Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مهری گفت: کشور عربستان درخصوص حمل موادمخدر مقررات بسیار سختی دارد، لذا زائران از حمل هر گونه موادمخدر خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسن مهری رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور در همایش ویژه زائران حج تمتع ۹۸ که صبح امروز (جمعه ششم اردیبهشت ماه) برگزار شد، خطاب به زائران اظهار کرد: سفر حج یک سفر معنوی است؛ خواسته‌ ما از شما این است که قدر این سفر را بدانید و از آن کمال بهره را ببرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور حفظ و صیانت از زائران حج و برای پیشگیری از هرگونه موارد سوء که ممکن است برای آنان اتفاق بیفتد، اقداماتی توسط نیروی انتظامی و پلیس صورت گرفته است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: برخی از زائران مبتلا به اعتیاد هستند، کشور عربستان درخصوص این مسئله مقررات بسیار سختی دارد، بنابراین اگر کسی مبتلا به این بیماری است تا زمان سفر فرصت ترک مصرف موادمخدر دارد.

سردار مهری با اشاره به اینکه حمل هر گونه موادمخدر توسط زائران حج ممنوع است، گفت: سال گذشته برخی از زائران به علت حمل موادمخدر دستگیر شدند و از ادامه سفر بازماندند.

وی ادامه داد: حتی المقدور از حمل دارو‌های گیاهی که شباهت با موادمخدر دارند جلوگیری کنید، اما حمل دارو‌های تخصصی برای بیماری‌های خاص هیچ منعی ندارد.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به ممنوعیت حمل ۱۰ نوع دارو توسط زائران حج گفت: آمپول پتیدین، آمپول مرفین، قرص متادون، شربت متادون، قرص هیدرومرفین، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول، آمپول ترامادول، شربت اکسپکتورانت کدئین و قرص استامینوفن کدئین ۱۰ قلم داروی ممنوعه‌ای هستند که زائران حج نباید به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: هیچ نگرانی برای برگزاری مراسم حج ۹۸ وجود ندارد

وی به زائران حج ۹۸ توصیه کرد: از پذیرش امانات افراد ناشناس خودداری کنید، چراکه ممکن است بسته‌ها حاوی موادمخدر و مواد ممنوعه باشند، همچنین از سپردن وسایل همراه و مدارک شخصی خود به دیگران خودداری کنید.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور به زائران حج تأکید کرد: از قرار دادن مایعات اسیدی، ترشیجات، چاقو، مواد اشتعال‌زا در چمدان‌های خود خودداری کنید، همچنین با توجه به احتمال وقوع سرقت و ورود سارقان در محل‌های پر ازدحام فرودگاه، لازم است زائران از اشیای گران بهای خود حفاظت کنند.

انتهای پیام/

حمل هر گونه موادمخدر توسط زائران حج ممنوع است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده متفاوت عربستانی ها از هوش مصنوعی

به گزارش همشهری آنلاین، هوش مصنوعی به زودی صحبت‌های گفته‌ شده در دادگاه را ترجمه می‌کند.

«سعود بن عبدالله المعجب»(Saud bin Abdullah Al Mojeb) دادستان کل عربستان سعودی به عنوان بخشی از تلاش‌های صورت‌ گرفته برای اجرای سریع عدالت، یک دستگاه مجهز به هوش مصنوعی را افتتاح کرده است که اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند.

این دستگاه موسوم به «Turjman» که توسط یک شرکت محاسباتی و هوش مصنوعی واقع در عربستان سعودی معرفی شده است، روز شنبه در محل دادستانی مکه راه‌اندازی شد.

این دستگاه که خطاهای زبانی ندارد، شامل دوربین‌های حرارتی برای شناسایی متهم است، داده‌های اولیه را درباره متهم از طریق ارتباط با سازمان‌های دولتی به دست می‌آورد و اظهارات او را به حداکثر ۱۴۲ زبان و گویش ترجمه می‌کند. شرکت سازنده در تلاش است تا این رقم را به ۱۸۰ زبان افزایش دهد.

المعجب گفت که هدف از به کار بردن فناوری‌های پیشرفته و سیستم‌های هوش مصنوعی در ترجمه از طریق دستگاه Turjman، تسهیل خدمات برای زائران خارجی است.

وی افزود: این طرح با هدف خدمت‌رسانی به زائران و حفظ حقوق آنها و اجرای سریع عدالت در زمان مقرر انجام می‌شود زیرا با این روش، رسیدگی به پرونده بیش از یک ساعت زمان نخواهد برد.

المعجب روز شنبه یک واحد دادستانی را در منطقه مرکزی مکه راه‌اندازی کرد که به پرونده‌های مربوط به حج عمره و موسم سالانه حج رسیدگی می‌کند. این واحد سال گذشته به بهره‌برداری رسید. شعبه مشابهی نیز در مجاورت مسجدالنبی در مدینه، به منظور خدمت‌رسانی به زائران و بازدیدکنندگان راه‌اندازی شد.

کد خبر 839988 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم هوش‌ مصنوعی عربستان

دیگر خبرها

  • استفاده متفاوت عربستانی ها از هوش مصنوعی
  • اعزام ۱۱ کاروان خراسان جنوبی به حج تمتع ۱۴۰۳
  • تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ خراسان جنوبی
  • درخواست پلیس فرودگاه از مسافران فرودگاه مهرآباد و همراهانشان در ایام نوروز
  • تیم مانچینی رسانه‌های عربستانی را قال گذاشت!
  • تخصیص دو کاروان برای زائران به جا مانده ازحج تمتع تیریز
  • تخصیص دو کاروان برای زائران به جا مانده ازحج تمتع استان
  • تشرف ۵۰۰۰ گلستانی به حج تمتع ۱۴۰۳
  • میزان شیوع آنفلوانزا و کرونا در کشور / از مصرف خودسرانه دارو و آنتی‌بیوتیک خودداری کنید
  • فروش دارو‌های غیرمجاز و مواد مخدر در خیابان‌های فرانسه + فیلم