Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-19@16:29:17 GMT

باید مطالبات تعهدی جایگزین مطالبات نقدی شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۱۵۲

باید مطالبات تعهدی جایگزین مطالبات نقدی شود

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مهرداد اکبریان اظهار کرد: بخش تولید کشور یا همان بخشی که قرار است جلو ایستاده و تولید را انجام دهد؛ امروز به شدت نیازمند سیاست رهاسازی است. معنای آن این است که دولت از بار و تورم بخشنامه‌ها و قوانین متعددی که پی در پی به صورت فصلی، ماهانه و روزانه صادر می‌شود، کم کند و شرایط را برای کار آفرینی و توسعه واحدهای تولیدی فراهم و آسان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر این بهتر است که مطالبات دولت از بخش تولید کشور از مطالبات نقدی به مطالبات وظیفه‌ای، تعهدی و موضوعی کشیده شود. به عبارت دیگر به جای آنکه ابتدای هر ماه مقدار مشخصی در قالب جرایم مختلف، بیمه‌های متعدد، مالیات‌ها، انواع تعرفه‌ها، عوارض صادراتی، حقوق دولتی و غیره به صورت نقدی پرداخت شود؛ این مبالغ کنترل، با شرایط روز منطبق و مدیریت شود. به عبارت دیگر به جای آنکه از واحدهای تولیدی مطالبات نقدی گرفته شود، مطالبات موضوعی و تعهدی باشند.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: به‌طور مثال دولت به کارخانه‌ها اعلام کند که امسال موظفید مواد اولیه مورد نیاز و مصرفی چند کارخانه را تهیه و تحویل دهید، اشتغال‌زایی را تا انتهای سال ۳۰ درصد افزایش دهید، اکتشافات خود را تکمیل کرده، بخش ارتباط با دانشگاه‌ها را برای هزینه‌های پژوهشی و مطالعاتی فعال و زنده نگه دارید یا تجهیزات صنایع معدنی را در کارخانه‌ها ارتقا دهید و به دنبال ارزش افزوده باشید. در این صورت مسلماً بخش تولیدی کشور موفق خواهد شد.

اکبریان با تاکید بر اینکه موارد ذکر شده به صورت کلی بیانگر سیاست رهاسازی است، گفت: این سیاست دقیقاً در مقابل سیاستی است که دولت در یکی دو سال گذشته پیش گرفته است که در واقع سیاست‌های محدودکننده، منقبض کننده و دست و پاگیر این صنعت بوده است.

وی تصریح کرد: سیاست‌های اجرا شده موجب گرفته شدن سرعت فعالیت‌ها شده که دقیقاً نقطه مقابل " رونق تولید " به عنوان شعار سال است. اگر سیاست‌های گرفتار کننده با وجود تحریم‌ها و فشارهای مالی که بر دولت وارد می‌شود، ادامه‌دار باشند، دولت برای جبران خسارات خود فشار را به بدنه تولید کشور وارد می‌کند؛ آن هم تولیدی که در شرایط روز خود گرفتار شده است. در نهایت دولت دیگر نه تولید خواهد داشت، نه صنایع کارآمد خواهند بود و نه درآمدی از جانب آن‌ها حاصل خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاق صبح امروز در اصفهان گفت: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است.

به گزارش جماران، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه امروز در اصفهان گفت: ریزپرنده‌ها همیشه در بعضی مناطق وجود داشته است؛ از جمله در نوار مرزی ما که در سال‌های گذشته شاهد اتفاقاتی در این راستا بودیم. طبیعتا رژیم صهیونیستی به دنبال جاسوسی در منطقه خاورمیانه و آسیا بوده است. کشور‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. این ریزپرنده‌ها همیشه بوده اند و به پرواز درآوردن آن‌ها برای کار‌های اطلاعاتی و جاسوسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر عملیاتی از سوی آن‌ها صورت بگیرد، مردم مشاهده می‌کنند در حالیکه امروز اتفاقی نیافتاد و صبح امروز نیز پرواز‌های کشور به حالت عادی برگشته است. اما این نشانه‌ای از تهدید در آسمان کشور است که اسرائیل در صدد آن است با اجماع سازی بین‌المللی علیه ما انجام دهد. بعید می‌دانم زین پس اسراییل بخواهد کار عملیاتی انجام دهد.

حیدری در خصوص تهدید‌های اسرائیل و در پی آن که با مخالفت‌های آمریکا رو به رو است، گفت: سیاست آمریکا یکی به نعل و یکی به میخ است. آمریکا می‌گوید نه، اما اسرائیل جنگ روانی انجام می‌دهد. یک سیاست تقسیم شده بین اسرائیل و آمریکا است که با هم انجام می‌دهند. نباید تفکیکی بین سیاست‌های پنهانی این دو قائل شویم. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل کاری انجام دهد موفق نخواهد شد و از عواقب پاسخ این می‌ترسند. اگر کاری نکرد هم می‌گوید آمریکا پادرمیانی کرده است. در کل این دو با هم هماهنگ هستند.

نماینده مردم سرپل ذهاب تاکید کرد: ایران در صورت هرگونه اقدامی که از سوی اسرائیل شکل بگیرد پاسخ خواهد داد. ایران از یکسری تجهیزات ابتدایی استفاده کرد و از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در این عملیات استفاده نشد؛ لذا عملیات ایران بیشتر در پاسخ به تحرکات گذشته بود که در همان سطح پاسخ داده شد، اما اگر اقدامی انجام دهد پاسخ ایران بسیار کوبنده‌تر خواهد بود و دیگر لازم نخواهد بود که اسرائیل به دروغ و فرافکنی بپردازد و مناقشه کند که موشک‌ها اصابت کرد یا نکرد! این را آن‌ها می‌دانند که چقدر و تا چه اندازه به اهدافشان خورده است. اصلا بنا نبود عملیات جمهوری اسلامی آسیبی به مردم برساند، بلکه قرار بود به یکسری پایگاه‌ها و تاسیساتی که از قبل شناسایی شدند آسیب برسانند که این اقدام نیز صورت گرفت.

حیدری اضافه کرد: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است. اگر هدف، جزو مراکز عملیاتی بوده باشد باید مشخص شود که آیا خسارتی وارد شده است یا نه که تا این لحظه هیچ اتفاقی صورت نگرفته است. ولی ممکن است ریزپرنده‌های شناسایی بوده باشند که توسط اسرائیل و آمریکا پرواز داده می‌شوند. البته ما نیز همین قدرت را داریم که اگر لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی در پایان افزود: آن‌ها هر گونه اقدامی کنند بلافاصله پاسخ خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • کم آبی و کاهش رشد جمعیت از چالش‌های اصلی استان سمنان هستند
  • رفع ناترازی انرژی از مطالبات جدی صنعتگران است
  • مطالبات شهرداری‌ها از دولت در حال ثبت شدن است
  • اهتمام بانک کشاورزی به حمایت از زنجیره های تامین، با ارائه پلتفرم ها و ابزارهای مالی تعهدی
  • رفع ناترازی برق یکی از مطالبات جدی صنعتگران
  • یک سریال فانتزی جایگزین «رستگاری» شد
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • راه اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط با رئیس جمهور در سمنان