Web Analytics Made Easy - Statcounter

کیخسرو چنگلوایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان امروز در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز، اظهار کرد: بیش از ۹۷۰۰ هکتار از مزارع دانه روغنی کلزا بر اثر آب‌گرفتگی ناشی از سیل، طوفان و تگرگ دچار خسارت شده‌اند.

او با اشاره آغاز برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع خوزستان، گفت: از کشاورزان درخواست می‌کنیم همه محصول برداشتی خود را تحویل مراکز دولتی بدهند، چراکه برخی عوامل سودجو قصد دارند کلزای استان را خریده و به مراکز دیگری انتقال دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تاکید کرد: پرداخت به‌موقع پول به کشاورزان و حمل به‌موقع دانه روغنی کلزا از نکات قابل توجه در برداشت سال زراعی جاری است که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه که برداشت افزون‌تری داشتیم و هیچ مبلغی پرداخت نکرده بودیم، شایان توجه است.

چنگلوایی بیان کرد: خرید امسال معادل ۴۵ هزار تن است که نسبت به سال گذشته با ۴۵ درصد  افزایش خرید، مواجه خواهیم بود.

او با اشاره به قیمت مصوب خرید دانه روغنی کلزا در سال جاری، یادآور شد: قیمت دانه روغنی کلزا  نسبت به سال گذشته با افزایش ۴۰۰ تومانی به سه هزار و ۴۴۰ تومان به ازای هر کیلو رسیده که نشان‌ دهنده حمایت دولت از این محصول است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: در میان محصولات زراعی از سال ۹۲ تاکنون بیشترین افزایش قیمت را در محصولات کلزا داشته‌ایم.

چنگلوایی در پایان گفت: عمده تولیدکنندگان کلزا در استان خوزستان، شهرستان‌های شوش، بهبهان، رامهرمز، دزفول، اندیمشک و ایذه هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی خوزستان کلزا دلالان برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به سطح زیر کشت کلزا در شهرستان مشهدگفت: سطح ابلاغی زیر کشت کلزا در مشهد برای سال زراعی جاری ۹۲۰هکتار است که کل سطح زیر کشت ابلاغی کلزا در این شهرستان محقق شده است.

علی اکبر قارزی بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود از این سطح کشت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن کلزا برداشت شود گفت: شهرستان مشهد رتبه نخست را در سطح زیر کشت و تولید در زمینه محصول کلزا در سطح استان به خود اختصاص داده است.

وی گفت: تعداد کمباین‌های برداشت در استان برای این نوع محصول ۴۵ دستگاه است.

 

دیگر خبرها

  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • گلدهی مزارع کلزا در شهرستان جلفا
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۱۱ هزار تُن کلزا در آذربایجان‌غربی
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خرید محصولات پاییزه در خوزستان از ۵۳۶ هزار تن گذشت
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل