Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@12:22:30 GMT

کوبا به اتهام‌زنی بولتون پاسخ داد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۴۰۰

ساعت 24- برونو رودریگز گفت جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یک دروغگو است و آمریکا کمپینی دروغین درباره حضور نیروهای کوبایی در ونزوئلا راه انداخته است.

برونو رودریگز گفت جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید یک دروغگو است و آمریکا کمپینی دروغین درباره حضور نیروهای کوبایی در ونزوئلا راه انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، برونو رودریگز گفت جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا یک دروغگو است و آمریکا را به راه اندازی کمپینی دروغین درباره حضور نیروهای کوبایی در ونزوئلا متهم کرد.

بولتون در سخنرانی در میامی در هفته گذشته گفته بود آمریکا سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی و ارتش کوبا راکه به دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا مشاوره می‌دهد، هدف قرار خواهد داد. رودریگز در واکنش به این اظهارات بولتون گفت کوبا هیچ نیروی نظامی در ونزوئلا ندارد و در هیچ عملیات نظامی یا امنیتی در این کشور شرکت نداشته است.

وی افزود جان بولتون، مشاور امنیت ملی امریکا که یک دروغگو بالفطره است با بی شرمی تمام هفدهم آوریل (بیست و پنجم فروردین) گفت وزارت خارجه کوبا حضور بیست هزار آدمکش کوبایی را در ونزوئلا تایید کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته تحریم‌های شدیدی را علیه هاوانا اعمال کرد و به شهروندان آمریکایی برای شکایت علیه نهادها و شرکت‌های خارجی کوبایی چراغ سبز حقوقی نشان داد. براساس این مجوز حقوقی شهروندان آمریکایی می‌توانند برای پس گرفتن دارایی‌های خود که پس از انقلاب ۱۹۵۹ مصادره و استفاده شده اند، شکایت کنند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جان بولتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد

وزارت امور خارجه لبنان اعلام کرد به هیئت نمایندگی‌ این کشور در سازمان ملل متحد دستور داده تا از رژیم صهیونیستی به دلیل حمله به نیروهای امدادرسان لبنانی شکایت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه لبنان تأکید کرد متن شکایت بیروت علیه رژیم صهیونیستی را برای ارائه به شورای امنیت به هیأت نمایندگی‌اش در سازمان ملل متحد ارائه کرده است.

براساس این بیانیه، شکایت مذکور درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و نیروهای امدادرسان در جنوب لبنان به ویژه مناطق الهباریه، الناقوره و بعلبک است که در نتیجه آن، دست کم ۱۸ تن اعم از امدادسان و غیر نظامی شهید و زخمی شدند.

در همین راستا «علی فیاض» عضو فراکسیون حامی مقاومت اسلامی (حزب الله) در پارلمان لبنان تأکید کرد که مقاومت به تنش آفرینی رژیم صهیونیستی با پاسخ‌های قوی‌تر پاسخ خواهد داد؛ وی در مراسم یادبود شهید «حسین علی ارسلان» از رزمندگان حزب الله لبنان که ۲ روز پیش بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، اظهار کرد: تنش آفرینی دشمن صهیونیستی در روزهای اخیر در جبهه جنوب لبنان بیانگر بحرانی است که این رژیم در سطح امنیتی و سیاسی در نوار غزه و همچنین جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی در رویارویی با مقاومت اسلامی لبنان به آن دچار شده است.

فیاض افزود: در صورتی که دشمن به تنش آفرینی ادامه دهد باید به خوبی حسابگری کند. زیرا زیان‌های وارده به این رژیم افزایش خواهد یافت و مشکل شمال سرزمین‌های اشغالی (آواره شدن صهیونیست‌ها) بیش از پیش تشدید خواهد شد.

عضو فراکسیون حامی مقاومت در پارلمان لبنان تأکید کرد: معادله بسیار واضح و ساده است؛ مقاومت به تنش آفرینی به شدت پاسخ خواهد داد و پاسخ‌های آن از نظر کمیت، کیفیت، عمق و اهداف شدیدتر خواهد شد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه مرکز جمعیت پزشکی اسلامی لبنان در شهرک الهباریه را هدف قرار دادند و در این حمله تاکنون دست کم هفت نفر شهید شدند؛ شامگاه چهارشنبه نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، رستورانی در الناقوره در جنوب لبنان را بمباران کردند که بر اثر آن، ۹ لبنانی شهید و ۶ تن دیگر نیز زخمی شدند.

المیادین نیز گزارش داد که در این حمله یک قهوه‌خانه هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته که در نزدیکی یکی از مراکز یونیفل قرار داشته است.

به گزارش این شبکه خبری، دهستان «طیر حرفا» نیز هدف قرار گرفته شده است؛ این حملات اشغاگران درحالی صورت گرفته است که منابع رسانه‌ای روز سه‌شنبه از کشته و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست در جریان حمله موشکی حزب الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایمنا، حزب‌الله لبنان در چند ماه گذشته در پی جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه و نسل‌کشی فلسطینی‌ها در این منطقه، مواضع نظامی رژیم را در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است؛ موضوعی که سبب هراس صهیونیست‌های شهرک‌نشین در این مناطق شده است.

تاکنون ده‌ها هزار صهیونیست از ترس حملات مقاومت از شهرک‌های نزدیک مرزهای لبنان خارج شده‌اند.


کد خبر 740042

دیگر خبرها

  • بولتون: ترامپ مصمم به خروج از ناتو است
  • کابل: پاکستان با اتهام‌زنی ناکامی‌های خود را توجیه می‌کند
  • شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل
  • لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • دستگیری وکیل دادگستری به اتهام اخذ رشوه در کرج
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد