Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، از ۲۰ شعبان تا پایان این ماه، دهه تکریم و تعظیم مساجد نام‌گذاری شده است که امسال ششم تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه خواهد بود.

شعار امسال این دهه، «مسجد پیشتاز در زمینه‌سازی گام دوم انقلاب» انتخاب‌شده است. بر این اساس روز‌های این دهه با توجه به مناسبت‌های پیش رو و اولویت‌های فرهنگی کشور و همچنین فعال شدن مساجد در کارکرد‌های اجتماعی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این گزارش، عناوین دهه تکریم و تعظیم مساجد به ترتیب «مسجد، زمینه‌ساز رونق تولید»، «مسجد، پیشتاز در تحقق گام دوم انقلاب»، «مسجد، کانون مهرورزی و نشاط معنوی»، «مسجد، محور اتحاد و همبستگی»، «مسجد، بستر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت»، «مسجد، پایگاه سلامت اجتماعی»، «مسجد، کانون تزکیه و تعلیم»، «مسجد، میعادگاه منتظران موعود»، «مسجد، جبهه جهاد فرهنگی»، «مسجد، پایگاه تعالی جوان مؤمن انقلابی» هستند.

یکی از مراسم‌های پیش‌بینی‌شده برای این دهه، عطرافشانی و غبارروبی مساجد به مناسبت فرارسیدن ماه رمضان است که این روز فرصتی است تا همه اقشار کشور، یک روز به‌عنوان خادم افتخاری در مسجد خدمت کنند و تجربه خدمت به خانه خدا را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مساجد رمضان 98 گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیدمصطفی موتورچی با حضور در برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر با اشاره به اعلام اسامی تئاترهای راه یافته به جشنواره تئاتر مسجد گفت : فراخوان ارسال آثار در پانزدهمین جشنواره سراسری و مردمی بچه های مسجد از سه سال پیش داده شده بود و به این ترتیب تولید رویدادهای هنری در مساجد آغاز شد . 

 

وی افزود: اولین سال شروع به کار این جشنواره با ۲۰۰ گروه در مساجد کشور آغاز شد که امروز حدود ۸۰۰ گروه در مساجد کشور فعال هستند.  

  دبیر جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد با بیان اینکه سه سال جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد تعطیل شد تا زیربنا و زیرساخت‌های این کار هنری در مساجد شکل بگیرد، افزود: نیاز اول تربیت مربی در مساجد بود که در دو سال گذشته تربیت مربی در مناطق هشت گانه استان‌های کشور برگزار شد.     موتورچی گفت: قدم بعدی تولید متن مناسب برای اجرا در مساجد بود که با این هدف سه دوره جشنواره نمایش نامه نویسی گلدسته‌ها برگزار شد که خروجی آن حدود ۱۵۰ نمایش نامه برای تولید در مسجدهاست.     وی افزود: در این دوسال از هر استان ۶ اثر که جمعا ۱۸۰ اثر به عنوان برگزیده معرفی، بازبینی و گزینش شد که از این تعداد ۱۳ اثر به جشنواره پانزدهم راه پیدا کردند.     موتورچی با اعلام اسامی ۱۳ اثر معرفی شده، گفت: این ۱۳ اثر شامل:


1 ) «زنان مقاوم» از کرج 
2) «ایران» از کرج 
3) «راز» از قم 
4) «مردم شامی» از قم 
5) «لیلا» از شهرکرد 
6) «گیلدا» از سفید دشت 
7) «به افق محل» از هرمزگان و شهرستان میناب 
8) « چهارصد و چهل و چهار» از مشهد 
9) «خسوف عشق» از کاشان 
10) «کیف پول» از کرمانشاه 
11) «هزار و نهصد و چهل و هشت» از یاسوج 
12) «نبرد آخر»  از بافق 
13) «کار دستی» از یزد 

دبیر جشنواره تئاتر بچه های مسجد افزود : متاسفانه به علت فراگیر شدن رسانه های اجتماعی و سهولت ارسال فیلم به صورت مجازی بازبینی های جشنواره تئاتر که نفسِش زنده است ، صرفا به صورت دیدن فیلم انجام می شود که از آنجائیکه اصالت تئاتر زنده است ، تلاش می کنیم بازبینی ها به صورت زنده صورت بگیرد تا به نتیجه قابل قبولی برسد . 

وی با بیان اینکه در تئاتر بچه های مسجد دو مولفه مهم در نظر گرفته می شود ، گفت : اول اینکه در این نوع تئاتر ها وابستگی به نور صحنه وجود ندارد و تجهیزات و طراحی صحنه نیازمند تجملات نیست و مولفه مهم تر نمایش قدرتمند به لحاظ متن ، بازی و کارگردانی است که بتواند مخاطب را جذب کند . 

موتورچی با اشاره به انتخاب عنوان  تئاتر بچه های مسجد برای این جشنواره گفت : ما معتقدیم همه چیز از صدر اسلام تا کنون در مساجد شکل گرفته است ، حرکت های اجتماعی در بستری به نام مسجد انجام شده است بنابراین عرضه برنامه های جمعی از جمله سرود ، تئاتر ، هنر تجسمی و ... در مکان مقدسی همچون مسجد بهتر صورت می گیرد . 

وی در پایان گفت : رده سنی خاصی برای این جشنواره وجود نداره اما تلاش شده است که از طیف نوجوان بیشتر استفاده شود . 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • آغاز هفته فرهنگی اصفهان با شعار «اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی»
  • آغاز هفته‌ فرهنگی اصفهان با شعار شهر زنده، شهر زندگی
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • آغاز هفته سلامت با شعار مردمی سازی در خوزستان+فیلم
  • حضور ۱۳ اثر در جشنواره پانزدهم تئاتر بچه‌های مسجد
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • اعلام آمادگی رایزن فرهنگی ایران در مالزی برای همکاری در پروژه هنر مساجد جهان
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • تامین سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی عمومی رکن اساسی در تحقق شعار سال است