Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس بین الملل فردا:  این حزب تازه‌تأسیس به صورت گسترده توسط سازمان دیده‌بان معارضین در سطح رسانه‌ها تبلیغ می‌شود. با انتشار خبر اولیه تأسیس آن در سایت سازده دیده‌بان، منابع خبری از تأسیس دفاتر آن در استان‌های دیرالزور، حسکه و رقه خبر دادند. گفته می‌شود تبلیغات آن‌ها در سطح استان دیرالزور و در میان عشائر عرب بخش شرقی رود فرات (تحت سیطره کردها) بسیار وسیع گزارش می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که منابع خبری نزدیک به معارضین شمال با بدبینی به تأسیس این حزب می‌نگرند.

ریاست این حزب بر عهده «محمد خالد الشاکر» می‌باشد که پیش از این سخنگوی گروه مسلح «قوات النخبة» وابسته به «احمد الجرباء» بوده است. احمد الجرباء رئیس سابق ائتلاف معارضین می‌باشد که در سال ۲۰۱۵ به صورت رسمی مسیر خود را از آنان جدا کرد و مورد حمایت ویژه قاهره قرار گرفت. او در سال ۲۰۱۶ یک گروه مسلح به نام «قوات النخبه» را تشکیل داد که بخش عمده نیروهای آن از قبیله «شمر» بودند. این گروه مسلح به ائتلاف سوریه دموکراتیک به محوریت کردها پیوست و به صورت رسمی از ایده فدرالیسم در سوریه حمایت کرد.

محمد خالد الشاکر نزدیک به دو سال است که در عربستان سعودی زندگی می‌کند و با فشار ریاض به کمیته نمایندگی معارضین در کمیسیون تدوین قانون اساسی تحمیل شده است. گفته می‌شود در کنار قاهره، ریاض اصلی‌ترین منبع تأمین سرمایه و تسلیحات برای قوات النخبه بوده است.

سخنگوی این حزب، «ممتاز الشیخ» می‌باشد که در گذشته مدیرکل سازمان صدا و سیمای سوریه بوده است. مدیر روابط عمومی این حزب نیز «طه عطوان الرحبی» می‌باشد که یکی از نویسندگان و خبرنگاران فعال ضد ترکیه در قلمرو کردهای سوریه محسوب می‌شد.

الشاکر در مصاحبه با جسر، به بیان اصول و جهت‌گیری‌های کلان این حزب پرداخت. او کشورهای «ترکیه» و «ایران» را اشغالگر خواند؛ اما آمریکا و روسیه را دو ابرقدرتی دانست که « برای حل بحران و دستیابی به صلح پایدار، واقع‌گرایی ایجاب می‌کند که این دو کشور را جدی بگیریم و با آنان وارد رایزنی و تعامل شویم!»

رئیس این حزب مورد حمایت آل سعود در مورد گرایشات تجزیه‌طلبانه کردها گفت: «ما به طور جدی از حق تعیین سرنوشت کردها حمایت می‌کنیم؛ اما همزمان به مسأله تمامیت ارضی سوریه نیز حساسیت داریم. اعتقاد داریم این موضوع باید از طریق فدرالیسم و خودمختاری و البته رایزنی حل شود.»

به نظر می‌رسد آل سعود قصد دارد از طریق این گروه، عشائر عرب شرق سوریه را سازماندهی کرده و برای پروژه خود علیه متحدین دمشق و متحدین آنکارا استفاده کند.

منبع: فردا

کلیدواژه: عربستان سعودی کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پویش «با انرژی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی، با بیان اینکه فن آوری‌های قبل دیگر پاسخگو نیست و باید خودمان را به ابزارهای جدید مجهز کنیم، تصریح کرد: استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای ارتباطی جدید یکی از این ابزارها است که باید به وسیله آن بتوانیم اقشار مختلف با سلایق مختلف و گروه‌های مصرف را در جریان فعالیت‌های صنعت برق قرار دهیم.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌های هواشناسی سال‌جاری تابستان بسیار گرم و طولانی در انتظار ما است، گفت: تمام برنامه ریزی ها برای تأمین برق مشترکان در این شرایط تدوین شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اظهار امیدواری نسبت به اینکه رویکرد جدید توأم با موفقیت‌های بیشتر برای صنعت برق باشد، در ادامه تاکید کرد: به جز فعالیت‌هایی که با استفاده از ظرفیت‌های این طرح‌ها انجام می‌شود، گروه‌های مصرف هم مشخص شده و برای هریک برنامه جداگانه تدوین و اجرا خواهد شد. به طور مثال اگر امسال مشترکان کشاورزی با ٥ ساعت همکاری با صنعت برق، برق رایگان دریافت می‌کردند، برای سال پیش رو به این طرح اهرم‌های تشویقی هم اضافه شده که میزان پاداش این مشارکت پرداخت شود.

رجبی مشهدی در پایان از کامل شدن طرح هوشمندسازی ادارات تا تابستان خبر داد.

کد خبر 6063846 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • مسئول انتقال تروریست‌ها میان عراق و سوریه کشته شد
  • مرکز آبشارشناسی دانشگاه لرستان تأسیس می‌شود
  • رونمایی از پویش «با انرژی»
  • سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد رونمایی می‌شود
  • انتخابات شهرداری استانبول / رقابت میان نامزدهای حزب حاکم و مخالف / رای تعیین کننده کردها
  • بدون توجه به فرهنگ امکان پیشرفت وجود ندارد/ رونمایی از سند مشترک تعامل فرهنگ و اقتصاد
  • صعود قطر و امارات قطعی شد/ پیروزی سوریه، اردن و بحرین مقابل حریفان
  • ۳۵۲ گروه تعزیرات حکومتی آذربایجان‌شرقی بر بازار نظارت دارند
  • تاکید سوریه بر لزوم پایان اشغالگری و حمایت آمریکا از تروریسم