Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،  بیمارانی که دچار مشکلات کبدی هستند باید مواد غذایی مناسبی مصرف کنند تا به کمک این دسته از مواد غذایی سلامت بدنشان تضمین شود.

کبد مهمترین قسمت بدن است و اگر به آن توجه نکنیم دچار عارضه‌های بسیاری می‌شویم در اینجا به معرفی برخی از مواد غذایی می‌پردازیم که می‌توانند کبد را از ابتلا به سرطان و چرب شدن در امان نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قهوه قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است و همانطور که می‌دانید آنتی اکسیدان برای کبد بسیار مفید است و التهابات بدن را کاهش می‌دهد، با نوشیدن قهوه می‌توان از ابتلا به کبد چرب یا سرطان پیشگیری کرد.   چای چای سبز و سیاه آنزیم‌های بدن را افزایش می‌دهد، آنزیم‌ها دشمن اصلی سرطان کبد و بیماری کبد چرب هستند.   گریپ‌فروت گریپ فروت آنتی‌اکسیدان فراوانی دارد و سبب تقویت کبد می‌شود؛ همچنین به دلیل آنزیم‌های بسیاری کهدر آن وجود دارد التهابات کبدی کاهش پیدا می‌کند و مکانیسم بدن افزایش می‌یابد.   بلوبری خانواده تمشک‌ها مخصوصا بلوبری آنتی‌اکسیدان بسیاری دارد و کمک می‌کند تا کبد از مشکلات و بیماری‌ها در امان بماند، همچنین به کمک این میوه سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.   انگور تحقیقات مختلف نشان داده‌اند که انگور منبع خوبی از انواع ویتامین‌هاست و سلامت بدن را تضمین می‌کند، مصرف انگور طی یک ماه می‌تواند درصد قابل توجهی از بیماری کبد چرب را کاهش دهد.   سبزیجات سبزی‌هایی مانند بروکلی سم‌زدای طبیعی هستند و آنزیم فراوانی دارند، این سبزی‌ها کمک می‌کنند تا بدن از ابتلا به انواع بیماری‌هایی که مرتبط با کبد هستند در امان بمانند و میزان گردش خون کبد هم افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سوران ایوبی اظهار کرد: همزمان با ایام نوروز بیش از ۱۰ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی توسط بازرسان سلامت محیط با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر صورت گرفت.

وی ادامه داد: در جریان این طرح روغن سوخته و انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و معدوم و به ۲۴ مورد شکایت مردمی ثبت شده در سامانه ۱۹۰ رسیدگی شد.

سرپرست مرکز بهداشت بوکان بیان کرد: همچنین در ایام نوروز پنج هزار و ۳۷۹ مورد کلرسنجی، ۲۲۴ مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب، ۲۶۸ مورد بازرسی از سامانه های آبرسانی و پنج هزار و ۵۶۱ سنجش با استفاده از دستگاه پرتابل (شوری سنج-TPM-لومینومتر-PH سنج) انجام شد.

برنامه سلامت نوروزی از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین جاری با هدف حفظ و ارتقای سلامت عمومی از طریق پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر در مناطق مختلف استان آذربایجان غربی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • سالم‌سازی همبرگر با کاهش سدیم
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟
  • یافته محققان ژاپنی؛ مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • چند ماده غذایی مفید برای تسکین درد مزمن
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است
  • پوست این میوه را حتما بخورید!
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت با مصرف این ماده غذایی
  • راهکارهای علمی و درست برای کاهش وزن