Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای خلیفه حفتر از حملات هوایی به اردوگاه‌های نظامی وابسته به دولت توافق ملی در طرابلس خبر دادند. سازمان ملل نیز اعلام کرد، در حال جمع‌آوری ادله و شواهد پیرامون جنایات جنگی طرف‌های درگیر در لیبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی‌الیوم، نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به فرماندهی خلیفه حفتر اعلام کردند، در حملات هوایی، اردوگاه‌های نیروهای دولت توافق ملی را مورد هدف قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد المسماری، سخنگوی نیروهای حفتر در نشست خبری اظهارات مذکور را ایراد کرد و گفت: نیروهای هوایی به اردوگاه‌های وابسته به نیروهای توافق ملی واقع در شرق طرابلس حمله کردند که در آنجا انبارهای سلاح و مهمات قرار داشت.

المسماری ادامه داد: ارتش ملی دو روز پیش از سقوط هواپیمای وابسته به دولت توافق ملی در نزدیکی پایگاه الوطیه در شمال غرب کشور خبر داد که پس از دستیابی به لاشه‌های آن معلوم شد خلبان این هواپیما اهل اکوادور بوده است. این خلبان در غرب طرابلس حضور داشته و تلاش‌ها برای دستگیری وی ادامه دارد. با این بیگانگان در صورت دستگیری مانند تروریست برخورد خواهد شد و اسیر محسوب نمی‌شوند.

هنوز دولت توافق ملی درباره این اظهارات المسماری واکنشی نشان نداده است.

از سوی دیگر، سازمان ملل اعلام کرد، ادله و شواهدی درباره نقض‌های حقوق بشر توسط طرف‌های درگیر در لیبی جمع آوری می‌کند تا آن‌ها را در اختیار هیأت‌های ذی ربط این سازمان قرار دهد.

هیأت سازمان ملل در لیبی در پیام‌های توییتری نوشت، این هیأت به فعالیت خود در مستند کردن نقض‌های قوانین انسانی بین‌المللی و قوانین بین‌المللی درباره حقوق بشر ادامه داده و آن‌ها را در اختیار هیأت‌های ذی ربط قرار می‌دهد.

دادگاه کیفری بین‌المللی در چارچوب هیأت‌های ذی ربط سازمان ملل قرار ندارد که هیأت سازمان ملل در پیام‌های توییتری خود به آن‌ها اشاره کرده است. اما وضعیت لیبی بر اساس قطعنامه شماره ۱۹۷۰ شورای امنیت به این دادگاه ارجاع یافته است و این مسئله به این معنی است که ممکن است دادگاه کیفری بین‌المللی هم تحقیقاتی را پیرامون نقض‌های صورت گرفته از سوی طرف‌های درگیر در لیبی آغاز کند.

همچنین دولت توافق ملی لیبی به ریاست فائز السراج در پیامی از شورای امنیت خواست برای تحقیق درباره حملات نیروهای حفتر به غیرنظامیان در طرابلس، هیأت حقیقت یاب به این کشور اعزام کند.

دولت توافق ملی در این پیام نیروهای حفتر را به کشتن و آواره کردن غیرنظامیان، تخریب دارایی‌ها، به خدمت گرفتن کودکان و بمباران کردن مناطق مسکونی با سلاح‌های سنگین و موشک‌ها متهم کرد.

پس از اینکه نیروهای حفتر چهارم آوریل به طرابلس حمله کردند تا آن را تحت کنترل خود درآورند انگلیس پیش نویس قطعنامه‌ای دال بر آتش بس در طرابلس به شورای امنیت ارائه کرد، اما شورای امنیت هنوز در این خصوص به توافقی دست نیافته است، زیرا روسیه به متن این پیش نویس اعتراض کرده و آن را تنها علیه حفتر دانسته و آمریکا هم برای بررسی اوضاع خواستار مهلت بیشتری شده است.

همزمان با آغاز ضد حملات نیروهای دولت توافق ملی طی هفته گذشته، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نسبت به تبدیل شدن مناطق مسکونی در طرابلس به میادین درگیری هشدار داد و طبق آخرین آمارهای سازمان بهداشت جهانی در این درگیری‌ها دست کم ۲۷۸ تن کشته و بیش از ۱۳۰۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است

وزیر امور خارجه ایران امروز در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض توسط پلیس آمریکا بر توقف فوری حمایت کاخ سفید از جنایات جنگی رژیم اسرائیل تأکید کرد.

به گزارش مشرق، «کاخ سفید باید حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را فورا متوقف کند و پاسخگو باشد» این را وزیر امور خارجه ایران در پی سرکوب و برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا بیان کرد. حسین امیرعبداللهیان امروز عنوان کرد که سرکوب و برخورد خشن پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با اساتید و دانشجویان معترض به نسل‌کُشی و جنایات جنگی رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های مختلف این کشور، عمیقا مورد نگرانی و انزجار افکار عمومی جهان است.

تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا این روزها شاهد برگزاری تظاهرات‌ دانشجویی در حمایت از فلسطین است که با برخورد خشن و سرکوب دانشجویان از سوی پلیس آمریکا همراه بوده و در همین خصوص پلیس نیویورک نیز اخیرا از دستگیری ۱۳۳ نفر در جریان تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد. این تظاهرات ضد اسرائیلی با واکنش نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل نیز روبرو شد و آنچه در این دانشگاه‌ها رخ داده را «وحشتناک» خوانده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران سرکوب دانشجویان و اساتید معترض در آمریکا را در راستای «تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسرائیل» و «گویای سیاست دوگانه و رفتار متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان» خواند.وزیر خارجه بیان کرد: در پی نسل‌کشی ده‌ها هزار تن از زنان و کودکان فلسطین، به ویژه پس از کشف گورهای دسته جمعی بیماران و مجروحان و کادر درمانی در محیط بیمارستان ناصر در نوار غزه، موج جهانی انزجار از رژیم اسرائیل و حامیان آن غیرقابل کتمان است.

دیگر خبرها

  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!