانسته به تعهدات خود در قبال روستائیان و عشایر عمل کند و کم ترین رضایت از آن، گواهی این ادعاست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقشار ضعیف تربت جام صندوق بیمه روستائیان و کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ اسماعیلی از اجرای طرح بیمه رایگان مادران روستایی دارای سه فرزند و بیشتر در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: زنان خانه‌دار روستایی و عشایری که تاریخ تولد فرزند سوم و به بالای آنها از یکم فرورین سال۱۳۹۶ به بعد است تا ۳۱ فروردین ماه فرصت دارند برای بیمه کردن خود و بهره‌مندی از مزایای بیمه اجتماعی اعم از بازنشستگی، از کارافتادگی، بازماندگان متوفی و نقل و انتقال سوابق، بصورت رایگان اقدام کنند.

وی افزود: این قانون شامل زنان ساکن مناطق روستایی و عشایری است و از طریق صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اعمال می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اصفهان تصریح کرد: در این مرحله، مادرانی دارای سه فرزند به بالا با مراجعه به سایت www.roostaa.ir و ورود به بخش «ثبت نام مادران روستایی و عشایری (غیرشاغل)» می‌توانند ثبت نام کنند.

اسماعیلی با اشاره به تکمیل فرایند ثبت‌نام متقاضیان پس از استعلام از ثبت احوال، گفت: اولویت تکمیل ثبت نام با مشمولانی است که منطبق بر فراخوان، شرایط لازم را احراز و زودتر اقدام به ثبت نام کرده باشند.

وی ادامه داد: حق بیمه مادران غیرشاغل روستایی و عشایری توسط دولت پرداخت خواهد شد و متقاضیان می‌توانند از طریق موسسات کارگزاری یا مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی صندوق ثبت نام کنند.

این اقدام در راستای اجرای ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت صورت می‌گیرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  •  مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • مادران روستایی و عشایری دارای سه فرزند، رایگان بیمه می‌شوند
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند