Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@09:31:15 GMT

چرا بنیاد مسکن ۳۰ درصد زمین روستایی را می‌گیرد؟

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۱۶۴

چرا بنیاد مسکن ۳۰ درصد زمین روستایی را می‌گیرد؟

نایب رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: بنیاد مسکن چرا برای اینکه ملکی را داخل محدوده محسوب کند ۳۰ درصد ملک را دریافت می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین ، بهشتیان در چهاردمین جلسه شورای اسلامی استان که در شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: در مورد بحران شهرستان ترشیز که در گذشته متشکل از سه شهرستان بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر بود باید اشاره کرد که در گذشته و امروز همچنان ناحیه آبداری آن‌ها یکی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
با توجه به حوزه‌های آب‌ریز زیادی که وجود دارد، آب‌منطقه‌ای عملا به کاشمر نمی‌رسد و امید است به این موضوع دقت شود.
وی افزود: شهرستان بردسکن در سال ۷۴ و شهرستان خلیل‌آباد در سال ۸۲ از ترشیز جداشده است این درحالیست که هر سه این شهرها تنها دارای یک حوزه آبخیز هستند. مساله دیگری که باید در رابطه با ستاد بحران اشاره کرد این است که در زمان وقوع بحران در اواسط عید ساعت ۸ شب ستاد بحران تشکیل شد. مدیریت بحران، یعنی شوراها و مابقی تنها برای عکس و مصاحبه حضور پیدا کنند.؟ بهشتیان در رابطه با مساله بنیاد مسکن و عملکرد آن ادامه داد: بنیاد مسکن برای استعلامی که می‌خواهد به روستایی دهد برای نمونه وصل گاز چارت خنده‌داری را تعبیه کرده است و چارت را به روستایی می‌دهند تا درخواست‌های لازم را انجام دهد برای نمونه باید به شهرداری و فرمانداری مراجعه کند. پرسش اینجاست بنیاد مسکن چه کاره است برای اینکه ملکی را داخل محدوده محسوب کند ۳۰ درصد ملک را دریافت می‌کند. پرسش اینجاست پول استعلامات بنیاد مسکن صرف چه اقداماتی می‌شود؟ چراکه در نهایت کاری انجام نمی‌دهد و دهیار باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد. نایب رئیس شورای اسلامی استان گفت: در روستای محمداباد و خلیل‌آباد بیان شده که زمین‌های مسکونی تمام شده، بنابراین به روستایی زمین جدیدی برای خانه‌سازی نمی‌دهند، حال آنکه شعار می‌دهند روستایی را نگه دارید. درواقع روستاییان به‌دلیل مشکلات زیاد به حاشیه شهر کشانده می‌شوند و تبدیل به حاشیه نشین می‌شود. این درحالیست که ما باید به روستایی پول دهیم تا در روستای خود بماند. باید بدانیم که تولیدگران ما روستاییان هستند بنابراین باید آنها در روستاها بمانند. ایسنا
انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بنیاد مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی ظهر دوشنبه در نشست کارگروه شورای تأمین مسکن شهرستان با اشاره به اینکه تأمین مسکن مناسب از اولویت‌های دولت سیزدهم است بیان کرد: مدیران ادارات متولی بایستی روند اجرای طرح جوانی جمعیت را به عنوان یکی از اهداف مهم دولت، تسریع و تدابیر زیر ساختی با جدیت بیشتری در شهرستان دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه تا سوم خرداد باید به خانواده‌های سه فرزند به بالا هر هفته ۱۰۰ نفر زمین جهت احداث مسکن داده شود تصریح کرد: با محوریت حوزه بانوان فرمانداری شهرستان تا سوم خرداد ماه به خانواده سه تا چهار فرزندی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان زمین در هر هفته به ۱۰۰ خانواده‌ها واگذار و بنیاد مسکن نسبت گزارش عملکرد در این مدت اقدام و به فرمانداری ارائه کنند.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان نباید تنها به تشکیل پرونده اکتفا کند بلکه پرداخت تسهیلات و احداث مسکن هدف است.

وی با بیان اینکه حمایت از خانواده‌های فاقد مسکن باید در اولویت کاری تمام دستگاه‌ها قرار گیرد ادامه داد: تکمیل پرونده‌های متقاضیان و در اختیار قرار دادن زمین به آنها ضرورت دارد.

لطفی افزود: نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شهرستان وضعیت خود را در خصوص روند احداث مسکن مدد جویان تحت پوش هدف گذاری و همکاری و همراهی لازم جهت تسریع در روند کارها با ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن تنگستان داشته باشند.

وی اضافه کرد: به لحاظ اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تنگستان تاکنون هزار و ۸۰۰ نفر برای احداث مسکن روستایی در شهرستان معرفی کرده نیاز است نسبت به تکمیل ظرفیت ۲ هزار سهم روستایی شهرستان در زمینه احداث مسکن روستایی با معرفی افراد واجد شرایط تکمیل کنند.

فرماندار تنگستان از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خواستند تا نسبت به شناسایی افراد واجد تحت پوشش موضوع نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

کد خبر 6085617

دیگر خبرها

  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • بارندگی های سرباز خسارت فاجعه بار نداشت
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود