Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@15:58:47 GMT

روند تدریجی افزایش دما در شهرهای کشور

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۱۸۱

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز (جمعه) هوای اکثر شهرهای ایران روند تدریجی افزایش دما خواهد داشت و این وضعیت تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد یافت.

به گزارش «تابناک»، امین حسین نقشینه روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در بیشتر نقاط کشور هوا به تدریج گرم می شود و سه شنبه هفته آینده، بعدازظهر نسبتا گرمی خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: بیشینه افزایش دمای امروز شهرهای ارومیه، زاهدان، زنجان و کرج یک درجه و ایلام، بندرعباس، تهران و مشهد 2 درجه خواهد بود.

نقشینه افزود: امروز بعدازظهر در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات آذربایجان شرقی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش به شکل پراکنده خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا هم انتظار داریم همین وضعیت جوی را در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب کشور شاهد باشیم.

وی گفت: روز یکشنبه هفته آینده با عبور جریاناتی از تراز میانی جو در برخی نقاط مانند جنوب غرب و غرب ایران و دامنه های زاگرس مرکزی بارش به صورت باران، گاهی رگبار با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهیم داشت.

نقشیه اظهار داشت: امروز در منطقه زابل هم وزش باد شدید تداوم پیدا می کند و سرعت باد 65 کیلومتر بر ساعت به صورت موقتی گزارش شده است.

وی بیان داشت: وزش باد در این منطقه از دیروز آغاز شده و امروز هم تداوم پیدا می کند و الان هم سرعت باد 65 کیلومتر در ساعت، وزش باد لحظه ای است.

نقشینه با اشاره به اینکه جاسک هم امروز صبح غبار آلود است، بیان داشت: امروز و فردا نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی به گرمترین و سردترین مراکز استان اشاره کرد و گفت: اهواز با ۳۰ درجه و بندرعباس با ۲۸ درجه گرم ترین مراکز استان در روز گذشته بودند و سردترین مراکز استان امروز اردبیل و زنجان با ۴ درجه کمتر از صفر می باشند.

نقشینه به وضعیت جوی تهران اشاره کرد و گفت: امروز بعدازظهر تهران رشد ابر و گاهی وزش باد خواهیم داشت و در ارتفاعات استان تهران مانند آبعلی، دماوند و فیروزکوه شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی وضع هوا افزایش دما وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش باران در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر پدیده غالب جوی است و برای امروز بارش باران را در نیمه غربی استان داریم.
 
 وی افزود: از فردا بارش‌ها در سطح استان تقویت می‌شوندو بیشینه بارش هااز روز سه شنبه تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق همراه هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در ارتفاعات بارش تگرگ است لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

سلاجقه افزود:طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم؛ و از نظر سرمازدگی خطری محصولات را تهدید نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • افزایش سرعت باد و رگبار باران در ارتفاعات هرمزگان، ۳ اردیبهشت
  • رطوبت هوا در خوزستان افزایش می‌یابد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش‌های رگباری در ارتفاعات کرمان 
  • تعداد راه‌های مسدود شده در شهرهای جنوبی کشور به ۱۵ محور رسید
  • ورود سامانه بارشی از عصر فردا به گیلان