Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت سریلانکا پس از وقوع چند حمله تروریستی در روز عید پاک مسیحیان، در تصمیمی صدور روادید فرودگاهی برای شهروندان 39 کشور را لغو کرد.

به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه خبری ' ان دی تی وی'، جان اماراتونگا وزیر جهانگردی سریلانکا گفت: تحقیقات نشان می دهند که عوامل خارجی در حملات اخیر دخالت داشته اند و ما نمی خواهیم روادید فرودگاهی مورد سو استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگرچه شهروندان 39 کشور شامل دریافت روادید فرودگاهی می شدند اما ما تصمیم گرفتیم تا اطلاع ثانوی این طرح را متوقف کنیم.

سریلانکا یکی از سریع ترین بازارهای در حال رشد در بخش صنعت گردشگری است و 5 درصد از تولید ناخالص داخلی سریلانکا متعلق به بخش جهانگردی می باشد.

در سه ماه اول سال 2019میلادی بیش از 740 هزار جهانگرد خارجی به این کشور سفر کرده اند اما پیش بینی می شود که حملات اخیر تروریستی در سریلانکا تاثیر منفی بر رشد بخش جهانگردی سریلانکا داشته باشد.

وقوع هشت انفجار تروریستی در روز یکشنبه (اول اردیبهشت ماه) همزمان با روز عید پاک مسیحیان در کلمبو و چند شهر دیگر سریلانکا، 250 کشته و بیش از 500 زخمی بر جای گذاشت.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سریلانکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز

فخرالدین کشاورز مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس اظهار کرد: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت می‌کند.

او گفت: این گواهینامه، فردا پنجم اردیبهشت ماه توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت الله دستغیب شیراز اعطا خواهد شد.

کشاورز بیان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایند‌های مختلف تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

او ادامه داد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بابد نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / روند صدور روادید زائران آغاز شد
  • صدور روادید زائران حج تمتع آغاز شده است
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • برگزاری بزرگ ترین مانور طرح اضطراری فرودگاهی کشور در فرودگاه مهرآباد