Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه اراک گفت: همبستگی ایجادشده بین ارتش،سپاه و بسیج خار چشم دشمنان انقلاب است و دلگرمی برای ملت ایران محسوب می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک لازمه ورود به ماه مبارک رمضان را مجهز شدن به لباس تقوا و اخلاص دانست و گفت: نماز جمعه کلاس تقواست و خطبه‌های نماز جمعه باید توصیه‌های تقوا درون آن باشد و برای ورود به ماه شهر الله باید باطنمان را باتقوا حفظ و پوشش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ابعاد سنت پیامبر گرامی اسلام بسیار گسترده است افزود: در ماه مبارک رمضان از خداوند متعال می‌خواهیم ما را با سنت‌های الهی و پیامبر خاتم(ص) مزین کند و سنت‌های اخلاقی،معنوی،اعتقادی،وفاداری را در جامعه عملیاتی کنیم.

ماه رمضان اوج انتظار و عشق به اهل‌بیت(ع) است

امام‌جمعه اراک ماه رمضان را ماه اوج انتظار و عشق به اهل‌بیت(ع) دانست و بیان داشت: یکی از اصول و برکات این ماه مبارک انتظار فرج و تبلور عشق به حضرت مهدی(عج) است.

وی بابیان اینکه ماه رجب و شعبان معظم پیش مقدمه ورود به ماه رمضان است عنوان کرد: سرانجام کارها و رفتارهایمان باید خشنودی و رضایت اهل‌بیت(ع) باشد و ائمه معصومین(ع) برترین الگوی حاضر برای مسلمانان هستند و باید این الگو به‌طور عملیاتی در جامعه پیاده شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی انتظار را به معنای آمادگی دانست و افزود: در راه این آمادگی باید صدقه بدهیم، دعا کنیم و به معنای واقعی چشم‌انتظار باشیم و انتظار حجت خدا و منجی عالم بشریت یک آمادگی خاصی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب وقتی امام وارد ایران شدند یک استقبال ده‌میلیونی از ایشان شد گفت: امام خمینی(ره) رهبر یک جامعه اسلامی وقتی پس از ۱۵ سال وارد ایران شدند با آن استقبال عظیم ملت مواجه شدند ولی وقتی حجت خداوند و کسی که می‌خواهد عدالت‌گستر عالم باشد و پس از ۱۴۰۰ سال از غیبت بیایند بستری مناسب برای ورود ایشان باید فراهم شود.

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه جامعه بشری با ظهور منجی از معنویت سیراب می‌شود افزود: اهل‌بیت(ع) بهترین و پاک‌ترین بندگان خداوند هستند و در مسئله ظهور انگیزه‌ها و اراده‌های مادی کاربردی ندارند بلکه نگاه‌های قرآنی که مورد تأیید اهل‌بیت(ع) هستند معنا دارد.

وی با انتقاد از ادعاهای فرقه‌های ضاله مبنی بر ملاقات امام زمان(عج) و سوءاستفاده از این ادعاهایشان عنوان کرد: فرقه‌های ضاله و مدعیان دروغین با ترویج فحشاء و بی‌بندوباری مردم را سرکار می‌گذارند و مانند کسانی هستند که از وجود خورشید بی‌اطلاع هستند و دنبال روشنایی می‌گردند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فداکاری‌های ملت ایران در طول چهل سال انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران از شکل‌گیری انقلاب و حوادث هشت سال دفاع مقدس تا زلزله کرمانشاه و سیل اخیر زن و مرد با اخلاص و فداکاری به میدان آمدند و یک بسیج همگانی در کشور برای خدمت‌رسانی جهادی ایجاد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با نقل‌قولی از استاندار خوزستان مبنی بر اینکه در سال ۱۳۰۲ سیل فراگیری ایجاد شد و بیش از سه هزار نفر تلفات انسانی را ایجاد کرد افزود: سیل اخیر باوجوداینکه ۱۰ میلیارد مترمکعب حجم آب را در خود داشت با تدابیر و اقدامات جهادی بسیجیان سلحشور مدیریت خوبی انجام شد و حتی یک تلفات هم در این سیل نداشتیم.

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه همبستگی ایجادشده نشان از عشق به رهبری و اسلام است گفت: حوادث اخیر ازجمله سیل در مناطق مختلف،تروریست خواندن سپاه پاسداران و تحریم‌های دشمنان یک وحدت ملی،انسجام و عزمی همگانی ایجاد کرد و ملت ایران را در خدمت‌رسانی به یکدیگر همسو کرد و مردم استان مرکزی باوجود مشکلات ایجادشده بیش از ۵ میلیارد تومان مستقیم به مناطق کمک کردند و خود این خدمات بزرگ‌ترین سیلی به دهان آمریکائی‌ها و دشمنان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تحقق ظهور حضرت مهدی(ع) را ایجاد همبستگی جهانی در دنیا دانست و افزود: اگر آمریکائی‌ها به‌جای هزینه ۷۵۰ میلیارد دلاری خرج سلاح برای خرج گرسنگان و درمان بیماران آفریقایی و آسیایی کند یک اتفاق عظیم برای تحقق ظهور منجی در عالم شکل می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بابیان اینکه نمودهای ظهور را امروز می‌توان در ایران مشاهده کرد گفت: خدمت‌رسانی‌ها و همبستگی‌هایی که در ایران ایجاد می‌شود از نمودهای ظهور حضرت مهدی(عج) است که باید این همبستگی‌ها در سطح جهانی ایجاد شود تا زمینه‌های فساد از بین برود.

نقش کار و کارگر در نظام اسلامی بسیار ارزشمند است

وی در ادامه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر بابیان اینکه نقش کار و کارگر در نظام اسلامی بسیار ارزشمند است افزود: اسلام دست‌های زحمتکش کارگران را می‌بوسد و یکی از ابعاد جهاد در اسلام جهاد کار و کارگری است که در ادامه آن ایجاد شغل اهمیت پیدا می‌کند و اشتغال سالم و مولد خود نوعی عبادت بزرگ است.

امام‌جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز توطئه‌های دشمنان در جنگ اقتصادی تمرکز پیداکرده است بیان داشت: وظیفه ملت ایران در هر سنگری مجاهدت و فداکاری برای حفظ ارزش‌ها است و نیروی کار در کشور بزرگ‌ترین سرمایه ملت محسوب می‌شود و اگر بخواهیم قله‌های بلند را فتح کنیم باید با تلاش جدی و جهادی پیش رویم.

استان مرکزی مهد صنعت و کشاورزی کشور است

وی بابیان اینکه استان مرکزی مهد صنعت و کشاورزی کشور است گفت: کارگری و تلاش افتخاری بزرگ برای این استان است و باید عزمی جدی برای تحقق شعار سال در صنعت و کشاورزی در استان ایجاد شود که یکی از لازمه‌های آن زنجیره‌ای کردن تولید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تحقق شعار سال افزود: ایران اسلامی به دلیل اینکه ژن آن قرآنی و اهل‌بیتی(ع) است برترین ژن دنیا را دارد و همین انگیزه‌های ایمانی در کشور باعث می‌شود از بزرگ‌ترین کشورها هم برتر باشیم که لازمه آن بسیج ستادهای دولتی،غیردولتی و مردمی برای تحقق شعار سال است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در ادامه این قسمت از صحبت‌های خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید مطهری(ره) و روز معلم بیان داشـت: آموزش‌وپرورش رکن بسیار بزرگی در انقلاب است که باید هدفمند حرکت کند و دانش آموزان باید امیدآفرین و سازنده برای کشور تربیت شوند.

آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی باید برای دنیا الگویی برتر باشد

وی بابیان اینکه آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی باید برای دنیا الگویی برتر باشد گفت: جمهوری اسلامی حرم اهل‌بیت(ع) است و آموزش‌وپرورش آن باید یک مسجد بزرگ برای تربیت نسل جدید و معلمانی دلسوز برای آبادانی آینده ایران اسلامی باشد.

امام‌جمعه اراک با تبریک به سرلشکر سلامی بابت انتصاب در سمت فرماندهی کل سپاه و تقدیر از زحمات سردار جعفری در طول خدمت افزود:همبستگی ایجادشده بین ارتش،سپاه و بسیج خار چشم دشمنان انقلاب است و دلگرمی برای ملت ایران محسوب می‌شود و همه ارتشیان،سپاهیان و بسیجیان خادم اسلام،انقلاب و مردم هستند.

وی با اشاره به دهه کرامت مساجد تصریح کرد: مساجد استان باید آمادگی لازم برای ورود به ضیافت الهی را داشته باشند و ما همه مدیون مساجد هستیم که امروز بزرگ‌ترین پشتوانه ملت مساجد هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بابیان اینکه در شهر اراک بیش از ۴۰۰ مسجد وجود دارد که خود سرمایه عظیمی محسوب می‌شوند گفت: مساجد به‌مثابه پایگاهی عظیم اجتماعی برای مردم هستند ولی عمود خیمه مساجد مصلی بیت‌المقدس است که باید این خیمه تا ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) حفظ شوند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به شکست آمریکا در طبس عنوان کرد: امداد غیبی در طول انقلاب همیشه پشتوانه انقلاب و ملت ایران بوده است و اگر با خداوند باشیم نقشه‌های دشمنان همیشه خنثی خواهد شد و نمونه آن شکست نقشه‌ها و توطئه‌گری‌های آمریکا در طول چهل سال انقلاب است.

وی با تأکید بر اینکه باید وابستگی به نفت را از اقتصاد کشور از بین ببریم گفت: با مدیریت صحیح منابع باید نیازهای خودمان را تأمین کنیم و اگر یک برنامه جامع ۱۶ ساله تهیه کنیم می‌توانیم تولید ناخالص ملی را به حداقل ۴ برابر برسانیم که لازمه آن رشد اقتصادی قطعی ۸ درصدی است و البته جلوگیری از ریخت‌وپاش‌های اضافه و قناعت از دیگر لازمه‌های این کار محسوب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان با تبریک قهرمانی تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا و گرامیداشت شهیدان شاه‌آبادی و شیرودی خاطرنشان کرد: گردن زدن ۳۷ نفر از مظلومان توسط رژیم آل سعود نشان از انتقام‌جویی آن‌ها از شیعیان امیرالمؤمنین(ع) است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

 امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت و هم افزایی ارتش و سپاه و وزارت دفاع عنوان کرد.

فرمانده کل ارتش افزود: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم افزایی ارتش و وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیرو‌های مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

امیر سرلشکر موسوی با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیرو‌های مسلح که با تدبیر شایسته و هم‍افزا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان عزیز نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده محترم فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیرو‌های مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‍ کنم.

وی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی، همچنین از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسئلت کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • دست مریزاد فرمانده ارتش به سپاه
  • طرح کاشت یک میلیارد درخت راه حلی برای احیا و توسعه پایدار سرزمین
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد
  • فرمانده ارتش: پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهیم داد
  • اسرائیل نمی‌تواند از قاعده تنبیه اشتباهاتش سالم بیرون برود
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است
  • توانمندی‌های سپاه برای دشمنان ناشناخته است
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی