Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@14:02:13 GMT

هواوی در لندن هم جنجال سیاسی به پا کرد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۳۷۲

به گزارش ایرنا، مارک سدویل ; معاون ترزا می از اعضاء دولت که در نشست سه‌شنبه گذشته شورای امنیت ملی حضور داشتند خواست تا به نقش خود در این افشاگری اعتراف و یا آن رد کنند.

;جرمی هانت ; و ;گاوین ویلیامسون ; وزیران امور خارجه و دفاع انگلیس اعلام کردند که در این افشاگری نقشی نداشته و ساجد جاوید وزیر کشور هم گفته است درز اطلاعات محرمانه‌ای که در سطح افکار عمومی نیست، ;کاملاً غیرقابل ‌قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

;

 

منابع نزدیک به لیام فاکس و پنی موردنت وزیران امور تجارت و توسعه بین‌الملل هم نقش این دو وزیر در ماجرای افشاگری را رد کردند.

روزنامه دیلی تلگراف روز چهارشنبه گزارش داد که در جلسه شب گذشته شورای امنیت ملی انگلیس، با واگذاری پروژه ساخت بخش ;غیر مرکزی ; اینترنت نسل پنجم برای انگلیس توسط هواوی موافقت شده است.

به‌ این ‌ترتیب تأسیسات و قطعات تأمین ‌شده از طرف هواوی شامل 'کانون و هسته' شبکه نخواهد شد؛ قطعاتی که وظیفه آن‌ها کنترل مشخصات و هویت مشترکان است و تصمیم‌گیرنده هدایت و اتصال تماس‌های تلفنی و جریان داده‌هاست.

دولت انگلیس که از سوی آمریکا و چند کشور غربی دیگر زیر فشار زیادی قرار دارد تا همکاری‌های خود با هواوی را به دلیل احتمالجاسوسی این شرکت قطع کند، هنوز این مساله را تائید نکرده است.

مارگوت جیمز، معاون وزیر دیجیتال، فرهنگ و رسانه هم در واکنش به این خبر در توییتر نوشته است: ;باوجود درز اطلاعات از هیات دولت، هنوز درباره چگونگی مواجهه با تهدیدهای متوجه زیرساخت‌های مخابراتی تصمیم نهایی گرفته نشده است. ;

در همین حال اسکای نیوز روز جمعه گزارش داد که روند تحقیقات ممکن است جنبه کیفری پیدا کند و متهم دست‌کم به دو سالحبس و پرداخت جریمه محکوم شود.

هواوی چین که پیشرو فنآوری نسل پنجم در دنیا شناخته می‌شود، در ماه‌های گذشته به دلیل پیشرفت‌های فنی در این عرصه از سوی آمریکا بشدت تحت ‌فشار قرارگرفته است.

این شرکت هم‌اکنون هم بخش مهمی از تأسیسات شبکه تلفن‌های همراه در انگلیس را تأمین می‌کند و همواره این نگرانی که تحت تأثیر و تسلط دولت چین است را انکار کرده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتورها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.

وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنجال جدید احمدی نژاد بعد از حمله سپاه پاسداران؛ موضع‌گیری دوپهلو
  • جنجال جدید احمدی‌نژاد بعد از حمله سپاه به اسرائیل
  • وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت 50 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت
  • اهداف سفر وزیر خارجه انگلیس به رژیم صهیونیستی دعوت به خویشتنداری
  • می‌خواهیم اقدام اسرائیل در قبال ایران با کمترین تنش‌ها همراه باشد
  • اوجی: امسال در رشد تولید نفت و گاز رکورد می‌زنیم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم
  • جنجال ایکس در هند
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس