Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:20:57 GMT

عدل را سرلوحه حکمیت های خود قرار دهیم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۹۹۷۰

عدل را سرلوحه حکمیت های خود قرار دهیم

یزد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: باید در حکمیت‌های خود به عدل رفتار کنیم تا حق هیچ کس ضایع نشود؛ برگزاری دوره‌های مختلف برای وکلا به خصوص وکلای جدید در راستای با تجربه تر شدن و مدنظر قرار دادن خدای متعال در حکمیت‌ها ضروری است.

به گزارش روز جمعه دفتر امام جمعه یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار رئیس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری افزود: وکلا و قضات نباید هیچگاه خدا را فراموش کنند و اینکه به خاطر مادیات چشم از حقایق ببندند و حق مظلومی را پایمال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه یزد با اشاره به اینکه اگر فردی برای پول و درآمد بیشتر پرونده‌ای را قبول کند اولین خیانتی است که انجام داده گفت: چون فرد به دنبال پول بیشتر است و نمی‌تواند قاضی و وکیل خوبی باشد چون وکالت از نفس اماره و شیطان درونش می‌کند.
ناصری یزدی با تاکید بر اینکه فرهنگ پول بیشتر باید کمرنگ شود افزود: اگر این فرهنگ نیست که ان‌شاءالله نباشد ولی اگر هم وجود دارد، کمرنگ شود تا قاضی بتواند عدالت را حاکم بر همه چیز ببیند و از مسیر حق منحرف نشود.
وی خاطر نشان کرد: اگر حق مظلومی از ظالمی گرفته و عدالت حفظ شود ارزش بسیاری زیادی نزد خدای متعال دارد پس کار وکیل و قاضی بسیار حساس و ارزشمند است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه قضات و وکلای تازه وارد باید اطلاعات و آگاهی کامل داشته باشند و بهترین تصمیم را بگیرند تصریح کرد: همچنین قضات و وکلایی که با تجربه هستند هم نباید از آن تجربه سوء استفاده کنند.
ناصری با بیان اینکه ایران در زمینه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به آن روا شده دیر عمل کرده است اظهار داشت: حداقل کاری که می‌شد در قبال تحریم‌های آمریکایی‌ها کرد، شکایت به دادگاه‌های بین المللی بود که بالاخره نتیجه نیز خواهد داشت.
وی افزود: کاری که آمریکایی‌ها انجام می‌دهند خلاف حقوق بشر و انسانیت است و بدون شک این مسائل را می‌توان در سطح بین الملل پیگیری کرد.
کانون وکلای دادگستری یزد از سال 1395 به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون 837 نفر وکیل پایه یک دادگستری و 359 کارآموز وکالت با این نهاد همکاری دارند.
7536/ 6197

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كانون وكلا امام جمعه يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند

به گزارش خبرنگار مهر، صبح سه شنبه نشست تخصصی نایب رؤسای هیأت‌های ورزشی استان هرمزگان حضور حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده در این نشست فعالیت بانوان در عرصه ورزشی را مایه ایجاد شور، نشاط و شادابی دانست و گفت: این شور و نشاط می‌تواند از طریق جامعه بانوان به جامعه منتقل شود و نشاط اجتماعی را افزایش دهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های بانوان ورزشکار استان هرمزگان افزود: باید شرایط را جهت افزایش افتخارات بانوان افزایش دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به جایگاه ورزش و تندرستی در دین مبین اسلام تاکید کرد: جوانان باید به سمت تلاش برای تقویت سلامت روح و روان تشویق شوند.

امام جمعه بندرعباس بیان کرد: تحصیل، تهذیب و ورزش باید در اولویت نسل جوان قرار گرفته شود تا هم به اعتلای روح کمک کند و هم ابعاد جسمانی آن‌ها ورزیده‌تر شود.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده جایگاه روح سالم را بدن سالم معرفی کرد و ضمن دعوت از ورزشکاران به خودسازی در همه ابعاد ادامه داد: ورزش می‌تواند در گسترش فرهنگ به خصوص فرهنگ پهلوانی تأثیر گذار باشد.

امام جمعه بندرعباس عنوان‌کرد: ورزش و جوانان دو مقوله به هم پیوسته هستند و باید همگام با هم برای تأثیرپذیری بیشتر پیش بروند.

وی خاطرنشان‌کرد: هیأت‌های ورزشی بایستی ضمن رسیدگی به فعالیت‌های ورزشی در حوزه فرهنگی نیز ورود کنند تا ابعاد جسمانی و روحانی ورزشکاران توأم باهم رشد کند.

کد خبر 6086013

دیگر خبرها

  • معارفه امام جمعه جدید شهر میانرود دزفول
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • الیمالات نور نابود شد؛ با عوامل اصلی برخورد کنید
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • آغاز به کار سامانه مشاوره حقوقی ۱۲۹ در بوشهر
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • یادمان پدران و مادران آسمانی شهدای خضرآباد