Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@11:33:43 GMT

انتخابات مشاوران جوان استاندار هفته آینده برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۲۵۵

انتخابات مشاوران جوان استاندار هفته آینده برگزار می شود

زنجان - ایرنا - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: انتخابات تعیین مشاوران جوان استاندار زنجان هفته آینده و با شرکت خود جوانان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مسیح الله سلطانی روز جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظر به رویکرد کلان دولت تدبیر و امید در اهتمام هر چه بیشتر به نقش مشورتی و مشارکتی جوانان در امور و حسب تأکید استاندار محترم مبنی بر انتخاب مشاوران جوان در حوزه های مختلف با هدف بهره‌گیری از نظرات، برنامه‌ها و ایده‌های برتر جوانان، انتخابات تعیین مشاوران جوان استاندار هفته آینده برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از جوانان 15 تا 29 ساله فعال و علاقه مند استان که دارای برنامه‌ها و ایده‌های راهبردی و عملیاتی در حوزه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستند برای حضور در این انتخابات دعوت می شود.
سلطانی خاطرنشان کرد: با توجه به تمدید مهلت ثبت‌نام جوانان برای کاندیداتوری در این انتخابات، علاقه مندان حداکثر تا پایان وقت اداری روز شنبه/7 اردیبهشت/ فرصت دارند تا با در دست داشتن مدارک شناسایی معتبر به فرمانداری‌های تابعه و یا دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان مراجعه و با ارائه ایده‌ها و برنامه‌های خود به عنوان کاندیدای مشاوران جوان استاندار، ثبت‌نام نمایند.
این مسئول تصریح کرد: پس از بررسی برنامه های و ایده ها در کمیته مربوطه، اسامی نامزدهای واجد شرایط معرفی و مشاوران جوان استاندار از میان کاندیداهای صاحب طرح و ایده‌های برتر توسط مجمع مشورتی جوانان انتخاب خواهند شد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: در استان زنجان، سابقه تشکیل مجمع مشاوران جوان استاندار در گذشته وجود داشت و با توجه به فعالیت 2 ساله این مجمع و بهره گیری از تجارب به دست آمده، نظرات موافقان و مخالفان اجرای طرح جمع‌بندی و تلاش شد نقاط قدرت تقویت و نقاط ضعف برطرف شود.
وی یادآور شد: عمده مخالفت ها در دوره گذشته به نحوه انتخاب مشاوران جوان بود که در این دوره با دستور استاندار محترم، انتخاب مشاوران جوان استاندار به خود جوانان استان واگذار شده و مقام عالی دولت در استان، حق انتخاب مشاوران جوان را به خودِ جوانان تفویض کرده است.
سلطانی خاطرنشان کرد: طبیعی است که برای برگزاری انتخابات و انتخاب مشاوران جوان نیاز به ساز و کار اجرایی داشتیم که مجمع مشورتی جوانان استان تشکیل شد.
وی افزود: این مجمع بر اساس دستورالعمل 17 ماده‌ای شکل گرفته و 450 نفر از جوانان فعال 8 شهرستان به نسبت جمعیت هر شهرستان عضو این مجمع هستند.
سلطانی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل تشکیل مجمع مشورتی جوانان و انتخاب مشاوران جوان استاندار «فعالیت مجمع و مشاوران جوان، غیرسیاسی، غیرانتفاعی و داوطلبانه بوده و شغل محسوب نمی شود و حضور در این مجمع و انتخاب به عنوان مشاور جوان استاندار هیچ‌گونه تعهد حقوقی یا بار مالی برای استانداری ایجاد نخواهد کرد.»
وی گفت: هدف از تشکیل مجمع مشورتی جوانان و مشاوران جوان استاندار ارتقاء و تقویت فرهنگ مشارکت و مسئولیت پذیری در بین جوانان، تسهیل ارتباط نهادمند عالی‌ترین مقام اجرایی استان با جوانان، تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی دولت و مقام عالی استان در خصوص افزایش نقش جوانان در تصمیم‌سازی‌های استان و بهره‌گیری از توان فکری و علمی جوانان در حل مشکلات جوانان استو
سلطانی افزود: مجمع مشورتی جوانان استان، هر فصل یک جلسه با حضور مدیران استان برگزار و مسائل و مشکلات جوانان در آن جلسه طرح و تصمیم گیری خواهد شد.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: وظایف مجمع مشورتی جوانان و مشاوران جوان استاندار، ارائه مشاوره به مقام عالی استان و مدیران مربوطه در خصوص وضعیت جوانان در ابعاد مختلف از جمله مشاوره به مدیران و کارگروه‌های تصمیم‌ساز استانی در خصوص مشکلات جوانان و ارائه راه‌حل به آن ها، ایجاد ارتباط مستمر با بدنه جوان جامعه، برنامه‌ریزی برای تقویت نقش سازمان‌های مردم نهاد جوانان در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، تعامل و ارتباط با مجامع علمی و پژوهشی استان در خصوص رصد مشکلات جوانان و ارائه راه‌حل‌های مناسب است.
وی اظهار داشت: 450 عضو مجمع مشاوران استاندار توسط فرمانداران محترم با همکاری دستگاه های اجرایی، دانشگاه‌ها و سایر نهادها از بین جوانان فعال، سمن‌های جوانان، تشکل‌های دانشجویی، تشکل‌های دانش آموزی، هنرمندان، اصحاب رسانه، نخبگان جوان، تشکل‌های دینی و قرآنی، فعالان اجتماعی و مدنی، ورزشکاران و کارآفرینان انتخاب و معرفی خواهند شد که پیش‌بینی شده حداقل 30 درصد انتخاب‌ها از میان بانوان جوان صورت پذیرد.
9556/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مشاوران جوان ايده و برنامه مجمع مشورتي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رییس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکزخراسان رضوی، مجمع انتخابی هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی با حضور ۲۲ عضو مجمع انتخابی از جمله مازیار ناظمی، رییس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی، تاج فیروز، مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی، نماینده شهرستان‌ها، مربیان، ورزشکاران، داوران و دیگر اعضا در هتل پردیسان مشهد برگزار شد.

فرضعلی گرایلی و علیرضا ملک عیش دو کاندیدای این مجمع بودند که با انصراف ملک عیش و در پایان رأی گیری گرایلی با کسب ۲۰ رأی از ۲۲ رأی به عنوان رییس جدید هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی انتخاب شد.

دیگر خبرها

  • انتخاب رییس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خراسان رضوی
  • رییس هیات ورزش های روستایی مازندران انتخابات شد
  • اسبقیان: روند واگذاری استقلال و پرسپولیس آغاز شده است/ عملیات ساخت ورزشگاه جدید در تهران سال آینده آغاز می شود
  • 9  نجات دهنده مالیاتی | مشاوران مالیاتی ایران در 1403
  • سال آینده شاهد تسریع در خدمت رسانی به مردم خواهیم بود
  • آینده جنگ در دستان مقاومت / بررسی اهداف نشست رهبران فلسطینی با انصارالله یمن در گفت‌وگو با علیرضا تقوی‌نیا
  • برپایی سومین جشنواره ملی الگوهای برتر حجاب و عفاف در ورزش بانوان استان سمنان
  • آینده جنگ در دستان مقاومت / بررسی اهداف نشست کم‌سابقه رهبران فلسطینی با انصارالله یمن در گفت‌وگو با علیرضا تقوی‌نیا
  • عیدی گروه انتخاب الکترونیک آرمان به سهامداران
  • 9 نجات دهنده مالیاتی | در 1403 باید مشاور مالیاتی داشته باشید