Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:18:54 GMT

چشم انداز همکاری‌های اقتصادی-تجاری ترکمنستان و ژاپن

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۲۰۷۲

چشم انداز همکاری‌های اقتصادی-تجاری ترکمنستان و ژاپن

وزیر امور خارجه ترکمنستان به همراه سفیر ژاپن در عشق آباد چشم انداز همکاری‌های اقتصادی-تجاری بین دو کشور را بررسی کردند. ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ترند، رشید مرودوف وزیر امور خارجه ترکمنستان و تاکاهیکو کاتسوماتا سفیر ژاپن در عشق آباد بر توسعه روابط دوجانبه به ویژه در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار دو طرف درباره دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی-تجاری بین دو کشور گفتگو کردند. قرار است نشست آتی این کمیسیون در اواخر ماه مهم برگزار گردد.

اخیرا هیئتی اقتصادی-تجاری از ترکمنستان با سفر به توکیو با نمایندگان شرکت های ژاپنی خصوصا در بخش نفت و گاز مذاکره کردند.

این هیئت در دیدار با استاندار کاوازاکی درباره بهره برداری از یک کارخانه تولید بنزین مصنوعی از گاز طبیعی در منطقه آهال ترکمنستان و نیز شروع ساخت فاز دوم این کارخانه تبادل نظر کرد. در دیدار با روسای شرکت سوجیتز نیز ایجاد یک واحد تولید کود فسفات در کارخانه شیمیایی ترکمن آباد مورد بررسی قرار گرفت. همچینن مذاکراتی برای ساخت یک کارخانه تولید آمونیاک و اوره نیز با نمایندگان شرکت میتسوبیشی صورت پذیرفت.

ترکیه، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان در زمینه انرژی‌های جایگزین همکاری می‌کنندهمکاری اتحادیه اروپا با ترکمنستان در زمینه کشاورزی

در حال حاضر پروژه‌های زیربنایی مهمی از سوی شرکت های ژاپنی در زمینه تولید آمونیاک و اوره و نیز پلیمر در ترکمنستان در حال انجام است.

ترکمنستان که یکی از کشورهای مهم منطقه در زمینه تامین گاز طبیعی است، در سال های اخیر تلاش کرده تا فعالیت های اقتصادی خود را در سایر عرصه ها گسترش دهد.

با سفر رسمی نخست وزیر ژاپن شینزو آبه به ترکمنستان در اکتبر 2015، یادداشت هایی در زمینه توسعه منابع طبیعی و زیرساخت های حمل و نقل ترکمنستان به امضای طرفین رسید. ارزش این توافقنامه ها بیش از 18 میلیارد دلار می باشد.

ژاپن اخیراً برای شرکت در پروژه توسعه زیرساخت های صنعتی بزرگترین میدان نفتی ترکمنستان به نام میدان گازی گالکینیش ابراز تمایل کرده است.

میدان گازی گالکینیش که به ادعای مقامات ترکمنستانی اکنون به عنوان دومین میدان بزرگ گازی دنیا مشغول به فعالیت است، در جنوب این کشور واقع است که در سال 2007 و با ظرفیت تولید 30 میلیارد متر مکعب گاز در سال با سرمایه گذاری حدود 10 میلیارد دلاری به بهره‏‌برداری صنعتی رسید.

انتهای پیام /

R7650/P/S8,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ترکمنستان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکمنستان ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است

عصر هوش مصنوعی به‌تازگی رونق پیدا کرده و برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان به‌دنبال مشارکت‌های جدید برای تقویت قابلیت‌های هوش مصنوعی خود هستند. سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان موبایل و یک تأمین‌کننده پیشرو در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی، موقعیت بسیار خوبی در این زمینه دارد. به‌همین دلیل مایکروسافت ظاهراً قصد دارد همکاری سودمندی با این شرکت کره‌ای در زمینه هوش مصنوعی داشته باشد.

سامسونگ درحال‌حاضر با شرکت‌هایی مانند انویدیا در ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی آینده خود همکاری می‌کند. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت نیز به مشارکت با سامسونگ امیدوار است؛ این دو شرکت ظاهراً قصد دارند دراین‌باره یک جلسه سطح بالا با یکدیگر برگزار کنند.

براساس گزارش Kedglobal، «کونگ کی هیون»، رئیس کسب‌وکار نیمه‌هادی سامسونگ، به اجلاس MS CEO ۲۰۲۴ دعوت شده است. این اجلاس در ۱۴ مه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در ردموند، واشنگتن برگزار می‌شود.

دلایل مایکروسافت برای همکاری با سامسونگ در زمینه AI
«بیل گیتس»، بنیانگذار مایکروسافت و «ساتیا نادلا»، مدیر عامل این شرکت، جلساتی پشت در‌های بسته با رئیس بخش نیمه‌هادی سامسونگ خواهند داشت تا راه‌های همکاری جدیدی را در حوزه هوش مصنوعی پیدا کنند. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت علاقه‌مند به بررسی فرصت‌های توسعه و عرضه مشترک تراشه‌های هوش مصنوعی با سامسونگ است.

علاوه‌براین، مایکروسافت احتمالاً درنظر دارد خدمات هوش مصنوعی خود را برای گوشی‌های سامسونگ عرضه کند. در هوش مصنوعی گلکسی، بسیاری از پردازش‌های سنگین توسط سرویس‌های گوگل انجام می‌شود؛ بنابراین احتمالاً مایکروسافت در این زمینه قصد رقابت با گوگل را دارد و می‌خواهد سرویس‌های هوش مصنوعی خود را با گلکسی AI ادغام کند.

علاوه‌بر سامسونگ، مایکروسافت از مدیران SK Hynix، LG Electronics و SK Telecom نیز برای این رویداد دعوت کرده است. کارشناسان بر این باورند که ردموندی‌ها به‌ندرت از مدیران شرکت‌های مستقر در کره جنوبی برای حضور در این جلسات دعوت می‌کند. بنابراین، مایروسافت عزمی جدی برای اتحاد با دیگر شرکت‌ها در زمینه هوش مصنوعی دارد.

منبع: دیجیاتو

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد
  • مایکروسافت ظاهراً به‌دنبال افزایش همکاری با سامسونگ در حوزه هوش مصنوعی است
  • رئیس‌ جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیس‌جمهور: زمینه همکاری‌ ایران و پاکستان در حوزه انرژی مساعد است
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقاء بخشند/ قدردانی نخست‌وزیر پاکستان از رهبر معظم انقلاب
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان