Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:23:27 GMT

بازی سیاسی عراق با تولید نفت

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۳۲۲

بازی سیاسی عراق با تولید نفت

عراق که خود را از همپیمانان ایران می داند در شرایطی که ایران به کشورهایی که تولید نفت خود را افزایش می دهند هشدار داده اعلام کرده است می تواند تولید نفت خود را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، پس از آن که آمریکا اعلام کرد عدم صادرات نفت ایران را از طریق عربستان و امارات متحده عربی جبران می کند، ایران به کشورهای منطقه هشدار داد که اجازه جبران خلا نفتی ایران را نخواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در همین رابطه، «سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه در این باره گفت: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه نخواهد داد جایگزین ایران در بازار نفت شود و مسئولیت هرگونه تبعات را متوجه آمریکا و کشورهای مزبور می داند. دولت و ملت ایران دشمنی بعضی کشورها را در این شرایط تاریخی هرگز فراموش نخواهد کرد.

 

عربستان نیز واکنش نسبتا نرمی نشان داد و گفت که دستور فوری افزایش تولید نفت را صادر نکرده است.

 

اما در این میان گویی عراق به دنبال فرصتی برای ابراز وجود بوده است.

 

در این خصوص، وزیر نفت عراق گفت که کشورش ظرفیت افزایش تولید نفت را تا ۶ میلیون بشکه در روز در صورت لزوم دارد.

 

طبق ترجمه تسنیم به نقل از رویترز، وزیر نفت عراق گفت که کشورش ظرفیت افزایش تولید نفت را تا 6 میلیون بشکه در روز در صورت لزوم دارد ولی به توافق کاهش تولید اوپک و متحدانش پایبند است و هیچ اقدامی را به صورت یکجانبه برای افزایش تولید انجام نمی دهد.

 

ثامر الغضبان همچنین گفت:« در حال حاضر کمبود شدید نفت نداریم ولی عراق به کنترل بازار ادامه می‌دهد تا هرگونه نیاز به بشکه های اضافی را در اجلاس بعدی اوپک بررسی کند».«ما حواسمان به عرضه نفت برای مشتریان و حفظ ثبات بازار هست».

 

ثامر الغضبان گفت گروهی از وزرای انرژی تولیدکنندگان برتر دنیا از جمله عراق در 19 ماه می در شهر جده عربستان دیدار می‌کنند تا عکس‌العمل‌های بازار نفت را بررسی کنند و پیشنهادات خود را قبل از اجلاس ماه ژوئن ارائه دهد.

 

غضبان در مورد تاثیر تحریم‌های آمریکا بر بازار گفت:« نیازی نیست بترسید. ما ظرفیت‌های قابل توجهی برای افزایش تولید داریم ولی تعادل بازار و جلوگیری از عرضه بیش از حد نفت در اولویت است».

 

اگرچه عراق اعلام کرده که منتظر عکس العمل بازار و تصمیم اوپک می ماند اما بدخواهان رابطه تهران و بغداد این اظهارات وزیر نفت عراق را علیه ایران تعبیر کرده اند.

 

گفتنی است، آمریکا در روز دوشنبه تصمیم گرفت معافیت هایی را که به برخی خریداران نفت ایران داده بود لغو کند. این تصمیم آمریکا باعث افزایش قیمت نفت و ترس از کمبود آن شد./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان خسارت سیل مسجد مقدس جمکران جشن نیمه شعبان ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور جامعه الزهرا س قم خبرگزاری افزایش تولید نفت عراق تحریم نفتی ایران عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی

یک کارشناس بازار سرمایه رشد صادرات نفت و پتروشیمی و همچنین رشد تولید خودرو در سال جاری را زمینه‌ای را برای بهبود شرایط نماد صنایع پتروشیمی و خودرویی و در نهایت بازار سهام عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی فراقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تاثیر افزایش صادرات نفت و محصولات پتروشیمی بر وضعیت بازار سهام اظهار کرد: رشد صادرات این نوع کالا‌ها صرفاً بر کرک اسپرد صنایع پتروشیمی حاضر در بورس اثر‌گذار خواهد بود. به هر اندازه کرک اسپرد آن‌ها رشد پیدا کند به همان اندازه وضعیت نماد صنایع این شرکت‌ها بورس هم ارتقاء می‌یابد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره افزایش تولید خودرو و تاثیر این موضوع بر بازار بورس هم گفت: با توجه به جایگاه نماد‌های خودرویی در بازار، تغییر مثبت در این بخش هم می‌تواند یک اتفاق مثبت برای بورس باشد، اما افزایش تولید خودرو زمانی بر بازار سهام موثر واقع می‌شود که قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران خودرو و سایپا هم دست‌خوش تغییر پیدا کند.


وی تصریح کرد: تقارن افزایش تولید با رشد قیمت خودرو و نزدیک شدن آن به نرخ بازار ابتدا برای این دو خودرو ساز و سپس سهامداران آن یک اتفاق مثبت خواهد بود.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بورس ، تولید خودرو ، صادرات پتروشیمی ، قیمت کارخانه‌ای خودرو ، بازار سرمایه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9T

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلار با کاهش تنش‌های سیاسی برمی‌گردد/ عده‌ای برخلاف منافع ملی بازار ارز را بهم می‌زنند
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!