Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-28@21:17:27 GMT

ماسک نفاق در حمایت از سپاه پاسداران

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۳۷۱

ماسک نفاق در حمایت از سپاه پاسداران

باید فعالیت‌های منطقه‌ای و اقتصادی سپاه را محدود کنیم!به گزارش بلاغ، 
روزنامه اعتماد - به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس- در یادداشتی با اشاره به اقدام خصمانه آمریکا در واردکردن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی نوشت: «چه باید کرد؟ در بعد سیاسی طبعاً سیاستمداران باید بیندیشند شاید پرهیز از بزرگنمایی، اجتناب از افتادن در دام رفتار و گفتار غیرمتناسب، بهترین اقدام باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به لحاظ حقوقی گمان نمی‌کنم موضوع قابلیت طرح در دیوان بین المللی دادگستری را داشته باشد…بهترین راهکار حقوقی، اعتراض به این تصمیم در دادگاه‌های داخلی آمریکاست. ولی اگر معتقدیم این تصمیم اثر عملی چندانی ندارد، نباید وقت و هزینه‌ای صرف اموری چون اقدام متقابل یا پیگیری حقوقی کنیم. واکنش‌هایی که در مقابل این تصمیم نشان داده می‌شود، شتابزده، عجولانه، غیرمتناسب و ناکارآمد است. ارائه ابتکارهای فعال دیپلماتیک که از نوع واکنش معکوس باشد، به جای تلاش و اندیشیدن برای اقدامات متقابل هم سنخ بهترین گزینه است. البته می‌توان به ساختاربندی مجدد سپاه و بازاندیشی در نقش و مأموریت آن متناسب با تحولات روابط بین المللی و منطقه‌ای و افزایش اعتبار و جایگاه آن به عنوان جزیی از نیروی مسلح کشور و کاستن از نقش اقتصادی آن هم اندیشید».

 
اصلاح طلبان پس از اقدام خصمانه و غیرقانونی آمریکا علیه سپاه پاسداران، در ابتدا همصدا با قاطبه ملت ایران، از سپاه حمایت کرده و اقدام آمریکا را محکوم کردند. این طیف در همین راستا در صفحه اول روزنامه‌های خود تیتر «من سپاهی‌ام» را نیز منتشر کردند.

 
اما این طیف به فاصله‌ای بسیار کوتاه، با بازی در پازل آمریکا، مدعی شدند که حمایتشان از سپاه موقتی! است و سپاه پاسداران باید ضمن تغییر در نقش منطقه‌ای و اقتصادی خود، حمایت دولت و طیف اصلاح طلب را جبران کند!

 
حمایت از سپاه پوششی برای بیان خواسته‌های امریکا
این در حالی است که تغییر رفتار سپاه در منطقه و اقدامات اقتصادی دقیقاً خواسته آمریکاست.

 
طیف اصلاح طلب مدعی است که سپاه باید در موضوع اقتصاد و سیاست خارجی، رفتار خود را تغییر دهد. این ادعای مضحک در حالی است که ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان - پالایشگاه ستاره خلیج فارس - با هدف خودکفایی در تأمین بنزین و صرفه‌جویی ارزی قابل توجه و همچنین شکستن کمر داعش در منطقه و فراهم شدن بستر افزایش صادرات ایران به کشورهای همسایه- برای نمونه صادرات ۹ میلیارد دلاری ایران به عراق (معادل ۱۰ برابر صادرات ایران به اروپا) - تنها بخش کوچکی از رفتار سپاه در اقتصاد و سیاست خارجی و نتایج آن برای مردم است.

 
برجام، نسخه مورد نظر طیف مدعی اصلاحات برای اقتصاد و سیاست خارجی بود؛ اما این نسخه خسارت‌بار علاوه بر کوچک کردن سفره مردم و کاهش چشمگیر ارزش پول ملی، در سیاست خارجی نیز نتایج تأسف‌برانگیزی در پی داشت. به اذعان دولتمردان، برجام صادرات نفتی ایران را کاهش داد و دامنه تحریم‌ها را نیز گسترده‌تر کرد. در پسابرجام برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی، نماینده پیشنهادی ایران برای حضور در سازمان ملل، از سوی دولت آمریکا- دولت باراک اوبامای مؤدب! و باهوش! - با اتهام اقدام تروریستی! از حضور در سازمان ملل منع شد! و در اقدامی بی‌سابقه، یک دیپلمات ایرانی در اروپا بازداشت! و ۵ دیپلمات دیگر ایرانی نیز از اروپا اخراج شدند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام زیبای بازیکنان نیویورک ردبولز؛ پوشاندن کودکان در باران شدید آمریکا (فیلم)

 

 

 

منبع : طرفداری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند کنترل توپ زیبا از بازیکنان بزرگ دنیا ببینید لحظات دیوانه وار در جریان مسابقات فوتبال (فیلم) نحوه ورود عجیب تیم ملی ترکمنستان به زمین (فیلم)

دیگر خبرها

  • دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه پاسداران
  • اقدام زیبای بازیکنان نیویورک ردبولز؛ پوشاندن کودکان در باران شدید آمریکا (فیلم)
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا باز هم مدعی تحریم تسهیل‌کنندگان مالی گروه‌های مقاومت شد
  • فوری/شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران در حملات آمریکا به سوریه
  • شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه
  • اولین شهید راه قدس در سال ۱۴۰۳ | شهادت یکی از مستشاران نظامی ایران
  • بسیجیان وطن همواره آماده جانفشانی در راه اسلام و انقلاب هستند