Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@12:37:23 GMT

تخت روانچی: با FATF، گوشت ارزان نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۱۷۷

تخت روانچی: با FATF، گوشت ارزان نمی‌شود

ساعت 24- مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اقتصاد ما از برجام متضرر شد و اگر به کنوانسیون مرتبط با اف ای تی اف بپیوندیم بیشتر متضرر می شویم، ادعایی است که باید مورد بحث علمی واقع شود. وگرنه صرفا اگر کسی ادعا کند گوشت صد هزار تومان است و چنانچه به فلان کنوانسیون بپیوندیم صد و پنجاه هزار تومان می شود، یک بحث غیرعلمی و غیرکارشناسانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اقتصاد ما از برجام متضرر شد و اگر به کنوانسیون مرتبط با اف ای تی اف بپیوندیم بیشتر متضرر می شویم، ادعایی است که باید مورد بحث علمی واقع شود. وگرنه صرفا اگر کسی ادعا کند گوشت صد هزار تومان است و چنانچه به فلان کنوانسیون بپیوندیم صد و پنجاه هزار تومان می شود، یک بحث غیرعلمی و غیرکارشناسانه است.

این بخش از صحبت های مجید تخت روانچی را در ادامه بخوانید.

*یکی از نمایندگان اخیرا بیان کرده چنانچه به اف ای تی اف بپیوندیم شب که بخواهیم و صبح بیدار شویم یک میلیارد از حسابهای مشتری بانک کم می شود!

این هم از همان جمله مواردی است که نمی دانم بر چه مبنایی گفته می شود. یعنی خوب است که دوستانی که در این زمینه صحبت می کنند و چنین مطالبی را مطرح می کنند، دقیقا عنوان کنند که این ماده کنوانسیون در چارچوب اف ای تی اف به این دلیل، این خطر را دارد. یعنی به جای بحث رسانه ای، بحث تخصصی و حقوقی شود، برای همه از جمله مسئولین و مردم خیلی مفیدتر است تا اینکه عنوان شود چنین خطراتی وجود دارد بدون اینکه ادله ای عنوان شود.

*نقدی هم که وارد هست و نسبت به اف ای تی اف هشدار می دهند، می گویند برجام که تصویب و اجرا شد، نتیجه اش گوشت صد هزار تومانی است و اگر به اف ای تی اف بپیوندیم وضعیت از این هم که هست، بدتر شود. درواقع منتقدان برجام هر مشکلی از محیط زیستی گرفته تا اقتصادی و سیاست خارجی همه را به برجام پیوند می دهند.

اینکه همه مسائل و مشکلات اقتصادی را بخواهیم به برجام ارتباط دهیم یا به یک توافق دیگر بین المللی یا اینکه بگوییم اگر در آینده به این کنوانسیون بپیوندیم اقتصادمان اینطوری می شود، اینها همه از آن مباحثی است که به صورت غیرتخصصی با آن برخورد می شود. به نظرم هرکسی در این زمینه ادعایی دارد که مثلا اقتصاد ما به این دلیل از برجام متضرر شد و به این دلیل اگر به کنوانسیون مرتبط با اف ای تی اف بپیوندیم بیشتر متضرر می شویم، باید ادعایش مورد بحث علمی واقع شود. وگرنه صرفا اگر کسی ادعا کند گوشت صد هزار تومان است و چنانچه به فلان کنوانسیون بپیوندیم صد و پنجاه هزار تومان می شود، یک بحث غیرعلمی و غیرکارشناسانه است.

خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: تخت روانچی احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان

من بعید می‌دانم ما بتوانیم اختلاف‌های خود را با آمریکا حل کنیم. ما باید مدیریت اختلافات داشته باشیم و این اختلافات را از حالت تنش آفرین که باعث می‌شود دیگر کشور‌ها نتوانند با ما رابطه خوب داشته باشند خارج کنیم. ما قبلا درباره افغانستان و عراق با آمریکا مذاکره کردیم، الان باید درباره غزه در جایگاه حمایت از مردم غزه مستقیما در مذاکرات حضور داشته باشیم و نمی‌توانیم این کار را واگذار کنیم، نمی‌توانیم منافع ملی و مقاومت را برون سپاری کنیم. خود ما باید حضور داشته باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۳ در حوزه سیاست خارجی سال سختی خواهد بود
  • آتش زننده برجام روانه بیمارستان شد؛ علت چه بود؟
  • آتش زننده برجام روانه بیمارستان شد/علت چه بود؟
  • یک نماینده: FATF و برجام بر اساس فرهنگ غربی‌هاست
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) تمسخر ظریف و برجام توسط پژمان جمشیدی