Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@10:17:43 GMT

محجوب: قدرشناسی از کارگران، پاسخ به مطالبات آنان است

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۰۱۰

محجوب: قدرشناسی از کارگران، پاسخ به مطالبات آنان است

رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران گفت: من از ابتدا و انتهای سخنان ایشان به این نتیجه رسیدم که قدرشناسی از کارگران یک قدرشناسی عملیاتی و در چارچوب عمل به خواسته و مطالبات کارگری است.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با کارگران اعلام کردند که «مسئولان کشور و سیاست‌سازان و مجریان سیاست‌ها باید قدر جامعه کارگری را بدانند و به مسائل اساسی آنها همچون امنیت شغلی، احترام به کارگر و موضوع دستمزد کارگران توجه صحیح و دقیقی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد بیانات مقام معظم رهبری گفت: بنده از نزدیک بیانات مقام معظم رهبری را شنیدم. شخص ایشان در این شرایط دشوار، یک نگاه پیشرو نسبت به مسئله کارگری و کارگران دارند. بهترین منظری که می‌توان به مسائل کارگری پرداخت در بیانات مقام معظم رهبری نمود داشت. ایشان به سه محور اصلی امنیت شغلی، احترام کارگران و اصل معیشت و کار این عزیزان پرداختند.

محجوب با تاکید بر «قدرشناسی از کارگران» گفت: منظور ایشان از قدرشناسی کارگران مبارزه با واردات اضافی و ایجاد میدان اشتغال برای کارگران است. قدرشناسی از کارگران در واقع ایجاد امنیت شغلی برای آنهاست. موضوع معیشت خاستگاه اساسی مسائل کارگری است. اگر به این محورهای اساسی به خوبی پاسخ داده شود، خود کارگر درک می‌کند که قدر او دانسته شده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس تاکید کرد: اگر مقام معظم رهبری هم به این مسائل تاکید نمی‌کردند، باید این اتفاقات می‌افتاد و قدر کارگرها دانسته می‌شد. حال که ایشان به این مسائل تاکید کردند، بر همه واجب شد که به حل این مسائل بپردازند.

وی با تاکید بر «قدرشناسی عملیاتی» اظهار کرد: من از ابتدا و انتهای سخنان ایشان به این نتیجه رسیدم که قدرشناسی از کارگران یک قدرشناسی عملیاتی و در چارچوب عمل به خواسته و مطالبات کارگری است. اگر به مطالبات کارگری پاسخ داده شود همگان درک می‌کنند که قدر کارگران شناخته می‌شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این پرسش که مجلس چه قدر در عمل به این قدرشناسی مصمم است؟ گفت: در این مورد نظرات متعددی وجود دارد. اگر دوستان ما به همه مواردی که مقام معظم رهبری فرمودند توجه کنند مسائل کارگری به راحتی حل می‌شود. ما باید حواسمان باشد که مسئولین مربوطه توجه‌شان به اساس موضوع جلب شود. اساس موضوع هم یعنی توجه به قراردادهای موقت و توجه به معیشت و مزد کارگران. لذا باید قوانین مشخص نوشته شده و بودجه‌های مشخصی تخصیص یابد. در این صورت است که نظارت خود به خود حاصل خواهد شد. در صورت برطرف شدن مشکلات کارگران، بسیاری از فواصل میان دولت و کارفرمایان با کارگر برطرف خواهد شد.

محجوب با اشاره به بخشی دیگر از سخنان رهبری که به «تبدیل زمین کارخانه‌ها به برج» اختصاص داشت، گفت: قبلاً گزارشاتی در این باره به صحن آمده بود. این اواخر بعضی نمایندگان تحقیق و تفحصی انجام داده بودند که به سمع و نظر مقام معظم رهبری نیز رسیده است. خود ایشان هم گفتند که من اخباری در این مورد دارم. تصور من این است که آنچه که ایشان به طور روشن بیان کردند این است که فساد و زمینه‌های فساد را از بین ببرید وگرنه تولید صدمه می‌بیند. کلام ایشان در این مورد بسیار راهگشا است. من مطمئنم که این موضوعات توجه جدی‌تر در دولت، مجلس و سایر دستگاه‌ها به دنبال خواهد آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها در آغاز سخنانش روز تحقق «وعده صادق» و عملیات غرورآفرین نیرو‌های مسلح در پاسخ به دشمن صهیونیستی را «یوم الله» خواند و گفت: در قرآن به موسی وحی شده است که مردم را به یاد روز‌های خدا که تجلی اراده و قدرت خداوند است، بیندازد. در این عملیات نیز اراداه خدا در پیروزی مسلمانان بر طاغوت و مستکبران تحقق یافت و «یوم الله» دیگری رقم خورد.

وی افزود: این اتفاق بزرگ و تاریخ ساز و تحول آفرین هیمنه امپراتوری رسانه ای، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی استکبار و صهیونیست را فروریخت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان این که اهمیت عملیات «وعده صادق» به تعبیر مقام معظم رهبری به دلیل اراده‌ای بود که ملت از خود نشان داد، گفت: تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری که در محدودیت‌های تحریم از تلاش، جهاد و پیشرفت باز نایستادند، اراده ملت غیور و عزیز ایران را که اهمیت آن از شلیک و اصابت موشک‌ها بیشتر بود، بر دشمن صهیونیستی تحمیل و مسلمانان و مستضعفان جهان را خشنود و سربلند کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در ادامه وزارت بهداشت را دستگاه مهم و راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و بیان کرد: خوشبختانه در مدیریت جدید این مجموعه راهبردی و نخبه، شاهد ارتقای تلاش‌های انقلابی، جهادی، فرهنگی و دینی هستیم.

وی با بیان اینکه نخبگی، ارتباطات وسیع و خدمتگزاری به مردم سه ویژگی مهم وزارت بهداشت و نظام سلامت کشور است، اظهار داشت: وزارت بهداشت از مرکز تا دورترین نقاط کشور تحت شبکه بهداشتی و درمانی با مردم ارتباط دارد و به آنها خدمات سلامت ارائه می‌دهد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: مردم مهم‌ترین نیاز‌های خود را که کسب سلامتی است در وزارت بهداشت جستجو می‌کنند و امکان خدمتگزاری به مردم و اثرگذاری در کشور از ویژگی‌های این وزارتخانه است.

حجت الاسلام و المسلیمن رستمی عین اللهی را برادر، دوست و همسنگر قدیمی معرفی کرد و گفت: وزیر بهداشت در کنار سبقه علمی و آموزشی، نسبت به موضوعات مختلف حوزه سلامت دغدغه‌مند بوده و اقدامات ایشان موجب ارتقای جایگاه نظام سلامت شده است.

وی با اشاره به اینکه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از ابتدای تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دانشگاه‌ها حضور داشته است، ابراز داشت: فرصت خدمت، همراهی و همکاری نهاد با دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، حتی با آمدن جریانات سیاسی مختلف در بهترین وضعیت قرار داشته است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدی را از اعضای باسابقه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها معرفی کرد و گفت: ایشان به مدت بیش از ۳۰ سال نماینده رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و سال‌ها به عنوان معاون سیاسی و منابع انسانی نهاد فعالیت کرده اند.

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وی در پایان ابراز امیدواری کرد تاسیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت مایه خیر و برکت و موجب کسب توفیقات بیشتر در حوزه سلامت و افزایش انسجام و هماهنگی‌ها در ارتباطات این نهاد با وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • دیدار ۴۰ نفر از کارگران سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک
  • ارتباط ۳۵ ساله نهاد نمایندگی رهبری با دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته
  • دیدگاه مقام معظم رهبری درباره سعدی
  • تسلیت مقام معظم رهبری درپی درگذشت پرویز داودی