Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي گفت: بنا به نظر کارشناسان سياسي دنيا آمريکا در به صفر رساندن فروش نفت ايران همانند ديگر توطئه هاي خود شکست مي خورد و نمي تواند فروش نفت ايران را متوقف کند.

آيت الله سيد احمد علم الهدي در خطبه هاي آيين عبادي سياسي نماز جمعه اين هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: ساختار پالايشگاههاي هند، چين و ژاپن با نفت ايران سازگار است و تغيير اين ساختار هزينه زيادي براي آنها ايجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمريکا هم نمي تواند رابطه خود را با چين، هند و ژاپن قطع کند چون بيشتر بازار آمريکا مربوط به همين کشورها است.
وي ادامه داد: بازارهاي جهاني هم تحمل شوک افزايش قيمت نفت را ندارند. هم اينک قيمت هر بشکه نفت به بيش از 70 دلار رسيده و اگر اين روند ادامه يابد قيمت نفت به 100 دلار مي رسد. عربستان و امارات هم ‌نمي توانند اين شوک و افزايش قيمت را جبران کنند.
امام جمعه مشهد گفت: کارشناسان انرژي آمريکا معتقدند هر يک دلار افزايش قيمت نفت هزينه هاي حمل و نقل آمريکا را پنج دلار افزايش مي دهد ضمن اينکه مشتريان خريد نفت ايران در برابر نفت کشورمان کالا مي دهند، اينکار براي آنها با صرفه است و از اين خريد دست بر نمي دارند. اگر آمريکا هم مزاحمت ايجاد کند روابط آنها دچار خلل مي شود.
وي افزود: سال 1396 تکيه 30 درصد بودجه کشور بر فروش نفت بود و نفت ايران هم تحريم نبود. در آن سال 60 ميليارد دلار فروش نفت داشتيم. پارسال 11 درصد بودجه متکي بر فروش نفت بود و نفت کشور هم تحريم شد و درآمدها به 17 ميليارد دلار کاهش يافت اما مشکلي بوجود نيامد که بخاطر ورود مردم در عرصه اقتصاد مقاومتي طبق نظر مقام معظم رهبري بود.
آيت الله علم الهدي ادامه داد: امسال هم با برنامه ريزي انجام شده تکيه بودجه به نفت به چهار درصد مي رسد و مشکلي بوجود نمي آيد. کشورهايي که از ايران نفت مي خرند به صورت غيررسمي نفت خود را از کشورمان تهيه مي کنند. مقام معظم رهبري هم فرمودند هر مقدار نفت که لازم باشد صادر مي کنيم.
وي گفت: مشکل ما در داخل کشور با افرادي است عقيده آنها به خدا و امام زمان(عج) ضعيف است و غرب سر و مغز آنها را پر کرده است. اين افراد با چنين فکر غلط و بي ايماني در حکومت و جريانهاي سياسي هم رسوخ کرده اند و در برابر هر عطسه آمريکا لرزه بر اندام آنها مي افتد.
نماينده ولي فقيه در خراسان رضوي افزود: افرادي که مي دانيد چگونه مي شود نفت را از طريق غيررسمي فروخت و اين راه را تجربه کرده اند، چرا از عطسه آمريکا لرز مي گيريد؟ مي بينيم که يک مرتبه جريانهاي اقتصادي و بانکي زير و رو مي شوند و صرافيها ارز را بالا و پايين مي برند. عده اي نيز در داخل تبليغات سوء عليه کشور و به نفع دشمن انجام مي دهند. نبايد بي ايماني و بي اعتقادي به غيب و امام زمان(عج) را ترويج کنيد.
وي ادامه داد: کشور ما صاحب دارد و اگر همه کشورهاي دنيا هم بر سر ايران بريزند با قدرت و توانمندي امام عصر(عج) هيچ مشکلي ايجاد نمي شود. امام خميني(ره) فرمود آمريکا هيچ غلطي نمي تواند بکند و در طول اين 40 سال نيز در همه توطئه هاي خود عليه ايران شکست خورده است.
آيت الله علم الهدي گفت: صدور بيانيه عدم تمديد معافيت کشورها از خريد نفت ايران که همزمان با ولادت امام زمان(عج) و افزايش توسل و توجه به آن حضرت بود نشانگر ترس و وحشت استکبار از ظهور و اين همان رعبي است که خداوند قبل از ظهور در دل دشمنان ايجاد مي کند. همه اين امور نشان مي دهد فرج نزديک شده است.
وي افزود: آمريکا در طول اين 40 سال نتوانسته به کشور لطمه بزند. در اين مدت در همه عرصه ها قدرتمندتر، عزيزتر، پولدارتر و داراي زندگي بهتر شده ايم. مردمي داريم که در حوادثي مثل سيل هم نشان دادند حضور دارند و مقاومت مي کنند. با اين کيفيت نبايد از دشمن وحشت کنيم.
امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم نشان داده اند پاي دين خود ايستاده اند. اتکاي ما به خدا، اسلام، قرآن، امام زمان(عج) و اشکهاي نيمه شب رهبر معظم انقلاب در دلداگي به خدا است. به نفت، معادن و بازرهاي جهاني متکي نيستيم.
7507/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه سیلی حمله ایران به اسرائیل باید به گوش صهیونیست‌ها زده می‌شد، گفت: این سیلی ضروری بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری؛ نماینده ولی فقیه در استان یزد در دیدار با فرمانده سپاه الغدیر ضمن تشکر و قدردانی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رزمندگان ما همواره در همه جبهه‌ها مقاوم ایستاده‌اند و با توکل به خدا اجازه تعدی به دشمنان نداده‌اند.

امام جمعه یزد با اشاره به خاطرات رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: گاه ماه‌ها و روزها برای شناسایی و فتح یک هدف برنامه‌ریزی می‌شد، اما همین‌که متوجه می‌شدند در آن نزدیکی‌ها مدرسه وجود دارد یا مردم سکونت دارند، عملیات ادامه پیدا نمی‌کرد. 

وی تصریح کرد: شب گذشته نیز حملات به مدارس، بیمارستانها و مراکز عمومی انجام نشد و برخلاف صهیونیست‌ها که کودک‌کشی پیشه و مرام آنهاست، رزمندگان ما فقط مراکز نظامی را هدف قرار دادند. 

آیت الله ناصری با بیان اینکه چند کشور در عملیات دیشب به اسرائیل کمک کردند تا پهپادهای ما را ردگیری و منهدم کنند، ادامه داد: هیچ یک از آنها نتوانستند کاری انجام دهند زیرا کار ایران حساب شده بود و بر همین اساس است که امروز گنبد پوشالی اسرائیل کارایی ندارد.  

امام جمعه یزد با دعا برای طول عمر و عزت رهبر معظم انقلاب و رزمندگان اسلام عنوان کرد: باید به صهیونیست‌ها سیلی می‌زدیم و گرنه جری می‌شدند و خدا را شاکریم که این اقدام با موفقیت انجام شد. 

وی با اشاره به آیه شریفه واعدوا لهم ما استطعتم من قوه، بیان کرد: این آیه حکمتی دارد؛ این آیه دستور جنگ نمی‌دهد، بلکه دستور آمادگی می‌دهد بنابراین باید هیمنه داشته باشیم تا دشمن از آن بهراسد.

وی با تاکید بر اینکه نیت پاک رزمندگان و توکل آنها ما را سرمنزل مقصود می رساند، افزود: امام همواره می‌فرمودند که انقلاب صاحب دارد و صاحب این انقلاب، آن را حفظ می‌کند و این حرف اطمینان خاطری داده که کارها را پیش می‌برد. 

آیت الله ناصری با بیان اینکه خیلی‌ها نمی‌خواهند باور کنند و خود را به نفهمی و نادانی می‌زنند اما تلاش‌های بسیاری در این نظام و انقلاب صورت گرفته است، افزود: حرکت و اقدامات سردار سلیمانی تمام توطئه‌های دشمن با سرمایه‌گذاری‌های بسیار را به باد فنا داد. 

وی یادآور شد: کاری نظیر حمله دیشب به رژیم صهیونیستی، هم از نظر نظامی بزرگ و عظیم است، هم از نظر شجاعت و استقامت و ایستاگی و اگر کسی تحلیل کند، تامل برانگیز است. 

نماینده ولی فقیه در استان یزد تاکید کرد: اطمینان داشته باشید که امام زمان(عج) پشت سر ملت اسلامی ماست تا در مسیر خدا و یاری دین خدا باشیم و باید مراقب باشیم که زرق و برق‌های دنیا ما را منحرف نکند و پرچم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.

انتهای پیام/781

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • فروش خودرو با دلار برای فرار از مالیات
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • پیام امام جمعه اهل سنت بوشهر به حمایت از پاسخ مقتدرانه سپاه
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی
  • بیمارستان امام رضا (ع) مشهد قطب درمانی شرق کشور در حوزه قلب
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود
  • تصویری قدیمی که بعد از نماز جمعه کاظم صدیقی وایرال شد /چرا صدیقی مانند معاون اول قوه قضاییه استعفا نمی‌دهد؟