Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@12:06:19 GMT

برگی از تاریخ جنگ شیمیایی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۰۸۲۵

برگی از تاریخ جنگ شیمیایی علیه ایران

ششم اردیبهشت‌ماه، سالروز صدور بیانیه سازمان ملل علیه رژیم بعث عراق به دلیل کاربرد سلاح‌های شیمیایی در جنگ با ایران در سال ۱۳۶۴ است.

به گزارش ایسنا، بی‌توجهی محافل بین‌المللی در مورد نقض قوانین منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی به دلیل تمایل موجود برای حمایت از رژیم عراق با هدف غلبه این کشور بر ایران، وضعیت غیرقابل تحملی را به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع تلفات ناشی از به‌کارگیری این سلاح‌ها و تأثیرات روانی آن، قدرت دفاعی ایران را تحت تأثیر قرار داده بود.

عراق با درکی که از این مسأله داشت، در عملیات بدر، بیش از گذشته از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد، به طوری که تنها در طول مدت پنج روز (از ۲۲ تا ۲۷ اسفند ۶۳) بیش از ۳۰ مورد از انواع سلاح‌های شیمیایی را مورد استفاده قرار داد.

ابعاد گسترده ناشی از استفاده عراق از سلاح‌های شیمیایی، به تدریج توجه افکار عمومی را به خود معطوف کرد تا این که دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز پس از دیدار با نمایندگان ایران و عراق، استفاده از سلاح‌های شیمیایی را محکوم کرد.

در وضعیت جدید، سرانجام شورای امنیت طی بیانیه‌ای و با اجتناب از صدور قطعنامه، در ششم اردیبهشت ۱۳۶۴ برابر با ۲۵ آوریل ۱۹۸۵ کاربرد سلاح‌های شیمیایی توسط عراق را محکوم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ شیمیایی دفاع مقدس سازمان ملل متحد شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی به کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

صالح محمدی امروز، ۹ فروردین ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان اسفندماه، ۷۲ هزار و ۹۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بین ۲۰۰ کارگزار شرکت تعاونی و بخش خصوصی این استان توزیع شده است.

وی افزود: در سال زراعی گذشته توزیع کود شیمیایی از طریق حواله الکترونیکی صورت گرفت که کشاورزان برای دریافت سهمیه کود به مراکز جهاد کشاورزی و مراکز خدمات غیردولتی مراجعه و با ثبت سطح زیر کشت در سامانه پهنه‌بندی از طریق سامانه پایش کود براساس میزان سهمیه ابلاغی نسبت به دریافت سهمیه تخصیصی اقدام کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان یادآور شد: بر اساس توصیه آزمایشگاه، بهره‌برداران باید قبل از استفاده از کودهای شیمیایی، با انجام آزمون خاک، نسبت به تغذیه کودی در مزارع خود اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تمدید ۵ساله قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • توزیع بیش از ۷۲ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد