Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@10:00:13 GMT

علم داریم اما به آن عمل نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۱۷۸

علم داریم اما به آن عمل نمی‌کنیم

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ایرج نظری در نشست رئیس هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب با دانشگاهیان خوزستان، در خصوص بررسی آخرین وضعیت سیل و خسارت‌های ناشی از آن، که در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هیچ تغییری در کشور ایجاد نمی‌شود مگر اینکه سه مؤلفه را در نظر داشته باشیم؛ ما باید علم داشته باشیم، به آن معتقد بوده و به آن علم، عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما علم را داریم اما به آن اعتقاد نداریم و عمل نمی‌کنیم. نمونه و مثال بارز آن را در سد گتوند می‌بینید.

وی افزود: در بحث خشک کردن تالاب‌ها، همه کسانی که در بحث محیط زیست، آب و… علم دارند، گوشزد کردند که این کار صحیح نیست اما کسی به آن اعتقاد نداشت و به آن عمل نکرد و امروز ما نتیجه آن را می‌بینیم. امیدوارم در کاری که هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب انجام می‌دهد، دانشگاه‌ها به مرجع تصمیم گیری و مرجعی که از مجریان بخواهد کارهای خود را به صورت علمی انجام دهند، تبدیل شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: باید بتوانیم این نگاه را تغییر دهیم و ثابت کنیم که اگر بخواهیم کاری صحیح انجام شود، باید از طریق دانشگاه‌ها صورت بگیرد. تمام کسانی که این کارهای اشتباه را انجام داده‌اند و این تصمیم گیری‌ها را کرده‌اند، یا استادان دانشگاه‌ها بودند که مجری شدند یا شاگردان آنها بودند. این مجریان، شاگردان ما بوده‌اند و گناه آن‌ها گردن ما است و باید تلاش کنیم این گناه را اصلاح کنیم.

نظری در پایان گفت: در حوزه مسائل بهداشتی، روانشناختی و در زمینه سلامت جسمانی، به دنبال هر حادثه‌ای که ایجاد می‌شود، متناسب با نوع حادثه، مشکلاتی بروز پیدا می‌کند. در لرستان، سیل آمد و تخریب‌های شدیدی برجا گذاشت اما در خوزستان و جاهایی که دشت و جلگه هستند، ماندگاری آب، تغییرات زیست محیطی ایجاد می‌کند که موجب می‌شود طول مدتی که درگیر سیل هستیم و عوارضی که سیل در استان بر جا می‌گذارد، بسیار قدرتر و خطرناک‌تر باشد. به طوری که بیم آن می‌رود بسیاری از بیماری‌هایی که سال‌های سال برای ریشه‌کنی آن‌ها زحمت کشیده شده، دوباره بازگردند. چه بسا که در برخی نقاط نیز این بیماری‌ها را به صورت کانونی داشته‌ایم.

انتهای پیام/

168 / 31 دانشگاه جندی شاپور اهواز ایرج نظری جندی شاپور سیل خوزستان هیات ویژه گزارش ملی سیلاب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه جندی شاپور اهواز سیل خوزستان هیات ویژه گزارش ملی سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه کلمبیا و ییل به سایر دانشگاه‌ها آمریکا گسترش یافته است.

این تازه‌ترین بحرانی است که مقام‌های آمریکا و دانشگاه‌های آمریکا در ادامه جنگ غزه با آن مواجه‌اند.

معترضان آمریکا را به حمایت از جنگ متهم می‌کنند.

نیرو‌های پلیس آمریکا با لباس و تجهیزات ضدشورش به پردیس اصلی دانشگاه «ییل» در کانتیکات و محل برگزاری تظاهرات دانشجویی ضداسرائیل هجوم بردند.

«سی‌ان‌ان» نیز گزارش داده است که پلیس حتی به خبرنگاران روزنامه دانشگاه هشدار دستگیری در صورت ترک نکردن محل را داده است.

توجیه حضور گسترده پلیس ضدشورش در دانشگاه، رخداد اوایل این هفته است که در آن یک روزنامه‌نگار یهودی حاضر در صحنه مدعی شد یکی از معترضان با پرچم فلسطین به چشم او کوبیده است.

همچنین، بنابر گزارش «بی‌بی‌سی» پلیس به چادر‌ها و محل تجمع دانشجویان در دانشگاه نیویورک یورش بُرد و شماری را دستگیر کرد.

روز دوشنبه، دانشگاه کلمبیا نیز کلاس‌های حضوری را لغو کرد.

در برکلی و ام‌آی‌تی هم وضعیت مشابهی برقرار است. اعتراض سایر دانشگاه‌ها در سراسر آمریکا را هم فرا گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • نشریه وب پژوهی فصلنامه شد
  • سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا به دانشگاه کلمبیا رفت
  • دو روی سکه هوش مصنوعی در گزارش سال ۲۰۲۴ دانشگاه استنفورد
  • بیایید با هم صحبت کنیم!
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اولین اهدای عضو سال۱۴۰۳ استان اردبیل انجام شد