Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@16:21:33 GMT

حذف نام همسر از شناسنامه با ارائه مدارک قانونی

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۲۶۷

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: قانون تنها در برخی شرایط به افراد اجازه می‌دهد که نام همسر اول را از شناسنامه خود پاک کنند.

به گزارش میزان، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت: بر اساس قانون، اگر زنی پس از عقد و قبل از نزدیکی از همسر خود جدا شود با اخذ گواهی بکارت از پزشکی قانونی و ارائه دادخواست به دادگاه، می‌تواند تقاضای حذف نام شوهر را از شناسنامه خود مطرح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در خصوص مردی که خواهان حذف نام همسر اول از شناسنامه باشد، اگر دادگاه در ضمن رأی به طلاق، غیرمدخوله بودن زن را اعلام کرده باشد، مرد می‌تواند با ارائه گواهی دادگاه، نام همسر اول را از شناسنامه خود پاک کند؛ اما اگر زن غیرمدخوله نباشد، در این‌صورت، حذف نام همسر از شناسنامه، ممکن نیست.

ابوترابی افزود: اگر زن باکره نباشد و از همسر اول خود جدا شده باشد، تا قبل از ازدواج دوم، نام همسر اول در شناسنامه وی باقی خواهد ماند و تنها پس از ازدواج دوم می‌تواند تقاضای حذف نام همسر اول را از شناسنامه خود به ثبت احوال ارائه کند.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: حذف نام همسر اول از شناسنامه منوط به انتخاب همسر دوم و نیز ثبت رسمی ازدواج و ثبت نام همسر در شناسنامه فرد است، بنابراین به‌صرف انتخاب همسر و معرفی او نمی‌توان از این ماده قانونی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اطلاعات ازدواج و طلاق هر فردی با هر تعداد که باشد در سامانه سازمان ثبت احوال موجود است و حتی با حذف آن از شناسنامه نیز از این سامانه پاک نخواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ابوترابی ثبت احوال شناسنامه حذف نام همسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، عبدالله رحیمی گفت: شناسنامه‌دار کردن باغ، مدرک رسمی کاملاً فنی و تخصصی است که امکان برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی با هدف افزایش کمی کیفی تولیدبه بهره‌بردار می‌دهد.

وی افزود:کشاورزان جویباری از طریق واحد‌های صنفی کشاورزی نسبت به دریافت شناسنامه باغ اقدام کنند.

رحیمی افزود: در شهرستان جویبار ۶۴۰۰ هکتار مزارع جویبار مرکبات و سیاه ریشه تشکیل می‌دهد که ۱۸۲۰ هکتار معادل ۳۰ درصد از این باغات شناسنامه‌دار شدند.

عبدالله رحیمی اظهار داشت: طرح شناسنامه دار کردن باغات نشانه هویت، اصالت و مرغوبیت تولیدات باغی و مبنای اصلی شناسایی و ارزش‌گذاری محصولات در بازار‌های داخلی و جهانی است و به منظور شناسایی هوشمند و تهیه آمار جامع مربوط به تولیدات باغات و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف و ثبات قیمت، تهیه شناسنامه باغ امری ضروریست.

وی خاطرنشان کرد:کشاورزان به خصوص باغداران مرکبات در جویبار می‌توانند با دریافت شناسنامه باغ از نظام صنفی کشاورزی و کد QR زمینه صادرات را برای محصولات خود فراهم سازند.

سالانه ۳۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان جویبار به زیر کشت ۴۵نوع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

دیگر خبرها

  • ماجرای عجیب طراح سوالات کنکور | اجازه خروج به او ندادیم تا اینکه چهلم همسرش رسید + فیلم
  • سامانه سنام قوه قضائیه پس از ۱۰ روز همچنان قطع است
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • آخرین آمار فوتی‌ تصادفات در تعطیلات نوروزی
  • شناسنامه‌دار شدن۳۰ درصد باغات جویبار
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند