Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه گلپایگان با گرامیداشت دهه تکریم مساجد، به نقش کلیدی روحانیت در جذب و گرایش جوانان به مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد باید یک مرکز فرهنگی و خلاق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگان،  حجت الاسلام «محمدتقی کرامتی» در خطبه های این هفته نماز جمعه گلپایگان در مصلای این شهرستان با اشاره به آغاز دهه تکریم مساجد و روایات متعدد ائمه اطهار  از ساخت مسجد تا حضور و توجه به مساجد گفت: مساجد باید پر رونق تر باشد و هم در وقت نماز و هم مناسبت های دینی و مذهبی پر شود و این امر توسط مراکز فرهنگی و بویژه صدا و سیما باید نهادینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه گلپایگان به نقش کلیدی روحانیت در جذب و گرایش جوانان به مساجد با ابتکار، خلاقیت و داشتن ارتباط وسیع اشاره کرد و افزود: حضور در مسجد نباید صرف حضور برای نماز جماعت باشد بلکه مسجد باید یک مرکز فرهنگی و خلاق باشد و هیات امنای مساجد هم از جوانان خلاق و فرهنگی در کنار افراد با تجربه بهره بگیرند و خادم مسجد نباید با ترش رویی و بد اخلاقی نوجوان و جوان را از مسجد فراری دهد.

 

کرامتی با بیان اینکه مساجدی باشور و نشاط و جاذب هستند که هیات امنا و مسئول و خادمی خوش اخلاق و خوش رفتار دارند، تاکید کرد:  مدیریت مسجد باید با محوریت روحانیت و عقلانیت جمعی برنامه ریزی و مسجد را از حالت رکود خارج کنند.

 

وی افزود: توجه به نظافت مسجد هم اهمیت دارد و باید چشم اندازهای جذاب مسجد نمایان باشد و دارای نور کافی، زیبایی ظاهری و فضای عطر و غیره باشد تا سبب گرایش افراد به مسجد باشد  و نمازگزاران و هیات امنا در آستانه بهار قرآن فضای مساجد را به نحو قابل قبولی تغییر دهند.

 

حجت الاسلام کرامتی با اشاره به هفته کار و کارگر، کار و تلاش را سبب عزت، سربلندی، آسایش در حوزه های فردی و اجتماعی دانست و بیان کرد: جامعه ای که بخواهد تمدن ساز باشد و در عرصه های علمی، جعانی پیشرو باشد، این جامعه باید اهل کار و تلاش و جهاد باشد و از تنبلی پرهیز کند.

 

خطیب نماز جمعه گلپایگان  با اشاره به اینکه دشمنان امروز اقتصاد را به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می کنند و کشور ضعیفی وابسته به نفتی مانند عربستان را تحقیر می کند، ادامه داد: کشور دارای سرمایه های عظیم است ولی باید استفاده درست و به موقع از آن را با تکیه به ظرفیت های داخل و قطع امید از خارج یاد گرفت تا بتوان از این بحران اقتصادی نیز گذر کرد.

 

وی اعدام طلاب و فعالان اجتماعی شیعه به بهانه تروریسم توسط عربستانی با سابقه جنایت جنگی در کشور یمن و عدم محکومیت آن توسط مجامع بین المللی نشان از انحطاط جامعه بین المللی دانست  که با زمینه سازی ظهور می توان بساط این جور و اوضاع غم بار دنیای امروز را برچید.

 

حجت الاسلام کرامتی با تقدیر از خدمات سردار عزیز جعفری برای خدمات گسترده فرهنگی و دفاعی و غیره، انتصاب سردار سلامی را به فرماندهی کل سپاه را از افتخارات شهرستان عنوان کرد./

پایان پیام/563

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان خسارت سیل مسجد مقدس جمکران نماز جمعه سیل سپاه گلپایگان فعالیت های مسجدی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی از سوی ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم حضور قضات به ویژه دادستان‌ها در بطن جامعه، دادستان تهران به اتفاق جمعی از معاونان خود در شامگاه سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور در مسجد مفتخر در منطقه قیطریه، ضمن شرکت در نماز مغرب و عشا با نمازگزاران دیدار و به مشکلات و مسائل حقوقی و قضائی آنان رسیدگی کرد.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی مدون دادستانی تهران، به منظور تحت پوشش قرار دادن تمامی مساجد پایتخت، معاونان و سرپرستان هر ناحیه از دادسرای تهران مأموریت یافته‌اند در معیت تعدادی از قضات، به صورت ماهانه در مساجد واقع در نواحی دادسرای تحت مدیریت خود حضور یافته و نسبت به حل مشکلات و ارشاد قضائی شهروندان اقدام کنند.

گفتنی است دادستان تهران و معاونان وی، علاوه بر حضور ماهانه در مساجد، در برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای تهران، نیز ضمن دیدار چهره به چهره با مراجعان به مسائل و مشکلات حقوقی و قضائی آنان رسیدگی و دستورات و ارشادات لازم را صادر می‌کنند.

کد خبر 6087186

دیگر خبرها

  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • حضور دادستان تهران در مسجد قیطریه و رسیدگی به مشکلات شهروندان
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • خصوصیات کلیدی خانه‌های خلاق کدام است؟