Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون انتخابات مجلس باعث حذف مردم می شود و از این به بعد پول و قدرت تعیین می کند که چه کسی نماینده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، حمیدرضاحاج بابایی :در جلسه مطالبه اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب که عصر روز گذشته در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد با اشاره به قانون  انتخابات و استانی شدن انتخابات که اخیرا در مجلس تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجی بابایی در این جلسه با اشاره  استراتژی امنیت آمریکا اظهار داشت: امریکایی ها در دهه های گذشته گفتند که امنیت در آینده مبتنی بر نیروی آماده است و رهبر انقلاب آن را تحت عنوان بصیرت مطرح کردند.

وی افزود: اگر کشور نیروی آماده و بصیر داشته باشد امنیت دارد و امنیت با نیروی بصیرت و فهیم به دست می‌آید نه با توپ و تانک.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بصیرت نباشد تقوا تو خالی است خاطر نشان کرد: نیروی بصیر کسی نیست که نماز شب بخواند و ۱۰۰ جلد کتاب بنویسد، رهبر انقلاب شرط تقوا را بصیرت می دانند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه بزرگترین حق امام به امت این است که امام را با خواسته‌های خود تفسیر نکنیم و امام را برای امام تفسیر کنیم یادآور شد: امام یک فعل، قول و تقریر دارد و  بر امام معصوم هر سه حجت شرعی اند.

حاجی بابایی با بیان اینکه تفکری در مجلس است که می‌خواهند نسل انقلاب را بردارند و می‌خواهند نسل انقلاب نباشد تصریح کرد: باید حواسمان را خیلی جمع کنیم. آدم هایی بودند که حزب اللهی ها را با قناسه می زدند و می زنند.


نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانگرایی باید باشد اما جوانگرایی شرایطی دارد و باید جامعه‌ای داشته باشیم که ضمن تأکید بر اصول و ارزش‌ها بتواند نیروهایش را به کار گیرد. باید جوان را متناسب و کم‌کم مسئولیت‌ها را به او بسپاریم و این یک امر پسندیده جهانی است.

وی با اشاره به انتخاب سرلشکر حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد:  انتخاب سرلشکر سلامی به فرماندهی کل سپاه یک انتخاب به روز و عالی بود و رهبر انقلاب با این انتخاب جواب آمریکا را داد.


حاجی بابایی افزود: یک مجلس انقلابی، تلفیقی و مکمل می‌خواهیم و این یک اصل است. در طول ۴۰ سال اتفاق نیفتاده که دولت لایحه را  به کمیسیون آورده باشد اما رئیس مجلس طرح تصویب کند، رئیس مجلس لایحه را کنار گذاشته و طرح مصوب می کند.

 رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با طرح پرسشی مبنی بر اینکه وقتی از جوانگرایی حرف میزنیم کدام جوان مد نظر است؟ گفت:جوانی مدنظر است که یک وزن است.

وی با بیان اینکه چهل سال در این انقلاب کار می کنم و در طول این مدت یک موضع اشتباه نداشتم گفت: من باید تاکتیک های خودم را حفظ کنم و اگر آنها را به مطبوعات بکشانم دیگر نمی توانم کار کنم.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر بینم که جوان انقلابی و کارآمد به عرصه انتخابات ورود کرده کنار می روم تاکید کرد: ما واقعیت گرا نیستیم و  آرمان‌ها هم در جامعه رأی نمی‌آورند و باید به واقعیت ها توجه داشته باشیم.


حاجی بابایی با اشاره به قانون انتخابات مجلس تصریح کرد: با قانون انتخابات مجلس مردم حذف می شوند و از این به بعد پول و قدرت تعیین می کند که چه کسی نماینده شود. رزن، اسدآباد و روستاها نماینده نمی بینند در حالیکه نماینده باید در بطن مردم باشد.

وی با انتقاد از صدا و سیما به دلیل نداشتن برنامه ای در خصوص قانون انتخابات تاکید کرد: صداو سیما که برای ترشی جلسه می گذارد برای قانون انتخابات یک جلسه هم نمی گذارد و این نشان دهنده این است که به صدا و سیما هم فشار می آورند.


در ابتدای این جلسه فعالین دانشجویی و فعالین استان برخی از مطالباتشان را با حاجی بابایی مطرح کردند و با انتقاد از برچسب زدن های مسئولین استان به جوانان انقلابی به لزوم توجه هیئت اندیشه ورز به جوانان تاکید کردند.


همچنین نگاه خیرخواهانه داشتن جوانان به مسائل و مشکلات، عدم توجه به جوانان در استان،وارد کردن آقا زاده ها به عرصه های مدیریتی به نام جوانگرایی، وجود رانت هایی در حوزه صنعت از دیگر سخنان دانشجویان و فعالان دانشجویی بود.


در ادامه این جلسه از لزوم حمایت از ایده های جوانان بدون توجه به زد و بند ها،لزوم توجه جدی به جوانگرایی، امید و معیشت مردم، وجود موانع و مانع تراشی برای جوانان، وجود سیاسی بازی در حوزه ورزش و بنگاه مالی شدن فدراسیون‌ها و تخلفات مالی فدراسیون ها و سیاسی بازی هیات های ورزشی استان نیز گله‌مندی هایی کردند.


 کنار گذاشتن نیروهای ارزشی از مسئولیت ها، عدم توجه مدیران غیربومی به جوانان بومی، رصد نداشتن نمایندگان در انتصابات مدیران در استان و قبول نداشتن مبانی انقلاب توسط برخی از مسئولین از جمله محور های سخنان فعالین دانشجویی بود.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: زمینه‌ایی را فراهم کردیم که نخبگان شهر در عرصه‌های هنری، فرهنگی، اقتصادی و صنعتی گردهم بیایند که بتوانیم از نظرات این افراد استفاده کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، امیرحسین بانکی‌پور نماینده مجلس شهر اصفهان در حاشیه اولین همایش تشکیل مجلس مشورتی بانوان اصفهان که با حضور بانوان اصفهانی برگزار شد، عنوان کرد: در این دوره در جمع 5 نماینده مجلس از بین بانوان نماینده‌ایی در صحن مجلس نداشتیم و از طرفی زمینه‌ایی باید فراهم می‌شد که نظر بانوان اصفهانی را در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور دخیل می‌کردیم.

وی تصریح کرد: از دیرباز در حوزه‌ تخصصی بانوان فعالیت داشتم و غیر از مجلس عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی جوانان و شورای فرهنگی و اجتماعی بانوان هستم با مشورت از بانوان نخبه شهر اصفهان به یک نتیجه‌گیری رسیدیم که ما یک مجلس مشورتی بانوان در اصفهان تشکیل بدهیم و جلسات منظمی هم در این راستا تشکیل شود که این جلسات جهت تصمیم‌سازی می‌باشد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

نماینده شهر اصفهان از لزوم تصمیم‌گیری بانوان در زمینه‌های مختلف، افزود: در سطح تصمیم‌گیری کلان بخشی مربوط به بانوان می‌شود و بخشی هم مربوط نمی‌شود، اما نیاز به نگاه ویژه بانوان دارد چه بسا که از نگاه بانوان ملاحظاتی رعایت شود که شاید از دید آقایان این موارد رعایت نشود، لذا فراهم کردن این زمینه ضروری بود‌.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه به دنبال تبیین این نگاه و کمیته‌بندی آن هستیم و کمیته‌ها هر هفته جلسه دارند و خروجی هر جلسه به صورت ماهیانه به سمع و نظر خواهد رسید، البته این ظرفیت برای همه نمایندگان از جمله: شورای شهر، صداوسیما و دستگاه‌های فرهنگی مهیا است، اما نکته اساسی ظرفیت مشورتی است که باید توجه ویژه‌ایی کرد و این تصمیم‌گیری فقط در خصوص بانوان نیست و حتی می‌توانند در خصوص سایر موارد دیدگاه‌های خود را منتقل کنند و اگر کسی داوطلب عضویت در این جمع است که صاحب‌فکر است از آن استقبال می‌کنیم که می‌توانند با شماره 09138384810 تماس بگیرند و عضو کارگروه ها شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری دور دوم انتخابات هستیم
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • استان همدان نیازمند زیرساخت تربیتی برای جوانان
  • ۲۲ روز مانده تا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم /انتخابات مرحله دوم در کدام حوزه ها الکترونیکی است؟
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • قیمت‌های تعیین شده در حوزه زراعی جوابگوی هزینه کشاورز نیست
  • مشارکت بالا در «دور دوم انتخابات مجلس» به نفع کشور و نظام است
  • ارتش مکتبی و قانون اساسی
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟
  • صدور اعتبارنامه ۱۴ نماینده منتخب تهران در مجلس