Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد احمد نژاد (مدیر مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزی)  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص نظارت بر سرویس اردوی مدارس با توجه به تصادف اخیر سرویس اردوی دانش‌آموزان در کرمانشاه که موجب مصدومیت ۱۱ دانش آموز شد، گفت: در سال گذشته مجوز ۳۳۰۰ برای اردو صادرشده و از طرفی  در کشور ما به دلیل شرایط ایمنی خودروها، وضعیت جاده‌ای و خطاهای انسانی ۲۷ هزار نفر جان خود را درجاده‌ها از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه ما  در سال گذشته ۳۳۰۰  مجوز برای اردوهای  دانش آموزی صادر کردیم، از میان ۲۷ هزار نفری که در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند کمتر از چهار نفر از آنها دانش آموز بوده‌اند که تصادفات اردویی جان خود را از دست دادند.

وی در ادامه با اشاره به عدم توجه راهداری به وضعیت جاده‌ها گفت: وضعیت اردوهای مدارس نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده و خطای تخلفات در اردوهای دانش آموزی تا اسفند ماه سال گذشته از ۳/۴ به ۱/۶رسیده است. عواملی غیر از آموزش و پرورش در همه خطاهایی که موجب رخ دادن اتفاقات ناگوار شده دخیل بودند، به عنوان مثال راهداری نظارتی نداشت و موجب ایجاد مشکل در جاده‌ها بوده است.

مدیر مرکز کنترل سفرهای برون استانی دانش‌آموزی افزود: برای بررسی میزان خطای خودرو اردوهای دانش‍‌آموزی اقداماتی انجام شده است و در کمیسیون ایمنی راه‌ها یک سری موارد در نظر گرفته شده که منتظر ابلاغ آن هستیم و فعلا در حال بررسی است به عنوان مثال آن دسته از خودروهایی که بیشتر از هفت سال عمر دارند، نمی‌توانند برای اردوهای دانش‌آموزی مجوز دریافت کنند. آموزش و پرورش تلاش دارد این خطاها را به صفر برساند البته هرگز به صفر نخواهد رسید و در همه جای دنیا این اتفاقات هست در ایران نیز بیشتر رخ می‌دهد.

احمدنژاد اضافه کرد: تمام تخلفات سرپرست اردو یا رابط اردویی پیگیری و با آن برخورد خواهد شد.این را هم باید در نظر گرفته باشیم  زمانی که فرزندان از مدرسه برای والدین خود رضایت نامه‌ای آوردند و والدین برای امضا دست و دلشان نلرزید و به راحتی رضایت نامه را امضا کردند یعنی آموزش و پرورش  کارش را درست انجام داده است. اگر پنج سال پیش مشکل حادتر بوده الان به شرایط یک که مقدار رضایتبخش تر است و تلاش می‌کنیم بهتر از این شود.

وی در پاسخ به این سوال که اغلب تصادفات در اردوها به دلیل عدم کنترل خودرو توسط راننده است چرا نظارتی بر رانندگان وجود ندارد تا در صورتی صلاحیت لازم را ندارند این مسئولیت به آنها داده نشود؟ گفت: همکاران ما از مرکز کنترل با راننده و مربی تماس می‌گیرند تا از وضعیت آنها اطلاعات کسب کنند.از طرفی سرپرست یا مربی اردوها باید نزدیک راننده، در صندلی جلو بنشینند و حق خواب ندارند.  همچنین نرم افزار سپهتن سرعت خودرو را کنترل می‌کند تا بیشتر از حد مجاز نباشد. همه این اقدامات در واقع برای کنترل راننده‌ها است.

احمدنژاد با اشاره به آمار تخلفات رانندگان خودرو اردوهای دانش آموزان گفت: به دلیل اینکه سرعت خودرو توسط سامانه سپهتن کنترل و اگر سرعت بیش از حد مجاز باشد راننده جریمه می‌شود، تقریبا تخلف در این زمینه صفر است. تردد خودرو اردوهای دانش‌آموزی باید تا ساعت ۲۳ انجام شود در غیر اینصورت در باید سریعا در نقطه‌ای اسکان بگیرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش تصادف خودرو دانش آموزان گفتگو با ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی

حسین ابوطالبی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این ایده‌ها از شهرستان‌های مختلف استان یزد و حتی خارج از استان در ۴ مقطع دخترانه و پسرانه به دبیرخانه ارسال شده است که ۲ هزار و ۸۰۹ ایده در حوزه زیباسازی، ۸۱۱ ایده در حوزه بازی و ۸۲۷ ایده در حوزه محیط زیست است.

ابوطالبی با بیان اینکه سال گذشته قریب به ۶۰۰ ایده در این رویداد داوری شد، بیان کرد: پیش بینی برای این رویداد با توجه به روال سالهای قبل حدود هزار ایده بود ولی استقبال بیش از ۷ برابری نسبت به سال قبل ما را غافلگیر کرد و مجبور به تغییراتی در روند داوری رویداد شدیم. وی تداوم و استمرار در برگزاری رویداد و همکاری مؤثر بین شهرداری و آموزش و پرورش و همچنین افزایش تجربه تیم اجرایی را از مهمترین عوامل این استقبال عنوان کرد.

وی از جمله اقدامات برای افزایش مشارکت دانش آموزان و آشنایی هر چه بیشتر آنها با رویداد ایده شو دانش آموزی را حضور در مدارس و برگزاری کارگاه‌های معرفی، کارگاه‌های ایده پردازی و حضور دانش آموزان در قالب اردوهای شهری برای ملموس‌تر شدن نیازها در مدیریت شهر نام برد.

مدیر مرکز خلاقیت و نوآوری شهرداری یزد اعلام کرد: امسال برای اولین بار ۵ اردوی دانش آموزی در سطح شهر یزد برگزار شد که دانش آموزان در این برنامه با نگاه دقیق و جستجوگرانه به محیط شهر نیازها را ارزیابی کردند تا بتوانند ایده‌های مورد نیاز و کاربردی را ارائه کنند.

وی رویکرد این رویداد را در ابتدا افزایش توجه دانش آموزان به پیرامون خود در شهر و در وهله دوم جذب ایده‌های بومی و قابل اجرا در شهر یزد عنوان کرد و افزود: در دوره‌های قبل ایده‌هایی از خارج از استان هم به دبیرخانه ارسال شد که قابلیت بومی داشت و حتی در بین برترین‌ها نیز قرار گرفت.

ابوطالبی افزود: بالاترین سطح رسالت این رویداد اجرایی شدن ایده‌های دارای قابلیت است که برخی از ایده‌های دوره‌های قبل در شهر اجرا شده است و این مساله می‌تواند بزرگترین دستاورد شهرداری در بهره مندی از مشارکت شهروندان در مدیریت شهری باشد.

کد خبر 6087872

دیگر خبرها

  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • برپایی بازارچه دانش آموزی در سمیرم
  • بنگاه‌های املاک همدان زیر ذره‌بین نظارت کارگروه تنظیم و کنترل بازار مسکن
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • موتورسیکلت‌ها با ۳۵ درصد از عوامل تصادفات درون شهری هستند
  • استقبال گسترده دانش‌آموزان یزدی از رویداد ایده شو دانش‌آموزی
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • تردد در محور هراز برقرار است
  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز