Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@08:48:24 GMT

راه‌اندازي سامانه جامع بانکي اميد در بانک سپه

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۵۱۵

راه‌اندازي سامانه جامع بانکي اميد در بانک سپه

خبرگزاري آريا - بانک سپه به‌منظور خدمات‌رساني مطلوب به مشتريان با آغاز طرح توسعه بانکداري متمرکز گام مهمي در به‌روزرساني و گسترش زيرساخت‌هاي حوزه فناوري اطلاعات خود برداشت.
به گزارش خبرگزاري آريا، اين بانک علاوه بر استفاده از توانمندي‌ها و تجارب طولاني خود در حوزه فناوري اطلاعات، طي قراردادي از امکانات شرکت داتين از شرکت‌هاي زيرمجموعه فناپ متعلق به بانک پاسارگاد هم استفاده خواهد کرد و پس از رونمايي از سامانه جامع بانکي اميد فاز اول عملياتي طرح توسعه بانکدار متمرکز با مشارکت بانک‌هاي سپه و پاسارگاد، شرکت رايانه خدمات اميد و فناپ آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با اجراي سامانه جامع بانکي اميد، زيرساخت‌ها سامانه‌ها و داده‌ها متمرکز مي‌شود و امکانات لازم براي تهيه گزارش‌هاي سازماني و مديريتي و همچنين زيرساخت کانال يکپارچه خدمات بانکي و بانکداري باز در بانک سپه ايجاد خواهد شد.
ارائه محصولات و خدمات نوين بانکي و يکپارچه‌سازي ابزارهاي پشتيباني با ابزارهاي عملياتي و فني از ديگر دستاوردهاي است که انتظار مي‌رود پس از اجراي سامانه جامع بانکي اميد نصيب بانک سپه شود.
سامانه جامع بانکي اميد يک محصول پيچيده و فني مبتني بر دانش بومي و ملي است که راه‌اندازي آن بانک سپه را به يکي از برترين بانک‌ها در حوزه فناوري اطلاعات تبديل خواهد کرد.
* راه اندازي سامانه جامع بانکي اميد ؛ يکي از مأموريت هاي اصلي بانک سپه
مديرعامل بانک سپه در گردهمايي افتتاحيه طرح بانکداري متمرکز گفت: طرح توسعه بانکدار متمرکز در قالب سامانه جامع بانکي اميد بايد در زمان‌بندي تعيين‌شده و متناسب با نيازهاي شبکه شعب بانک عملياتي شود.
رئيس هيئت‌مديره بانک سپه به دو مأموريت اصلي تعيين‌شده براي بانک سپه در سال جاري اشاره کرد و افزود: حمايت از رونق توليد براي کمک به تحقق اهداف شعار سال مطرح‌شده از سوي مقام معظم رهبري و انجام صحيح و به‌موقع فرآيند ادغام بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه دو مأموريت اصلي بانک در ابتداي امسال تعيين شد.
چقازردي ضمن اشاره به اهميت بالاي اجراي طرح جامع بانکداري متمرکز در بانک سپه، تصريح کرد: استقرار نرم‌افزار اين سامانه به‌صورت اصولي و طبق برنامه زمان‌بندي انجام‌شده به‌عنوان سومين مأموريت اصلي بانک سپه در سال جاري تعيين مي‌شود.
مديرعامل بانک به سابقه درخشان اين بانک در حوزه عرضه محصولات جديد و ارائه خدمات نوين بانکي طي ساليان متمادي اشاره کرد و گفت: اين بانک با تکيه‌بر تجارب نيروي انساني متعهد و متخصص و قدمت طولاني، سال‌ها باعرضه محصولات نوآورانه به‌عنوان بانک پيشرو در کشور مطرح بود و بسياري از خدمات‌رساني بانک سپه در حوزه بانکداري مبني بر فناوري اطلاعات به چندين دهه قبل برمي‌گردد.
* از تجارب بانک سپه استفاده مي‌کنيم
مديرعامل بانک سپه به‌ضرورت استفاده از توانمندي و تجارب مديران و کارکنان اين بانک به‌ويژه در حوزه فناوري اطلاعات تأکيد و ابراز اميدواري کرد با همدلي و انسجام تمامي متصديان اجراي اين طرح در زمان تعيين‌شده با موفقيت عملياتي شود.
مديرعامل بانک سپه به تبديل‌شدن اين بانک به نخستين و بزرگ‌ترين بانک کشور بعد از ادغام اشاره کرد و گفت: بعد از ادغام بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه تعداد شعب اين بانک از 4 هزار و پرسنل آن از 40 هزار فراتر خواهد رفت.
* توجه به توانمندي‌هاي بانک‌هاي ادغامي
رئيس هيئت‌مديره بانک سپه تأکيد کرد: در فرآيند توسعه بانکداري متمرکز بانک سپه بايد در کنار تجارب اين بانک از توانمندي و تجربه‌هاي موفق بانک‌هاي ادغام شونده در بانک سپه هم استفاده شود.
وي ابراز اميدواري کرد که تلفيق مديران و کارکنان مجرب بانک سپه با نيروهاي جوان، متخصص و متعهد بانک‌هاي ادغامي وابسته به نيروهاي مسلح، نخستين بانک ايراني را به يکي از بهترين و تأثيرگذارترين بانک‌هاي کشور تبديل کند.
چقازردي خاطرنشان کرد: تبديل‌شدن بانک سپه به بزرگ‌ترين، مؤثرترين و کارآمدترين بانک کشور امکان فعاليت مطلوب در عرصه بين‌المللي را براي اين بانک مهيا خواهد کرد.
* شرکت پيمانکار از بين ده‌ها شرکت انتخاب شد
مديرعامل بانک سپه در مورد نحوه انتخاب شرکت داتين براي کمک به اجراي سامانه بانکداري متمرکز در اين بانک (سامانه جامع بانکي اميد)، اظهار داشت: توانمندي‌هاي ده‌ها شرکت متقاضي اجراي اين سامانه در بانک سپه با استفاده از 200 سنجه مورد ارزيابي قرار گرفت که از بين آنها ابتدا ده و سپس سه شرکت انتخاب شدند و بين اين سه شرکت در يک فرايند فني و دقيق شرکت داتين متعلق به بانک پاسارگاد انتخاب شد.
* قاسمي: بانک سپه به برترين بانک در حوزه فناوري اطلاعات تبديل مي‌شود
مديرعامل بانک پاسارگاد گفت: با راه‌اندازي بهترين سامانه ملي بانکداري متمرکز انتخاب‌شده براي بانک سپه، اين بانک به برترين بانک در حوزه فناوري اطلاعات کشور تبديل خواهد شد.
مجيد قاسمي در گردهمايي افتتاحيه پروژه Core Banking بانک سپه گفت: امروز نقطه عطفي در تاريخ بانکداري ايران است و يک محصول پيچيده و فني مبتني بر دانش بومي و ملي در نخستين بانک ايراني فاز اجراي آن شروع خواهد شد.
مديرعامل بانک پاسارگاد افزود: نرم‌افزارهايي غيربومي به دليل عدم تطابق بافرهنگ و سيستم بانکداري اسلامي و بدون ربا در داخل کشور قابل‌استفاده نيستند در حال حاضر باهمت مهندسين داخلي و اعتماد به دانش بومي مي‌توانيم در صنعت بانکداري کشور حرفي براي گفتن داشته باشيم.
قاسمي خاطرنشان کرد: سامانه بانکداري متمرکز بانک پاسارگاد اولين Core Banking بومي کشور است که ويژگي‌ها و قابليت‌هاي بالايي دارد و حاصل فکر و عمل برترين نيروي انساني متخصص ايراني است.
وي با اشاره به طرح ادغام بانک‌هاي وابسته به نيروهاي مسلح در بانک سپه گفت: سرعت، کيفيت و قابليت هماهنگي با تحولات ديجيتال بخشي از قابليت‌هاي سامانه بانکداري متمرکز مورداستفاده در بانک سپه است و قابليت توسعه و پوشش خدمات بزرگ‌ترين بانک ايراني پس از ادغام را دارد.
* عضو هيئت مديره: با اجراي پروژه جديد در مدل کسب‌وکاري بانک تحول ايجاد مي‌کنيم
عضو هيئت‌مديره بانک سپه با اشاره به اجراي پروژه جديد بومي و تمام ايراني بانکداري متمرکز در بانک سپه اظهار داشت: رويکرد بانک سپه از اجرا و پياده کردن اين پروژه مهم به‌منظور توسعه بانکداري متمرکز خود، تحول در عرصه کسب‌وکار بانکي است و صرفا به دنبال استقرار يک سامانه نرم افزاري نيستم.
سيدمهدي حسيني گفت: تحول ديجيتالي، مهمترين عامل در تغيير ديجيتال مدل‌هاي مرسوم و متداول کسب‌وکار بانکي است که براساس اسناد بالا دستي توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي به بانک سپه ابلاغ شده است.
وي با اشاره به سه جريان ساز تحول ديجيتالي، يادآور شد: در شرايطي که جريان نسلي به دنبال ارزش‌آفريني جذاب براي نسل‌هاي جديد است، جريان کسب‌وکار بانکي به دنبال سودآوري بانکي و جريان فناوري به دنبال نوآوري مالي است.
حسيني اظهار داشت: بانک سپه قصد دارد تحولات فناوري اطلاعات را در هفت بعد حاکميت فناوري اطلاعات، مديريت خدمات فناوري اطلاعات، توسعه نظام‌هاي پرداخت و بانکداري ديجيتال، حاکميت داده و اطلاعات، ارتقاي زيرساخت‌هاي فناوري اطلاعات و ورود به عرصه بانکداري باز و استقرار راهکار جامع بانکي محقق کند.
عضو هيئت‌مديره بانک سپه خاطرنشان کرد: طرح توسعه بانکداري متمرکز صرفاً مربوط به حوزه فناوري اطلاعات نيست؛ بلکه پروژه‌اي با فراگيري تمام ابعاد کسب‌وکار بانک است و منافع کليه ذي‌نفعان را مدنظر دارد، اجراي اين طرح و پروژه بزرگ گام بلندي در تحقق چشم‌انداز بانک سپه در افق 1400 است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالکریم مباشر جنت گفت: نزدیک به یک سال است مرکز آمار و فناو ری اطلاعات و معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به صورت شبانه روزی در حال تولید و طراحی سامانه جامع انتظامی هستند، این سامانه در بلند مدت امکان پاسخگویی به نیازمندی‌های حوزه سلامت الکترونیک کشور را در جهت احقاق حقوق جامعه پزشکی و مردم فراهم می‌کند.

وی افزود: تمامی فرآیندهای رسیدگی و دادرسی در معاونت انتظامی سازمان نظام پزشکی به شکل جامع در قالب این سامانه انجام خواهد شد. بیماران پس از ثبت پرونده شکایت خودشان، کد منحصر به فردی را دریافت می‌کنند و روند پیشرفت طرح شکایت از طریق همین کد قابل پیگیری است همچنین افرادی که از آنها شکایت شده است می‌توانند وضعیت پرونده شأن را به صورت بر خط و در لحظه پیگیری کنند.

جنت با اشاره به حجم شکایت‌ها و پرونده‌های مورد بررسی کارشناسی و ارجاع شده در سازمان نظام پزشکی، گفت: با گسترش سامانه جامع انتظامی و قابلیت استفاده بر خط مراجعین در ۲۲۲ نظام پزشکی کشور شاهد نظارت عالی، وحدت رویه و دیتا بیس هایی خواهیم بود که می‌تواند در سیاست گذاری ها کمک کند. از طرفی می‌توانیم زحمات هیأت‌های انتظامی نظام پزشکی‌های سراسر کشور را به صورت جامع رصد و ارزیابی کنیم و در جاهایی که نیاز به کمک بدنه کارشناسی در شهرهای مختلف است، از ظرفیت موجود به صورت بر خط استفاده کنیم.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه نسخه اولیه سامانه جامع انتظامی قابلیت توسعه و اضافه شدن جزئیات بیشتری را دارد، درباره اینکه آیا کاربران در هنگام استفاده از این سامانه باید هزینه هم پرداخت کنند، اظهار داشت: خیر. هزینه‌ها طبق روال سابق ادامه دارد و هیچ هزینه اضافی تحمیل نخواهد شد بلکه این سامانه به دلیل کاهش رفت و آمد مراجعین برای کسب اطلاع از روند پرونده و نیز حذف یا کاهش فرایندهای کاغذی و سنتی منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد.

جنت با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های انتظامی در سازمان نظام پزشکی تنها شامل اعضای سازمان نیست و پرونده سایر حرف پزشکی نیز در سازمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: برای این افراد تسهیلاتی هم در نظر گرفته شده است. از طرفی دسترسی به احراز هویت افراد از طریق وب سرویس‌های مستقر در نهادهای حاکمیتی از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به طور کلی نهادهایی که برای احراز هویت افراد مانند پنجره هوشمند دولت الکترونیک تعریف شده است، در زیر ساخت‌های سامانه جامع انتظامی در نظر گرفته شده است.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات سازمان نظام پزشکی در پایان تاکید کرد: تمامی نگهداری داده‌ها و سرورها به منظور حفظ امنیت داده‌ها توسط سازمان نظام پزشکی کشور انجام می‌شود، امیدواریم این سامانه در جهت کمک به مردم و جامعه پزشکی باشد.

کد خبر 6086730 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • فیلم|بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • بررسی شرایط واگذاری سهام باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد؛ راه‌اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • رئیس سازمان نظام پزشکی ایران خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای پیگیری حقوق بیماران
  • پیگیری حقوق بیماران با راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی