Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهری گفت: کشور عربستان درخصوص حمل موادمخدر مقررات بسیار سختی دارد، لذا زائران از حمل هر گونه موادمخدر خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در همایش ویژه زائران حج تمتع ۹۸ که صبح امروز (جمعه ششم اردیبهشت ماه) برگزار شد، خطاب به زائران اظهار کرد: سفر حج یک سفر معنوی است؛ خواسته‌ ما از شما این است که قدر این سفر را بدانید و از آن کمال بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور حفظ و صیانت از زائران حج و برای پیشگیری از هرگونه موارد سوء که ممکن است برای آنان اتفاق بیفتد، اقداماتی توسط نیروی انتظامی و پلیس صورت گرفته است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: برخی از زائران مبتلا به اعتیاد هستند، کشور عربستان درخصوص این مسئله مقررات بسیار سختی دارد، بنابراین اگر کسی مبتلا به این بیماری است تا زمان سفر فرصت ترک مصرف موادمخدر دارد.

سردار مهری با اشاره به اینکه حمل هر گونه موادمخدر توسط زائران حج ممنوع است، گفت: سال گذشته برخی از زائران به علت حمل موادمخدر دستگیر شدند و از ادامه سفر بازماندند.

وی ادامه داد: حتی المقدور از حمل دارو‌های گیاهی که شباهت با موادمخدر دارند جلوگیری کنید، اما حمل دارو‌های تخصصی برای بیماری‌های خاص هیچ منعی ندارد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به ممنوعیت حمل ۱۰ نوع دارو توسط زائران حج گفت: آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص متادون، شربت متادون، قرص هیدرومرفین، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول، آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدئین و قرص استامینوفن کدئین ۱۰ قلم داروی ممنوعه‌ای هستند که زائران حج نباید به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: هیچ نگرانی برای برگزاری مراسم حج ۹۸ وجود ندارد

وی به زائران حج ۹۸ توصیه کرد: از پذیرش امانات افراد ناشناس خودداری کنید، چراکه ممکن است بسته‌ها حاوی موادمخدر و مواد ممنوعه باشند، همچنین از سپردن وسایل همراه و مدارک شخصی خود به دیگران خودداری کنید.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور به زائران حج تأکید کرد: از قرار دادن مایعات اسیدی، ترشیجات، چاقو، مواد اشتعال‌زا در چمدان‌های خود خودداری کنید، همچنین با توجه به احتمال وقوع سرقت و ورود سارقان در محل‌های پر ازدحام فرودگاه، لازم است زائران از اشیای گران بهای خود حفاظت کنند.

انتهای پیام/

حمل هر گونه موادمخدر توسط زائران حج ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟


به گزارش تابناک، سردار رضا بنی اسدی فر با اشاره به اعزام نخستین گروه زائران عمره از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این داروها شامل هیرومرفین، آمپول پتیدین، آمپول مرفین، شربت اکسپکترانت کدئین، قرص و آمپول ترامادون، قرص متیل فنیدات، آمپول و قرص بوپرنورفین، آمپول و قرص دیازپام، قرص استامینوفن کدئین، شربت و قرص متادون است.

وی گفت: اعزام زائران با امنیت کامل و در آرامش شروع شده و در ۱۱ ایستگاه پروازی ادامه خواهد یافت.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس فرودگاه‌های فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا با آمادگی کامل تا ۱۳ اردیبهشت عملیات رفت را به پایان خواهد رساند.

وی افزود: امسال با هماهنگی صورت گرفته، همه پروازها توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران صورت می پذیرد و بیش از پنج هزار زائر عمره و خدمه از طریق فرودگاه های مشخص شده، اعزام خواهند شد.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تصریح بر اینکه پلیس فرودگاه‌های سراسر کشور عملیات حج عمره را به عنوان یک فرصت خدمت به زائران خانه خدا می‌دانند، خاطر نشان کرد: کارکنان پلیس فرودگاه‌ها پس از اعزام زائران عمره، آمادگی لازم را برای برگزاری عملیات حج تمتع کسب می‌کنند.

 
به گزارش ایرنا، پس از بیش از ۹ سال توقف، عملیات عمره و اعزام زائران خانه خدا و سرزمین از بامداد فردا - دوشنبه ۳ اردیبهشت - از ۱۱ فرودگاه کشور در سراسر کشور آغاز و تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

قرار است زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و و همچنین در قالب ۱۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، که دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود.

دیگر خبرها

  • همراه داشتن ۱۴ قلم دارو در عربستان برای زائران حج ممنوع است
  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان 
  • اعزام زائران در امنیت کامل/ ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • اعزام زایران در امنیت کامل/ممنوعیت ۱۴ قلم دارو در کشور عربستان
  • همراه داشتن این دارو‌ها در عربستان ممنوع است
  • همراه داشتن کدام داروها در عربستان ممنوع است؟
  • هشدار به زائران حج عمره | این ۱۴ قلم دارو در عربستان ممنوع است
  • اولین اعزام زائران حج عمره پس از ۹ سال انجام شد | اعلام زمان نخستین پرواز حج تمتع | مدت حضور حجاج در عربستان چند روز است؟
  • نخستین گروه از زائران عمره راهی عربستان شدند/ آغاز اعزام به حج تمتع 24 اردیبهشت 1403 + عکس ها