Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده کتاب «فاطمه و فاطمه» گفت: برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای شناخت بهتر فرهنگ اهل بیت(ع)و پیامبر(ص) است که مشارکت و توجه تمامی مسئولان را می‌طلبد. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام سیدمحمد مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم اظهار داشت: جشنواره رضوی و مسابقات کتابخوانی نقش به‌‌سزایی در افزایش سرانه مطالعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در دوران کودکی با هدف ارتقای دانش و اطلاعات عمومی و همچنین آشنایی با رفتار اهل بیت(ع) گفت: کودکان جامعه ما به‌ویژه دختران نیاز به الگویی مناسب و ممتاز دارند و ما به عنوان یک مسلمان شیعه، الگویی والاتر و بهتر از حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه(س) و زینب کبری(س) برای دختران و بانوان نداریم.

نویسنده کتاب «فاطمه و فاطمه» تصریح کرد: به عنوان یک نویسنده این خلأ را حس کردم و کتابی را درباره حضرت معصومه(س) با زبانی کودکانه و با هدف معرفی خاندان پیامبر(ص) به رشته تحریر درآوردم.

مهاجرانی بیان کرد: بسیار از خانواده‌ها از وجود چنین کتاب‌هایی اطلاع ندارند و جشنواره رضوی با این اقدام فرهنگی، آحاد مردم را با این کتب آشنا کرده و اطلاع‌رسانی و شناسایی جامعه هدف را از جمله وظایف خود می‌داند که این نشان دهنده دغدغه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

وی گفت: بسیاری از کودکان از نقاط مختلف ایران و جهان به بارگاه ملکوتی این بانو به همراه خانواده‌هایشان مشرف می‌شوند و پرسش‌هایی در ذهن آن‌ها در مورد شخصیت والای حضرت معصومه(س) شکل می‌گیرد و حس کنجکاوی آن‌ها را برای شناخت از چرایی زیارت آن حضرت بر می‌انگیزد که این بزرگواران دارای چه ویژگی‌های خاصی بودند که به این جایگاه الهی رسیده‌اند.

نویسنده کتاب «فاطمه و فاطمه» ادامه داد: کودکان هنگامی که با سیره عملی و کلامی اهل بیت(ع) آشنا شدند این محبت با وجود آن‌ها عجین می‌شود و در سنین جوانی و نوجوانی می‌توانند با این آموزه‌ها بر تهاجم فرهنگی و شبهات دشمنان اسلام پیروز شوند.

مهاجرانی با اشاره به اثر خویش «فاطمه و فاطمه» به عنوان یکی از منابع نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، در مورد نام این اثر گفت: از آنجا که آن بانو با حضرت زهرا(س) همنام و از سلاله معصومین است و احادیث و روایتی نیز در این باب ذکر شده، عنوان کتاب «فاطمه و فاطمه» شباهت‌های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا(س) نامگذاری شد.

جشنواره رضوی در ایلام فرصتی برای دیده شدن آثار هنرمندان جوان استیزد| ورود تماشاگران به سالن اکران آثار جشنواره رضوی بدون بلیت ممنوع شدمجموعه «تاریخ تحلیلی دولت نهم» در نمایشگاه کتاب عرضه شدوی افزود: کودکان از حضرت زهرا(س) اطلاعات بیشتری دارند و برای معرفی حضرت معصومه(س) باید از تشابه زندگی ایشان و حضرت زهرا(س) استفاده کرد.

این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان بیان کرد: جشنواره رضوی و مسابقات کتابخوانی تأثیر به‌سزایی در ترویج فرهنگی دارد اما هدف اصلی باید معرفی کتاب باشد.

وی گفت: علی‌رغم وجود معرفی کتاب در برخی از کتاب‌های درسی، متاسفانه والدین و معلمان به این امر توجهی ندارند هر چند که شرایط حاضر بهتر از گذشته است ولی باید تلاش بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

این نویسنده کودک و نوجوان اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت(س) و مطالعه می‌توانیم از ظرفیت فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و دیگر رسانه‌ها استفاده کنیم.

مهاجرانی گفت: مهم‌ترین و اصلی‌ترین کار نویسنده، تحقیق و پژوهش درباره موضوع است و هر چه بیشتر در این زمینه کوشش و تلاش کند، بیش از پیش موفق و توانمند می‌شود.

نویسنده کتاب «فاطمه و فاطمه» افزود: نویسنده‌ خلاق، نویسنده‌ای است که نکات ریز و ظریف را همراه با جزئیات پیدا کند و مطالب جدید را در اثر خود بگنجاند به گونه‌ای که تازگی آن باعث اشتیاق و علاقه مخاطب به سمت کتاب و کتابخوانی شود.

وی در پایان از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به جهت تنوع در تعدد منابع و شیوه‌های نوین شرکت در مسابقه برای گروه‌های مختلف سنی تشکر کرد.

کتاب «فاطمه و فاطمه» شباهت‌های حضرت معصومه(س) با حضرت زهرا(س) نوشته سیدمحمد مهاجرانی از منابع نهمین جشنواره رضوی ویژه کودکان است.

انتهای پیام/ح

R7854/P/S6,62/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: در احداث پارک‌های سنندج اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مدنظر قرار گیرد چرا که تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی و اقدامات فرهنگی در هر جامعه‌ای رونق همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در دیدار با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: امسال سال آخر دولت سیزدهم و شوراها است لذا می‌طلبد که در این سال پایانی تلاش بیشتری در خدمت به مردم صورت بگیرد.

وی افزود: مسئولان باید از این فرصتی که در اختیار دارند به نحو احسن در راستای خدمت به مردم استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: مسئولان باید مردم را همانند فرزندان خود دوست داشته باشند و دلی به آنها خدمت کنند و با این روند موجب امیدآفرینی در جامعه شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: مسئولان وقت بیشتری برای خدمت و پاسخگویی به مردم بگذارند و با شناخت و مطالعه کافی و اولویت‌بندی نیازها در مسیر خدمت به جامعه گام بردارند.

وی گفت: در سال جاری با هدف شناخت بیشتر از وضعیت و احصای ظرفیت‌ها و مشکلات شنیدن مطالبات مردم، بازدیدهای میدانی و حضور در شهرستان‌های را دنبال خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: هدف‌گذاری امسال بازدید از بخش‌ها و شهرها با اولویت بخش‌هایی است که کمتر مسئولان آن سرکشی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه راهبرد و استراتژی ما به عنوان نماینده ولی فقیه این است که برای مردم و خدمت به آنها بیشتر وقت بگذارم، گفت: عمر مسئولیت‌ها کوتاه است و اگر آنگونه که باید در خدمت مردم نباشیم، پشیمان خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ابتکار و انجام کارهای جدید و نو که به چشم مردم می‌آیند اولویت تک تک مسئولان و مدیران در سطح استان باشد لذا هر آنچه در توان دارید در مجموعه شورا و شهرداری در این راستا به‌کار بگیرید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه توسعه و ارتقای فضاهای عمومی به ویژه حوزه کتاب‌خوانی و توسعه کتابخوانی از نکاتی است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد، ادامه داد: در احداث پارک‌ها اقدامات فرهنگی و توسعه و تقویت کتابخوانی با ایجاد ظرفیت‌های مختلف مد نظر قرار گیرد چرا که تقویت و توسعه کتاب و کتابخوانی و اقدامات فرهنگی در هر جامعه‌ای رونق همه جانبه را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام پورذهبی تاکید کرد: در اجرای پروژه‌های مختلف باید پیوست فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 739742

دیگر خبرها

  • درگذشت نویسنده بوسنیایی و بازدید مسؤولان نمایشگاه کتاب از مصلی
  • ظرفیت عظیم شعر برای برنامه‌سازی در تلویزیون
  • یادداشت|تأملات سیدحسن حسینی در حوزه «بیدل شناسی»
  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • درخشش یک مازندرانی در جشنواره ملی کتاب و رسانه
  • پایان فروردین ماه ؛ معرفی برترین های جشنواره کتابخوانی رضوی
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است