Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر کرمی افزود:  ۴۳ درصد دانش آموزان استان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند.

وی یکی از راه‌های جذب هرچه بیشتر دانش آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به روز بودن امکانات کارگاه‌ها و هنرستان‌ها عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش آموزان باید براساس استعداد‌ها و توانایی‌های خود و متناسب با نیاز جامعه اقدام به انتخاب رشته کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه به مناسبت هفته معرفی مشاغل در استان بوشهر ادامه داد: امسال نمایشگاه‌های معرفی مشاغل درهمه مدرسه‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم برپا شد و ۱۵۷ مشاور دراین استان با ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به صورت فردی و گروهی آگاهی و دانش لازم درزمینه رشته‌ها و مشاغل مختلف را به دانش آموزان انتقال می‌دهند.

وی بیان کرد: معرفی رشته‌های دانشگاهی و حرفه‌های هنرستان ها، آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره تحصیلی و شغلی به دانش آموزان از جمله هدف‌های این نمایشگاه هاست.

مدیرکل  آموزش و پروش استان بوشهر گفت: همچنین برای آشنایی دانش آموزان با مشاغل مختلف بویژه دانش آموزان پایه نهم که وارد متوسطه دوم می‌شوند و باید انتخاب رشته کنند از شرکت ها، کارخانه ها، مناطق ویژه اقتصادی، نیروگاه اتمی، پتروشیمی و سایر شرکت‌های دیگر برنامه بازدید تدارک شده است.

انتهای پیام/ک

۴۳ درصد دانش آموزان استان بوشهر در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش اخبار مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است

سید جمال وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امسال در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات دانش آموزان به صورت نهایی است، تاکید کرد: مجموعه آموزش و پرورش تدابیر و تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات نهایی در سراسر استان اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه در زمینه کیفیت بخشی جلسات متعددی با دانش آموزان و اولیای دانش آموزان و هم با همکاران فرهنگی ما برگزار شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها در زمینه کیفیت و کمیت امتحانات نهایی در سال جاری صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امسال همچنین کتاب راه نهایی شامل پننج سال سوالات امتحانات نهایی از سوی آموزش و پرورش جمع آوری و تدوین شده و به تعداد ۱۱ هزار جلد در اختیار دانش آموزان استان قرار گرفته است.

وزیری با بیان اینکه در زمینه تجهیزات امکانات و زیرساخت‌ها نیز اقدامات خوبی در سراسر استان سمنان صورت گرفته تا شاهد برگزاری هر چه بهتر امتحانات نهایی باشیم، گفت: ۵۰ حوزه امتحانی میزبان دانش آموزان برای این امتحانات خواهند بود.

وی با بیان اینکه تلاش شده بهترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان فراهم کنیم زیرا آزمون‌ها در خرداد ماه برگزار خواهد شد و نیاز به امکانات سرمایشی و تهویه وجود دارد، افزود: شورای آموزش و پرورش استان دستور تهیه کمبودهای حوزه‌های امتحانی نهایی دانش آموزان را صادر کرده تا این آزمون‌ها به بهترین نحو برگزار شود.

کد خبر 6088305

دیگر خبرها

  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین فنی‌وحرفه‌ای و دانشگاه صنعتی همدان
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • راه اندازی نخستین هنرستان جوار صنعت در شهرستان البرز
  • راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت سرعت می‌گیرد
  • آغاز به کار نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان تربیت زرین شهر
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در فیروزه
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان