Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@14:26:56 GMT

اقتصاد غير نفتي به فرهنگ عمومي تبديل شود

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۲۲۸۸

اقتصاد غير نفتي به فرهنگ عمومي تبديل شود

خبرگزاري آريا - ساري - ايرنا - نماينده ولي فقيه در مازندران و امام جمعه ساري گفت : مردم و مسئولان بايد اقتصاد غير نفتي را به فرهنگ عمومي تبديل کنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، آيت الله نور الله طبرسي در خطبه هاي نماز جمعه ساري افزود : براي تحقق اين امر خطير فرد فرد انسان ها بايد اقتصاد غير نفتي را به عنوان يک فرهنگ نجات بخش در زندگي فردي و اجتماعي خويش ساري و جاري کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به کار گيري نام سال را در اين راستا بسيار مهم دانست و گفت : رهبر معظم انقلاب با درايت و تيز بيني چندين سال پياپي از عناوين اقتصادي براي نامگذاري سال استفاده فرمودند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري به تقويت توليد و خريد اجناس داخلي تاکيد کرد و افزود : توليد کنندگان نيز براي ارائه محصولات با کيفيت همواره مورد حمايت قرار گيرند.
وي ادامه داد : خوشبختانه به رغم تاکيدات آمريکا چندين کشور همچنان به خريد نفت از ايران ادامه مي دهند و ما نيز به اندازه کافي مي توانيم به فروش آن بپردازيم ، اما اين امر بايد بخش کوچکي از صادراتمان را در برگيرد و همواره با توليد کالاهاي مرغوب به اين مهم بپردازيم.
خطيب جمعه ساري با اشاره به تحريم اقتصادي از سوي آمريکا ، گفت : دنياي ترامپيست بداند که زمان زورگويي ها و اختيارداري هاي او سر آمده و نمي تواند در مقابل اراده ملت غيور ايران ايستادگي کند.
وي اضافه کرد : تحريم ها و انواع جنايات استکبار جهاني از ايران اسلامي يک کشور فرادست ساخته و هيچ يک از زورگويان قادر به رويارويي او نيستند.
طبرسي همچنين با تبريک روز کارگر ، گفت : دستان پينه بسته و زحمت کشيده کارگران در آرامش و آسايش مردم بسيار موثر است و بايد امنيت شغلي آنان فراهم شود.
وي با تاکيد بر اين که کارگران نبايد دغدغه معيشتي داشته باشند، افزود: متاسفانه بي مهري و ظلم به کارگران و توليد کنندگان کشور را از اقتصاد غير نفتي دور کرده است.
او ادامه داد : بارها مشاهده شده که سرمايه داران بي رحم کارخانه و مرکز توليد را خريداري کرده و با اخراج کارگران و توليد کنندگان به برج سازي مي پردازد ، حال آن که اين اقدام بر اقتصاد غير نفتي لطمات جبران ناپذيري مي زند.
امام جمعه ساري همچنين از مردم و نهادهاي مختلف براي کمک به سيل زدگان قدرداني کرد و گفت : اين وقايع تاسف بار در تمام کشورهاي جهان اتفاق مي افتد اما اتحاد مردم و مسئولان در هيچ يک از آنها ديده نمي شود.
9919/1654
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد خوش چهره گفت: در ساختار کشور ما قوای مقننه، مجریه و قضائیه هر کدام استقلال ساختارهای خود را دارند و این عدم‌تحقق مرتبط با غفلت‌ها، کج‌فهمی‌ها و عدم‌درک و باور در بعضی از سطوح عالی و تصمیم‌گیر و سیاستگذار بوده که در سالیان گذشته اتفاق افتاده است.

این نماینده پیشین مجلس در گفتگو با روزنامه جوان گفته است؛ نکته دیگر این است که تبیین درستی از شعارهای سال و فرمایشات رهبری نمی‌شود، مثلاً من در جمع برخی روحانیون برجسته سخنرانی داشتم. در آن جمع سؤال این بود که مگر ما کشور کمونیستی که در آن اقتصاد زیربناست، هستیم که این همه بر مسئله اقتصادی تأکید می‌شود؟! من دیدم که درک درستی از جهت‌گیری رهبری شکل نگرفته است. در پاسخ گفتم که این نامگذاری اقدامات تاکتیکی را که در شعارهای سال طرح می‌شود، با زیربنایی و بنیادی اشتباه گرفته‌اند. از سوی دیگر مسئله اقتصاد در همه ناهنجارهای فرهنگی و اجتماعی مؤثر است.

وی می گوید: در بخش‌های امنیتی برای سخنرانی حضور پیدا می‌کنم، مطرح می‌کنند که چرا نامگذاری در حوزه امنیت نمی‌شود. پاسخ من به این افراد این است که اگر لشکر بیکاران بیرون بریزند، آن وقت مهم‌ترین چالش ضدامنیتی شکل می‌گیرد، اما من در اینجا باید بحث مهم دیگری هم طرح کنم که خود من همواره این نگرانی را داشتم که شعارهای رهبری با غلفت و اشتباه افراد به ضدخود بدل نشود. مثل رونق تولید تبدیل به رکود تولید نشود یا به جای مشارکت مردمی به گریز مردم از حوزه‌های ملی مخصوصاً اقتصادی منجر نشود و این مسائل نیازمند آسیب‌شناسی‌های مختلف است. من معتقدم نامگذاری‌ها باید کامل از سوی صاحبنظران عالم و امین و نهادهای تخصصی تبیین شود. تا مردم ضمن اقناع و ارتقای آگاهی در کنار نهادهای مردمی و نظارتی مخصوصاً مجلس مطالبه‌گر آن باشد.


۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898900

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • مردمی سازی اقتصاد در استان بوشهر عملیاتی شده است
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • واگذاری روابط حاکم بر اقتصاد به مردم شرط تحقق مشارکت مردمی در تولید
  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • مشارکت مردم در جهش تولید چگونه عملی می‎‌شود؟
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • رسانه‌ها در ارتباط با مردم و فرهنگ‌سازی نقش مهمی دارند