Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به اینکه حمایت از رسانه ها و نشریات محلی را در دستور کار داریم، گفت: با کار حرفه ای و نظارت دقیق خانه مطبوعات افرادی که در حوزه اطلاع رسانی بداخلاقی می کنند ناخودآگاه کنار می روند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری البرز، عزیزاله شهبازی در دیدار با خانه مطبوعات این استان افزود: حتی الامکان در بودجه امسال نگاه ویژه ای به خانه مطبوعات البرز خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اولین قانونی که در سال 58 تصویب شد، قانون مطبوعات بود، افزود: رسانه ها در کشورهای پیشرفته دنیا طی یک روند حرفه ای درصدد هستند که اخبار خوبی را به خارج از مرزها انتقال دهند و مشکلات دیگر کشورها را برجسته کنند، اما معدود رسانه هایی هستند که برسر شاخ نشسته و بن می برند و با سیاه نمایی نقاط ضعف را برجسته می کنند.
شهبازی گفت: چندی پیش سیل به مراتب سنگین تری در آمریکا رخ داد ولی اخبار واصله حکایت از آرامش و امنیت بود در صورتی که در سیل اخیر مناطق مختلف کشور سیاه نمایی های بسیاری شد.
وی ادامه داد: همواره کشورهای غربی با نشر اخبار عمران، آبادانی و آزادی دنیا را تحت تاثیر قرار می دهند و در عوض اخبار وحشت، جنگ و ناامنی را از کشورهای جهان سوم به مردم القا می کنند.
استاندار البرز گفت: در دنیای امروز جنگ با سلاح های سرد و گرم نیست بلکه هجمه های رسانه ای و تبلیغاتی آرامش و امنیت دولت ها و ملت ها را نشانه می گیرند بنابراین رسانه ها نقش غیرقابل انکاری در دفع این تهدیدها و توطئه ها دارند.
وی ادامه داد: اکنون اطلاعات با سرعت در فضاهای مجازی و خبری نشر پیدا می کنند و هر تلفن همراه نقش یک رسانه را دارد بنابراین باید در نشر و بازنشر اخبار به صحت آن توجه داشت که این امر با آموزش و آگاهی بخشی محقق می شود.
وی با اشاره به اینکه نهادهای قانونمند رسانه ای را پشتیبانی می کنم، گفت: در دنیای کنونی شیوه های سنتی برای پاسخگویی به نیازهای نوین مردم و به خصوص جوانان کارآیی ندارد بلکه باید خود را بروز کنیم.
شهبازی افزود: ارتقا تولیدات رسانه ای از اهم امور فعالان این عرصه است چرا که باید تولیدات فرهنگی ما درخور و فاخر باشد تا مخاطبان اطلاعات مورد نیاز خود را از رسانه های رسمی داخلی دنبال کنند.
وی ادامه داد: نظام و حکومت از نشر شفاف اطلاعات و دستاوردها استقبال می کند چرا که امیدبخشی به جامعه با تنویر افکار عمومی محقق می شود.
استاندار البرز با اشاره به اینکه حمایت از رسانه ها و نشریات محلی را در دستور کار داریم، گفت: بسیاری از نهادها و انجمن ها مانند پزشکان و هنرمندان با حساسیت بر کار حرفه ای صنف خود نظارت دارند و به سودجویان مجال نمی دهند که انتظار می رود این امر در خانه مطبوعات استان نیز در جهت خروج اخبار و به حاشیه راندن بداخلاقان رسانه ای اجرایی شود.
وی با بیان اینکه نام مردم نوع دوست البرز در استان های سیل زده گلستان، لرستان و خوزستان بلندآوازه است، افزود: از رسانه های استان که در این راستا و در بحران سیل احتمالی البرز را حمایت کردند، قدردانی می کنم.
شهبازی خاطرنشان کرد: مطبوعات در انگیزه بخشی و حفظ روحیه خدمتگزاران نظام تاثیر بسزایی دارند.
وی با اشاره به اینکه هر اقدامی که در جهت تقویت جایگاه خانه مطبوعات و نهادهای خبری قانونی باشد، دریغ نخواهم کرد، گفت: در صورت وجود ردیف مشخص در بودجه، به طور قطع امسال اعتبار مناسبی برای حمایت از خانه مطبوعات در نظر گرفته می شود.
استاندار البرز ضمن قدردانی از فعالیت های روابط عمومی استانداری البرز در جهت تعامل با رسانه ها، افزود: در موضوع ساماندهی آگهی ها نیز تاکید می شود که آگهی های داخل استان به نشریات محلی داده شود و مدیرکل روابط عمومی استانداری با همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطالبات خانه مطبوعات را پیگیری کنند.
وی با تاکید بر ساماندهی خبرنگاران و احصا دقیق افراد فعال، ادامه داد: با کار حرفه ای و نظارت دقیق خانه مطبوعات افرادی که در حوزه اطلاع رسانی بداخلاقی می کنند ناخودآگاه کنار می روند.
7414/6993

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه استاندار البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بر لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات تاکید کرد و از کاندیداها و هواداران‌شان خواست قانونمند و اخلاق مدار باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز _ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرایم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، اظهار کرد: در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضائی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضائی قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهادهای مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاق مداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، حمیدرضا کریمی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

دادستان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود.

کد خبر 747351

دیگر خبرها

  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۶ اردیبهشت
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • رصد مطبوعات و خبرگزاری‌های فارس، ۴ اردیبهشت
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی