Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:56:57 GMT

اهداف صادراتی خراسان رضوی محقق شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۴۲۶

اهداف صادراتی خراسان رضوی محقق شد

مشهد- ایرنا- رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تحریمها مانع از تحقق اهداف صادراتی این استان نشد بطوری که رقم صادرات کالا از خراسان رضوی بیشتر از میزان هدفگذاری حاصل آمد.

محمدعلی امیرفخریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدفگذاری صادرات پارسال خراسان رضوی را دو میلیارد و 141 میلیون دلار ذکر و بیان کرد: میزان صادرات کالا از این استان طی پارسال به دو میلیارد و 254 میلیون دلار رسید که به لحاظ ارزش 14 درصد نسبت به سال 1396 بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی هدفگذاری صادارت امسال خراسان رضوی را رقم دو میلیارد و 262 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: با توجه به شرایط ناشی از تحریم ظالمانه استکبار جهانی هدفگذاری خراسان رضوی امسال حفظ بازارهای صادراتی در جنوب شرقی آسیا، تلاش برای افزایش صادرات به کشورهای همسایه ایران و تقویت روابط تجاری با روسیه و کشورهای سی.آی.اس است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی 'سال رونق تولید' نامگذاری شده اهداف حوزه تجارت خارجی این سازمان بر مبنای بهبود شرایط حمل و نقل، افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه، ارتقا و تقویت فروش و توصیه به توسعه زیرساختها استوار شده است.
وی همچنین شمار مقصدهای هدف صادرات خراسان رضوی را 91 کشور اعلام و بیان کرد: صدور اقلام صنعتی مانند کفپوش در بین کالاهای صادراتی استان رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
فخریان گفت: پارسال همچنین مجوز برگزاری 12 نمایشگاه اختصاصی کالا توسط مجریان خراسانی در هنگ کنگ، افغانستان، عراق و آلمان از سوی سازمان توسعه تجارت ایران صادر شد.
اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی 160 عضو شاخص دارد اما تعداد واقعی صادرکنندگان استان بیش از این رقم است. عمده کالاهای صادراتی پارسال خراسان رضوی شامل زعفران، کفپوشهای منگوله باف و روغنهای سبک و فرآورده های نفتی به جز بنزین به کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق و امارات متحده عربی صادر شده است.
خراسان رضوی پنج گمرک در لطف آباد، سرخس، باجگیران، دوغارون، مشهد و دو بازارچه مرزی در تایباد در مرز افغانستان و باجگیران در مرز ترکمنستان دارد.
7489/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد تجارت خارجي اهداف صادراتي خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان آذربایجان‌غربی به ارزش نزدیک به ۱۴۸۹ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازرهای جهانی صادر شده است که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ رشد داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید گردید که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر شده است.

سرتیپی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ در کل استان ۱۱۲ نوبت انتخابات برای تعیین تکلیف اتحادیه های صنفی استانی برگزار گردید که بیشترین انتخابات با ۳۴ نوبت در شهرستان ارومیه برگزار و دارندگان واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی افراد واجد شرایط را برای سکانداری اتحادیه های صنفی مربوطه برای دوره مدیریتی ۴ ساله انتخاب کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888822

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • نام گذاری سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، هوشمندانه بود
  • ۶۷۴ هزار خودرو وارد خراسان رضوی شد
  • ورود بیش از ۶۷۴ هزار خودرو به خراسان رضوی
  • ۵ درصد اهداف بودجه ۱۴۰۲ محقق نشد/ شروع اصلاح ساختار بودجه در ۱۴۰۳
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • صادرات ۱۶۴ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری
  • سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان باید اهداف دولت سیزدهم را محقق کند  
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲