Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@02:59:01 GMT

طرح تغذیه مصنوعی در دشت های حاجی آباد تکمیل شد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۱۸۸۹

طرح تغذیه مصنوعی در دشت های حاجی آباد تکمیل شد

بندرعباس- ایرنا- مدیر اداره منابع آب حاجی آباد گفت: طرح تغذیه مصنوعی با اعتبار 80 میلیارد ریال در دشت های آشکارا و شمیل از توابع این شهرستان تکمیل شد.

ارسلان باوقار روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به منظور تعادل ‌بخشی منابع آبی زیرزمینی در مدت 21 ماه ساخته شده است.
وی ادامه داد: با اجرای طرح تغذیه مصنوعی در دشت های آشکارا و شمیل حاجی آباد، 3میلیون مترمکعب آب در این دشت ها ذخیره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر اداره منابع آب حاجی آباد هدف از اجرای طرح تغذیه مصنوعی را به منظور احیا و تعادل‌بخشی منابع آبی زیرزمینی، انسداد چاه‌ های غیرمجاز، جایگزینی پساب با چاه ‌های کشاورزی در دشت ‌های ممنوعه و جلوگیری از هدررفت آب های به دست آمده از سیلاب ها عنوان کرد.
باوقار ابراز داشت: با اجرای این طرح های کوچک مصنوعی ضمن جلوگیری از بین رفتن سفره های زیرزمینی، اقدام های مثبتی در راستای توسعه پایدار چاه های کشاورزی انجام داد.
به گفته وی، در بارندگی ها و سیل های اسفندماه 97 در منطقه حاجی آباد 2بار به صورت کامل در این طرح ها آبگیری انجام و تمام آب ها نیز ذخیره سازی شد.
این مسوول یادآور شد: تغذیه مصنوعی دشت‌ ها از طریق ایجاد بند و چاه‌ هایی پشت آن به منظور استفاده از آب مازاد روخانه‌ ها و آب‌ های سطحی انجام می ‌شود تا آب را به صورت مصنوعی به زمین تزریق کنیم.
طرح تغذیه مصنوعی دشت های آشکارا و شمیل حاجی آباد از 3بند تشکیل شده که در هرکدام از بندهای آن از خروج آب رودخانه ها جلوگیری شود و آب به داخل حوضچه ها انتقال داده شده و آب ها ذخیره و نگهداری می شود.
روستای آشکارا یکی از قطب های مهم کشاورزی از جمله پرورش گندم، کنجد، هندوانه و سیب زمینی بخش فارغان شهرستان حاجی آباد محسوب می شود.
دشت آشکارا نیز در محدوده این روستا در 45 کیلومتری شرق حاجی آباد از توابع استان هرمزگان واقع شده است.
9887 / 6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد طرح تغذيه مصنوعي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، حسین درویشی امروز، ۳۰ فروردین با اعلام این خبر گفت: به دنبال وقوع سیل در استان سیستان‌وبلوچستان ۵۴ نیروی تخصصی این جمعیت در قالب ۱۱ تیم عملیاتی از ۱۰ شهرستان استان فارس جهت امدادرسانی به این استان اعزام شدند.

وی بیان کرد: اعضای تشکیل دهنده هر یک از این تیم‌های عملیاتی ۵ نفره شامل نجاتگران متخصص سیلاب، اسکان اضطراری و تغذیه در بحران هستند که با ۱۳ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و کامیونت و تجهیزات کامل عملیاتی ائم از موتور پمپ آب، اسکان و تغذیه اضطراری عازم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان شدند.   

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اصول تغذیه سالم در خانواده (فیلم)
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • اصول تغذیه سالم در خانواده + فیلم
  • اولتیماتوم ۲ ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی از فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح آباد در حال اجراست
  • تکمیل طرح رانش محور ماربره به صالح آباد در گرو تخصیص اعتبار
  • تمهیدات شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در خصوص بند‌های تغذیه مصنوعی   
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر