Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز گفت: سهم نفت در بودجه 98 به‌گونه‌اي تعيين شده است که اقتصاد کشور وابسته به فروش نفت نيست و حتي در صورت توقف فروش آن به موجب اقدام خصمانه آمريکا، مشکلي ايجاد نمي شود.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز با اشاره به اقدامات خصمانه آمريکا در عدم تمديد معافيت هاي خريد نفت از ايران افزود: پيش از اين تنها هشت کشور براساس اين تحريم‌ها مجاز به خريد نفت از ايران بودند؛ اما آنها نيز منع شدند؛ با اين حال باور مردم اين است که خدا روزي‌‌رسان است و نه آمريکا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: با اين حال به آمريکا مي‌گوييم ما نفتمان را هروقت بخواهيم و هرقدر بخواهيم به دنيا خواهيم فروخت.
** آل سعود نماد ذلت و خواري و خفت است
نماينده ولي فقيه در استان فارس در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه اعدام بيش از 30 تن از شيعيان در عربستان سعودي را محکوم کرد و گفت: آل سعود نوکران آمريکا هستند که پول مي‌دهند و نفت مي‌فروشند و در عين حال نوکري مي‌کنند.
آيت الله دژکام، حکومت آل سعود را نماد ذلت و خواري و خفت دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران تبري خود را از آل سعود اعلام مي‌کند.
وي با بيان اينکه سکوت و بي تفاوتي سازمان‌هاي حقوق بشري به اين اقدام آل سعود لکه ننگي براي آنها است، اظهار داشت: جوامع بين‌المللي به خاطر پول‌هاي نفتي عربستان سعودي نمي‌توانند حرفي بزنند؛ درحالي که تا مي‌توانند به ايران از جهات مختلف فشار مي‌آورند.
** لزوم توجه به نيازمندان
آيت‌الله دژکام با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: اگر فردي در شرايط کنوني اقتصادي براي رفع نياز همنوع تهيدست خود تلاش نکند، نزد خداوند بخشوده نيست.
وي با تاکيد بر اينکه خداوند زير دين بنده‌اش نمي ماند، خاطرنشان کرد: هر فردي به هر گونه اي به همسايه و خويشاوند خود کمکي کند، خير و برکت ده‌ها برابر نصيب وي مي شود.
** مسجدمحوري در ماه رمضان مد نظر باشد
امام جمعه شيراز همچنين با اشاره به دهه تکريم مساجد در آستانه ماه رمضان، اظهار داشت: بايد مساجد را براي يک ماه عبادت و بندگي آماده کنيم و از اين رو، همه اعضاي هيات امناي مساجد، بسيج مساجد و ائمه جماعات در حال تدارکات براي اين ماه هستند.
وي با بيان اينکه مسجدمحوري بايد در ماه رمضان مدنظر قرار گيرد، ادامه داد: جايگاه مساجد به‌عنوان عامل پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و نيز تقويت ارتباط شبکه‌اي مساجد بسيار اهميت دارد تا با همگرايي، مسائل مناطق مختلف حل شود.
دژکام در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه شيراز با اشاره به برگزاري نخستين سالگرد ارتحال آيت الله اسدالله ايماني نماينده فقيد ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه سابق شيراز در شامگاه پنجشنبه پنجم ارديبهشت ماه، از حضور مردم در آيين بزرگداشت وي تقدير کرد و گفت: مردم با حضور گسترده خود در اين آيين نشان دادند قدر عالمان ديني خود را مي‌دانند.
** رياکاري در عرف ديني و اسلامي بدترين گناه است
آيت الله دژکام در ادامه با بيان اينکه اخلاص باعث بسياري از خيرات و برکات در جامعه مي‌شود، افزود: بسياري از اختلافات در جامعه به اين دليل است که انجام کار براي خدا را تمرين نکرده‌ايم و براي اسم و رسم و مقام دنياست؛ بدين‌ترتيب در دنيا خودمان و مردممان ضرر مي‌کنيم و در آخرت هم تهيدست مي‌مانيم.
نماينده ولي فقيه در استان فارس نقطه مقابل اخلاص را ريا خواند و افزود: رياکار براي خدا کاري انجام نمي‌دهد، بلکه براي نمايش است و رياکاري در عرف ديني و اسلامي بدترين گناه است.
آيت‌الله دژکام با بيان اينکه شرک گناهي نابخشودني است، اظهار داشت: خطر بزرگ ريا شرک است و جامعه ديني را از درون مي‌پوساند.
امام جمعه شيراز با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب عنوان کرد: رهبري فرمودند بايد ارزش‌هاي معنوي را رواج دهيم که اخلاص يکي از آنها است.
وي خاطرنشان کرد: جلب محبت مردم با ريا درواقع جلب غضب خداست؛ همچنين بيان کردن کار خير که ارزشي از آن نماند نيز ريا به‌شمار مي‌رود.
7375/ 2027
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • مازندران نیازمند قطار محلی و آزادراه ساحلی است
  • اجرای طرح اعتلا با جدیت دنبال شود
  • نیت خاص آیت‌الله امامی‌کاشانی در تشرف ۴۰ هفته‌ای به جمکران با پای پیاده!
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم