Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-23@18:37:42 GMT

آمریکا آرزوی شکست ایران در فتنه اقتصادی را به گور می‌برد

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۶۳۵۶۱

آمریکا آرزوی شکست ایران در فتنه اقتصادی را به گور می‌برد

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز ششم اردیبهشت در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره فتنه اقتصادی دشمنان که می‌خواهند با تحریم اقتصادی و به صفر رساندن صادرات نفت، ما را وادار به مذاکره کنند، اظهارکرد: مردم ما دست از انقلاب برنمی‌دارند و وزیر امور خارجه آمریکا و بدخواهان، آرزوی دست برداشتن ملت ما از انقلاب و شکست ایران در این فتنه اقتصادی را به گور می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ما انقلابی به دنیا آمده‌ایم، انقلابی زندگی می‌کنیم و به قدرتی باج نداده و باج نمی‌دهیم و این چیزها نمی‌تواند ملت ایران را از پا درآورد.
یعقوبی ادامه داد: آمریکا و وزیر امور خارجه آن با تحریم کردن نفت اشتباه بزرگی را مرتکب شده‌اند چرا که خلیج فارس، گلوگاه ایران بوده و آنان باید با اجازه ایران از گلوگاه خلیج فارس عبور کنند.
وی یادآورشد: سپاه با بازوی قدرتمندش پای کار است، بنابراین مردم هراسی نداشته باشند و آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند.
یعقوبی با اشاره به هفته کار و کارگر، خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی نباید حقوق کارمندان با تاخیر پرداخت شود، این در حالیست که برخی از دستگاه‌ها، حقوق کارمندان خود را با تاخیر پرداخت می‌کنند که نباید این اتفاق بیفتد، درست است که برخی از مواقع چاره‌ای نیست اما نباید این کار به یک سنت تبدیل شود و همیشه به همین روال حقوق پرداخت شود.
یعقوبی با تاکید بر اینکه کارمندان، سربازان رونق تولید هستند، عنوان کرد: ستون فقرات تولید کشور همین سربازان هستند نباید کاری کرد که این سربازان دلشکسته و بی انگیزه شوند.
وی با اشاره به نزدیکی هفته معلم و روز شهادت شهید مطهری، گفت: معلمان باید از شهید مطهری، الگوی پژوهش، آموزش، انسان سازی و کادرسازی بگیرند و دانشگاه فرهنگیان باید کادرسازی کرده و نیروی همراه انقلاب تربیت کند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها و مدارس باید نیروی انقلابی تربیت کنند، افزود: استاد دانشگاه نباید در کلاس، شبهه مطرح کند و اگر شبهه‌ای هم مطرح می‌شود، به درستی به آن پاسخ دهد.
یعقوبی با بیان اینکه دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم مساجد نام گذاری شده، اظهار کرد: در این ایام باید جوانان را تشویق کنیم تا در مساجد حضور یابند و یاد بگیرند به آراستگی و نظافت مسجد بپردازند و با لباس‌های تمیز وارد مسجد شوند.
وی ادامه داد: چنانچه مساجد درست مدیریت شوند جوانان با معرفت بیشتر در هر عرصه‌ای گام بر می‌دارند و در نتیجه کمتر در جامعه با آسیب اجتماعی مواجه می‌شویم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فتنه اقتصادی شکست ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۶۳۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست پروژه ژاندارم نیابتی

  شاید مهم‌ترین جلوه دوران یاد شده حمله هماهنگ فرانسه، انگلیس و رژیم صهیونیستی به مصر در اواخر سال ۱۹۵۶ میلادی باشد. در آن زمان جمال عبدالناصر،  رئیس‌جمهور فقید مصر با الگو گرفتن از محمد مصدق، پرچمدار ملی‌شدن صنعت نفت ایران، تصمیم گرفت کانال سوئز راملی اعلام ودست کشورهای خارجی راازمنطقه کوتاه کند. واکنش تند رژیم صهیونیستی به این تصمیم، حمله و در نهایت عقب‌نشینی از قلب جهان عرب به‌خوبی نشان‌دهنده جایگاه این رژیم جعلی میان دولت‌های غربی بود.حال پس از گذشت سال‌ها باردیگرنبرد طوفان‌الاقصی یادآوروابستگی متقابل سردمداران رژیم صهیونیستی واعضای گروه هفت به یکدیگراست.
   
خطاهای پی درپی نتانیاهو
«بی‌بی» به‌دلیل افزایش انتقادات بین‌المللی و داخلی و تداوم جنگ غزه، آزاد نکردن اسیران و برنامه‌ریزی برای حمله به رفح در وضعیت بسیار دشواری قرار گرفته است و برای خروج از بحران تصمیم گرفت با حمله تروریستی به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق و ترور جمعی از مستشاران نیروی قدس، ایران را به واکنش مستقیم مجبور و به این وسیله زمینه برخورد میان محور مقاومت و سنتکام را فراهم کند. در حالی که دولتمردان و رسانه‌های صهیونیستی از تغییر معادله با تهران و اراده جدی برای درگیری مستقیم با ایران صحبت به میان می‌آوردند، دو متغیر حمله گسترده موشکی ــ پهپادی ایران در جریان عملیات «وعده صادق» و همراهی نکردن بسیاری از دولت‌های غربی با رژیم صهیونیستی برای تشکیل ائتلاف نظامی، سبب شد تل‌آویو یک گام عقب‌نشینی کند و با طراحی عملیاتی محدود در داخل خاک ایران، خود را از معرکه خودخواسته کنار بکشد.
   
بی‌اعتمادی در دوران جدید
تنها دقایقی پس از حمله مشروع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اهداف نظامی در قلب سرزمین‌های اشغالی، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تماس گرفت. به گزارش رسانه‌های غربی، با آن‌که بایدن از نتانیاهو خواست از افزایش تنش با ایران خودداری کند اما ظاهرا در گفت‌و‌گو میان لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا و یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، طرف آمریکایی از تل‌آویو خواست واشنگتن در جریان حمله به ایران قرار بگیرد. کمی بعد ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا با لحنی بی‌سابقه مدعی شد پاسخ ارتش صهیونیستی بدون اطلاع آمریکا و سایر شرکای این کشور با شکست مواجه خواهد شد. استفاده از چنین ادبیاتی علاوه بر نشان دادن عمق وابستگی رژیم صهیونیستی به واشنگتن، شاید به نوعی بازتاب افزایش بی‌اعتمادی میان سران واشنگتن و تل‌آویو در دوران جدید باشد. به گزارش دیلی‌تلگراف، مقام‌های صهیونیست به همتایان آمریکایی خود اطلاع داده بودند احتمالا تا عید پسح (۳۰ آوریل) اقدامی جدی علیه ایران انجام دهند اما تنها کمتر از ۲۴ ساعت، یعنی بامداد جمعه نوزدهم آوریل اخباری منتشر شد که گمانه‌زنی‌ها از دست داشتن این رژیم (مستقیم یا غیرمستقیم) در حمله محدود به هدف نظامی در اصفهان حکایت داشت.
   
نگرانی اسرائیل از تغییر نگاه آمریکا
آمریکا برای مقابله با تهدید روز‌افزون روسیه و چین علیه هژمونی آمریکایی قصد دارد نقطه تمرکز خود را از غرب آسیا بردارد و به سمت حوزه اقیانوس هند ــ اقیانوس آرام نقل مکان کند. در نگاه دولتمردان آمریکایی، ایجاد بلوک واحد عربی ــ عبری در قالب پروژه «آی‌مک» و سازوکارامنیتی النقب به واشنگتن امکان می‌دهد نظم غرب‌آسیا را بار دیگر بر مبنای منافع خود بازتعریف کند اما در نگاه کشورهای عربی ورژیم صهیونیستی، تغییر نوع حضور آمریکا در منطقه به معنای به خطر افتادن منافع آن برابر ایران و محور مقاومت خواهد بود.بر همین اساس برخی تحلیلگران معتقدند، رژیم صهیونیستی به‌دنبال آن است پیش از افزایش تمرکز آمریکا بر مهار چین، زمینه افزایش تنش میان تهران و واشنگتن را فراهم کند و با هزینه دولت‌های غربی تهدید ایران را از بین ببرد. سلسله تحولات امنیتی سال۲۰۲۰میلادی که درنهایت به شهادت سردارحاج قاسم سلیمانی منجر شد، نشان‌دهنده برنامه‌ریزی بی‌بی و نئوکان‌های آمریکایی برای فریب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و وارد کردن تهران و واشنگتن به جنگی گسترده بود.
   
وابستگی کامل تل‌آویو به غرب
برخلاف لفاظی‌های سیاسی و عملیات روانی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، رخدادهای میدانی حاکی از وابستگی کامل تل‌آویو به واشنگتن، پاریس و لندن است. کمک‌های نظامی ــ اطلاعاتی آمریکا و تروئیکای اروپایی به رژیم صهیونیستی تنها دقایقی پس از عملیات طوفان‌الاقصی یا کمک سامانه‌های پدافندی کشورهای نام برده به صهیونیست‌ها هنگام حمله موشکی ــ پهپادی ایران نشان‌دهنده عمق وابستگی پدافندی تل‌آویو به کمک‌های غرب است.

 پایان افسانه‌
میزان آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در برابر تهدیدات بیرونی به قدری قابل‌توجه است که قطع کمک‌های غرب به تل‌آویو را می‌توان به مثابه پایان افسانه دیوار آهنین رژیم صهیونیستی دانست. به عبارت دیگر، فقدان عمق راهبردی و جغرافیای کوچک رژیم صهیونیستی موضوعی نیست که با تجهیزات پیشرفته نظامی جبران شود و در برابر تهدیدات ژئوپلیتیکی بسیار آسیب‌پذیر است. با آن‌که در ۳۰ سال اخیر رژیم صهیونیستی در فرصت‌های مختلف سعی کرده است ایران را تهدید به حمله مستقیم نظامی کند اما جمهوری اسلامی برای نخستین‌بار با بیش از ۳۰۰ پرتابه اهداف نظامی ــ اطلاعاتی را در خاک فلسطین و جولان اشغالی هدف قرار داد. با وجود برخورداری رژیم صهیونیستی از سامانه‌های پدافندی گنبد آهنین، فلاخن داوود و کمان ــ ۳، عملیات وعده صادق نشان داد تا چه اندازه رژیم صهیونیستی وابسته به چتر پدافندی آمریکا و کشورهای عربی است. حال رژیمی چنین سست و وابسته قصد داشت با کشاندن آمریکا به معرکه جنگ با ایران زمینه احیای موازنه به نفع خود را فراهم آورد اما بی‌تمایلی واشنگتن برای تغییر نقطه تمرکز از اوکراین ــ تایوان از سویی و نگرانی نسبت به افزایش قیمت جهانی انرژی و تورم ناشی از آن (در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا) از سوی دیگر سبب شد طرح نتانیاهو با بن‌بست مواجه شود.

دیگر خبرها

  • کیهان: اردن به غلط کردن افتاده است
  • شکست تاریخی ۲۰۲۴ اسرائیل و آمریکا!
  • سرمربی تیم ملی کشتی آزاد: شکست تیلور به آرامش روانی تیم ما کمک می کند
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • شکست پروژه ژاندارم نیابتی
  • عباس عبدی بررسی کرد؛ تفاوت سه سال اول دولت رئیسی با روحانی
  • عباس عبدی: شاخص‌های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب‌تر از ۳ سال اول دولت روحانی است
  • شاخص های ۳ سال اول دولت رئیسی عقب تر از ۳ سال اول دولت روحانی است /سندچشم انداز ۲۰ ساله ایران ناکام بود
  • تحلیل اکونومیست؛ ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست
  • اکونومیست: ایران تابوی حمله به اسرائیل را شکست