Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-16@18:54:11 GMT

ارديبهشت منفي صفر درجه

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۰۸۷

ارديبهشت منفي صفر درجه

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - کاهش محسوس دما در هفته جاري باعث شد سکوت يک ماهه زمستان پس از آغاز فصل بهار شکسته شود تا سردي سالي پرحادثه مردم غرب کشور را نيز بي نصيب نگذارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ارديبهشت در زبان کُردي با نام گولان يا ماه گل ها شناخته مي شود ماهي که در آن درختان و بسياري از محصولات کشاورزي به گُل مي نشينند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گُل هايي که از بارش هاي سيل آساي اول بهار جان سالم به در برده بودند اما در ماه خود نتوانستند تازيانه سرد سکوت زمستان در بهار را تحمل کنند.
سازمان هواشناسي از اولين روزهاي ارديبهشت خبر از کاهش محسوس دماي هوا در بسياري از نقاط از جمله شمالغرب غرب کشور داد و به تبع آن سازمان هواشناسي کردستان نيز روزهايي سرد و زمستاني براي مردم اين استان پيش بيني کرد.
کاهش دما در کردستان از روز شنبه 31 فروردين با ورود سامانه اي بارشي که حامل برف هاي باقي مانده از غرش زمستان بود آغاز و با خروج آن از آسمان استان در اولين روز ارديبهشت شدت گرفت.
به گفته رئيس گروه پيش بيني هواشناسي کردستان از روز شنبه تا دوشنبه هفته جاري برخي نقاط کردستان در رديف سردترين هاي مناطق کشور قرار داشتند.
بهرام چاره خواه اظهار داشت: روز يکشنبه اول ارديبهشت شهرستان دهگلان با دماي منفي 6 درجه زير صفر به عنوان سردترين و دوشنبه نيز دومين نقطه سرد کشور بابارشاني از توابع بيجار با سه درجه زير صفر بود.
وي اضافه کرد: به صورت ميانگين هواي کردستان در بامداد چهارشنبه کاهشي چهار تا هفت درجه اي را تجربه کرد و 14 مورد از 18 ايستگاه هواشناسي استان در سي و پنجمين روز از بهار دماي زير صفر درجه را ثبت کردند.
چاره خواه افزود: سردترين دماي هوا در اين روز با منفي چهار درجه سانتيگراد در زرينه به ثبت رسيد و پس از آن در بامداد پنجشنبه نيز بسياري از نقاط استان کاهش دماي يک درجه اي نسبت به روز گذشته خود تجربه کردند.
مدير روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي کردستان نيز با بيان اينکه در هفته جاري از دوشنبه تا چهارشنبه باغات و مزارع اين استان متحمل خسارت هاي سرما زدگي شده اند، اظهار داشت: آخرين برآوردهاي کارشناسي مربوط به ميزان آسيب ها تا 31 فروردين سال جاري و مربوط به سيلاب ناشي از باندگي هاي سيل آسا است.
مهدي فتحي افزود: کارشناسان جهاد کشاورزي از امروز در قالب 10 گروه بررسي به باغات و مزارع استان اعزام شده و روز شنبه هفته آينده آمار اوليه ميزان خسارت ها اعلام مي شود.
وي گفت: بخش کشاورزي استان تا 31 فروردين سال جاري در اثر بارش هاي سيل آساي فروردين سال جاري متحمل يک هزار و 18 ميليارد و 823 ميليون ريال خسارت شد.
فتحي يادآور شد: اين خسارت ها در بخش هاي محصولات باغي، دامي، زراعي و طيور و زيرساخت هاست که شهرستان قروه با 202 ميليارد و 936 ميليون ريال بيشترين ميزان را شامل مي شود.
فتحي اضافه کرد: پس از قروه، شهرستان هاي کامياران با 166 ميليارد و 490 ميليون ريال، بيجار با 160 ميليارد و 994 ميليون ريال و سنندج با 131 ميليارد و 740 ميليون ريال در رتبه هاي بعدي قرار دارند.
مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي کردستان نيز در اين ارتباط گفت: با توجه به اينکه در روز چهارشنبه به جز سنندج، کامياران و سروآباد، تمام شهرستان هاي استان دچار يخبندان و دماي زير صفر درجه بودند احتمال وارد شدن خسارت شديد به باغات در اين استان وجود دارد.
زاهد حاجي ميرزايي با اشاره به اينکه 60 درصد باغات استان در شهرستان مريوان، سنندج، کامياران و سروآباد واقع شده اند، افزود: کارشناسان کشاورزي از امروز کار بررسي خسارت ها را شروع کرده و تا اواخر هفته آينده بررسي ها ادامه خواهد داشت.
استان کردستان به دليل داشتن بيش از يک ميليون و 110 هزار هکتار زمين قابل کشت مرغوب و مستعد يکي از قطب هاي توليد محصولات کشاورزي بويژه گندم در غرب کشور به شمار مي رود و جايگاه دوم کشوري در توليد اين محصول را به خود اختصاص داده است.
گزارش از حسن حسين زاده
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال گذشته شاهد رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در استان کردستان بودیم و امسال نیز این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، پیمان اسکندری امروز _یکشنبه، بیست‌وششم فروردین_ در جلسه معارفه مسئول جدید نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان که با حضور مدیرکل دفتر نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ما در استان کردستان از ۲.۵ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در سال ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کردیم و برای دورنمای سال ۱۴۰۴ تولید ۴.۵ میلیون تن را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی افزود: سال گذشته در سایه الطاف الهی شاهد رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی بودیم و امسال نیز این روند رو به رشد ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم و ۱۱۰ هزار تن گوشت مرغ از جمله رکوردهایی است که در سال گذشته ثبت کردیم.

اسکندری تصریح کرد: اقتصاد استان کردستان بیشترین وابستگی را به حوزه کشاورزی دارد که با عملیاتی شدن طرح‌های تدوین شده امیدواریم بتوانیم شاهد تحولات بیشتر در این عرصه باشیم.

وی افزود: حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در سطح استان فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی مؤثری داشته که علاوه بر فعالیت‌های مرتبط با شورای زکات در حوزه مناسبت‌های ملی و مذهبی نیز از جمله برپایی مواکب در سطح استان در ایام محرم و صفر فعالیت گسترده داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: مجموعه جهاد کشاورزی ۹۲ شهید، ۷۰ نفر جانباز و ۱۵ نفر آزاده تقدیم انقلاب کرده و به عنوان سنگرسازان بی سنگر همواره نقش ویژه‌ای در تعالی آرمان‌های انقلاب اسلامی در سطح استان ایفا کرده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام ایرانی از همکاران مجموعه جهاد کشاورزی استان بوده و شناخت کاملی نسبت به همه کارکنان دارند و امیدواریم در انجام رسالت محوله موفق و سربلند باشند.

جهاد کشاورزی یک مجموعه تأثیرگذار در عرصه تأمین امنیت غذایی جامعه است

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا طباطبایی‌نسب، مشاور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی نیز در این مراسم اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند بهترین راه مبارزه با استکبار جهانی، خدمت به مردم بوده و این مهم از شاخص‌های انقلابی‌گری است.

وی افزود: شاخص‌های وحدت در بین مذاهب اسلامی تنها قبله، قرآن و پیامبر (ص) نیست و امروز مبارزه با فتنه‌گری دشمنان، مقابله با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، جهاد تبیین و جهاد سازندگی با هدف تأمین سفره مردم از دیگر شاخص‌های وحدت و همدلی در ایران اسلامی محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: مجموعه جهاد کشاورزی یک مجموعه حساس و تأثیرگذار در عرصه تأمین امنیت غذایی جامعه است که باید برای انجام رسالت خویش مجاهدانه تلاش کنیم.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام علی اشرف ایرانی، به عنوان مسئول جدید نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان معرفی شد.

کد خبر 744583

دیگر خبرها

  • وضعیت هوای مازندران در هفته جاری
  • گزارش روزانه بورس ۲۷ فروردین/ بازگشت امید به بازار سرمایه
  • اعلام فراخوان طراحی پوستر با موضوع «روز سنه»
  • ناپایدار شدن وضعیت جوی از آخر هفته در زنجان
  • یزد پیشرو در اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در کشور/ اتمام طرح در سال جاری
  • بیش از ۸۰ درصد از برنامه‌های اشتغال مددجویان در کرمانشاه محقق شد
  • رشد ۲۰ درصدی تولید انواع محصولات کشاورزی در کردستان
  • نخستین کنفرانس ملی مهارت اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود
  • خیرآباد زنجان به عنوان سردترین منطقه استان زنجان گزارش شد
  • خیرآباد با دمای منفی ۴ درجه سردترین ایستگاه زنجان به ثبت رسید